Oireet

Melatoniinia ei suositella raskausaikana, ei ole näyttöä mahdollisista vaikutuksista sikiöön. Kannattaa kysyä neuvolasta apua, osaavat suositella varmasti turvallisia tuotteita :) Terkuin tuleva terkkari :D

Joo niin mä vähän ajattelinki, en oo jaksanu ottaa selvää vaan :D Vielä mä pärjään, jos menee hankalammaks niin täytyy sit kysyä neuvoa :)

Tää väsymys on ihan jotain hirveetä, mies onneksi vapaalla tän ja huomisen niin saa päikkärit nukuttua... lamaavaa:(

Terveisiä kaikille täältä osastolta :) Eilen leikattiin toinen munasarja ja munanjohdin pois. Munasarjan ympärille oli kietoutuneena dermoidinen kysta joka siis hyvänlaatuinen. Nyt maha mustelmilla ja aika kipeä, Panadolin voimalla mennään. Sängystä ylös nousu kestää ja vessaan on hikinen tie. Eilinen päivä oli tosi vaikea, nukutusaineet aiheutti voimakasta pahoinvointia ja oksennus lensi koko päivän. Lääkäri ultras äsken ja pikkuinen hengissä :) Huomenna varmaankin kotiutuminen. Tikkien poisto viikon kuluttua ja Klexane piikit kotia pistettäväksi tukosten ehkäisyyn. On tämä kyllä ollut reissu. Mehän ei tosiaan oltu kotikonnuilla vaan toisella puolella Suomea lomailemassa niin tullut nyt sitten kokemusta muustakin sairaalasta kuin kotikonnun sairaalasta.

Hyvä kuulla, että kaikki meni hyvin Nonnuska! Nyt vaan kovasti lepoa ja ripeää paranemista :)

Hassua että jo nyt (rv12+4) istumisen kanssa on haasteita. Korostuu kun työmatkan ja työpäivän vuoksi tulee istuttaa +10h päivästä. Lähinnä painetta ja kipua alavatsaan ja jos yhtään huonot housut niin pahentaa.

Hassua että jo nyt (rv12+4) istumisen kanssa on haasteita. Korostuu kun työmatkan ja työpäivän vuoksi tulee istuttaa +10h päivästä. Lähinnä painetta ja kipua alavatsaan ja jos yhtään huonot housut niin pahentaa.

Täällä sama, rv 11+3. En voi istua normaalisti työpöydän ääressä kun tuntuu, että istuminen painaa mahaa. Nyt ehkä viikon verran tuntunut tältä. Olen ajatellut että kuvittelen sen tunteen turvotuksen takia, joka tosin on vähentynyt huomattavasti parin viikon aikana. Mutta jos en olekaan ainut niin ehkä se istuminen tosiaan tekee ikävää paineentunnetta mahaan.

Ei juma kun on kipeenä alamaha... heti häpyluun yläpuolella, vain oikealla puolella noin euron kokonen alue mikä on siis niiiiiiin kipee:o aivan kosketus arka... oisko tää nyt jo kiinnareita? En muista yhtään koska muiden aikaan ois alkanut... niin ja etoo ihan huolella! Oon syönyt jo puolpurnukkaa noita hunaja-chilipähkinöitä helpotuksen toivossa o.O
Rv 11+3

Ollu taas eilis illasta lähtien koko ajan menkkamaista jomotusta mut onneks ei tällä kertaa vuoda. Ja väsyttää, tissit kipeet ja välillä oksettaa

Tsemppiä Nonnuska! Toivottavasti pääset sieltä aikanaan hyvin kotiin saakka!

Ja sitten tuohon istumiseen, josta OUNOU ja sisita kommentoi. Mulla ei niinkään satu istuminen, vaan on jo pari viikkoa ollut ongelmana takapuolen puutuminen. Kävin viime viikonloppuna isompien lasten kanssa leffassa ja sieltä kun lähdettiin, niin oli takalisto ihan puuduksissa... ja sama ehti tapahtua jo puolessa tunnissa eilen, kun kävin kampaajalla. Mihinhän tääkin tästä vielä menee, kun nyt kuitenkin vasta 14+5...

Mulla taas ei satu istuminen (Paitsi jos on tosi tiukat housut! Leggingsit ovat pelastus!), mutta tuota Tiukutuulen mainitsemaa puutumista on mullakin. Tosin ei takapuolen, vaan jalkojen puutumista. Jos istuu tai makaa pitkään samassa asennossa, varsinkin vasen jalka puutuu koko etureidestä. Tosi inhottava vaiva. Voikohan tuolle tehdä mitään muuta kuin yrittää vaihdella asentoa?

Ei juma kun on kipeenä alamaha... heti häpyluun yläpuolella, vain oikealla puolella noin euron kokonen alue mikä on siis niiiiiiin kipee:o aivan kosketus arka... oisko tää nyt jo kiinnareita? En muista yhtään koska muiden aikaan ois alkanut... niin ja etoo ihan huolella! Oon syönyt jo puolpurnukkaa noita hunaja-chilipähkinöitä helpotuksen toivossa o.O
Rv 11+3

Apua kaipaan, kellään kokemusta? Mulle tää oli jo jotain uutta... eli asiaan, kipuilu alko tosiaan siin 13 tienoolla yllättäen ja loppu ihan yllättäen hetkisitten n 20 :o oli ihan älyttömän kipee, seisomisesta/kävelemisestä ei meinannu tulla yhtään mitään kun koski niiiiin kamalasti... sikiöasennossa lattialla oli hyvä, mut heti ku liikahti niin alko taas koskea:o just tossa oikean munasarjan paikkeilla oli tää kipeä kohta johon passannut koskea ja joka säteili muuallekin alamahassa ja toosaan... ei ole vuotoa!

Äippä x5: Soitithan lääkäriin tai neuvolaan? Eihän tuo nyt tosiaankaan hyvältä kuulosta. Umpisuoli?

Apua kaipaan, kellään kokemusta? Mulle tää oli jo jotain uutta... eli asiaan, kipuilu alko tosiaan siin 13 tienoolla yllättäen ja loppu ihan yllättäen hetkisitten n 20 :eek: oli ihan älyttömän kipee, seisomisesta/kävelemisestä ei meinannu tulla yhtään mitään kun koski niiiiin kamalasti... sikiöasennossa lattialla oli hyvä, mut heti ku liikahti niin alko taas koskea:eek: just tossa oikean munasarjan paikkeilla oli tää kipeä kohta johon passannut koskea ja joka säteili muuallekin alamahassa ja toosaan... ei ole vuotoa!
Ootko kunnossa?

Tatti soitin Porvooseen ja nkl, molemmat sano että jos ei vuotoa niin todennäköisesti kaikki Ok... nkl sano että jos jatkuu aamulla niin voi sit sinne mennä...
Ahven oon ihan jees:) nyt ei tosiaan koske mihinkään joten lieneekö ollu joku kystä tms mikä vaan poksahti? Tiedä sitten... ti ois ultra!
Mulla kyllä semmoinen fiilis että pikkusella kaikki ihan hyvin, toivon että tää kutiainen pitää paikkansa!
On kyl ihan perseestä nää miehen ilta vuorot! Niin yksin 13.30-22.30 välisenä aikana:( ei tästä suurperheilystä taukoa anneta...
Huoh!
Käskivät ottaa panadolia 1gx3pv ja jos ei muu auta niin sit voi ottaa buranaakin... niin ja pitäis levätä, mitenköhän sen järjestää?

Äippäx5 se voi olla aivan hyvin kystakin. Mullahan oli tosiaan kysta just tuossa kohdassa mutta oli kiertynyt niin se aiheutti kivun. Lääkäri sanoi mulle että joskus kystat alkavat oireilemaan nopeammin kun kohtu kasvaa ja alkaa painamaan munasarjoja kohti. Kystahan voi tosiaan puhjetakin. Ultra äänellä voidaan ehkä nähdä tuo kysta, oliko sulla edessä nt-ultra? Pyydäppäs siellä ultraamaan munasarjat. Nt-ultrassahan pitäisi ultrata munasarjat mutta mulla ei ainakaan näin tehty koska jäi huomaamatta tuo meikäläisen 12cm dermoidikysta:wideyed:

Kotia olen tosiaan päässyt, lähdin torstaina pois vaikka perjantaihin olisivat pitäneet. Kipulääkkeitä en enää ota, ihan tarpeeksi tullut nyt noita lääkkeitä vedettyä :wtf: Olo ihan ok vaikka varovasti täytyy liikkua ja yöllä herätä x 10 vaihtamaan asentoa. Mulle sanottiin että yhdelläkin munasarjalla voi lapsia jatkossakin tehdä, vaihdevuodet voivat alkaa alkaisemmin.

Takaisin