Oireet

Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Silti ei meinaa yöllä saada nukuttua.

Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Silti ei meinaa yöllä saada nukuttua.

Täällä ihan sama homma. Väsyttää niin vietävästi, mutta yöllä herää tunnin parin välein ja menee ikuisuus että saa taas unesta kiinni :sad001:singing:

Tänään sitten sain jo lähetteen isolle kirkolle sairaalaan hengitysvaikeuksien takia, mikä nyt sitten jäi epäselväksi kaiken maailman testien jälkeen kun ei löytynyt mitään, että johtuuko se raskaudesta vai onko tämä jotain muuta? :confused:
Tuntuu että happi ei kulje "loppuun saakka" on sitten levossa tai rasituksessa ja henkeä vetää toisinaan niinkuin kala kuivalla maalla. Tämäkös se sitten saakin aikaan vielä pahoinvointia pahoinvoinnin päälle :sad001
Jotenkin vaan tuntuisi kummalta, että tässä vaiheessa raskautta (12+6) se muka millään tavalla painaisi palleaa tai keuhkoja.

Ei auta kuin toivoa, että menisivät ohi eivätkä jatku sillä muuten otetaan vielä röntgen kuvat keuhkoista :sad001

Erä muru, Hui kamalaa:o toivotaan tosiaan jotain ohi menevää!!!
Ei sulla oo mitään paniikkihäiriöön viittaavaa?
Itsellä nuoruudessa oli paniikkihäiriö ja sillon kyl kohtauksen iskiessä tuntu että mä kuolen kun ei henki vaan kulje...

Tänään sitten sain jo lähetteen isolle kirkolle sairaalaan hengitysvaikeuksien takia, mikä nyt sitten jäi epäselväksi kaiken maailman testien jälkeen kun ei löytynyt mitään, että johtuuko se raskaudesta vai onko tämä jotain muuta? :confused:
Tuntuu että happi ei kulje "loppuun saakka" on sitten levossa tai rasituksessa ja henkeä vetää toisinaan niinkuin kala kuivalla maalla. Tämäkös se sitten saakin aikaan vielä pahoinvointia pahoinvoinnin päälle :sad001
Jotenkin vaan tuntuisi kummalta, että tässä vaiheessa raskautta (12+6) se muka millään tavalla painaisi palleaa tai keuhkoja.

Ei auta kuin toivoa, että menisivät ohi eivätkä jatku sillä muuten otetaan vielä röntgen kuvat keuhkoista :sad001

Minulla on ihan sama. Tuntuu, että ei saa koko ajan kunnolla henkeä. Korostuu etenkin sillon kun on huono olo.

Olen omassa päässäni päätellyt, että liittyy juurikin tuohon Äippä x5:n mainitsemaan paniikkihäiriöön.

Minulla on siis diagnosoitu paniikkihäiriö ja pelkään oksentamista yli kaiken, niin luulen että hengitysvaikeudet johtuvat pääasiassa tuosta. Eli minulla ei varsinaisesti ole mitään fyysistä, vaan kaikki on loppupeleissä pään sisällä. Ja pahenee mitä enemmän ajattelen asiaa ja näin raskauden myötä kaiken kaikkiaan tuo paniikkihäiriö pahentunut kun elimistö on ”sekaisin”. Muutenkin väsymys iskee oireet päälle.

Toivottavasti sinullakin olisi jotain tämän kaltaista kun muuten hengitysoireet kuulostaa todella pelottavilta.

Ja toivotaan, että syy selviää nopeasti :)

Tuntuu että happi ei kulje "loppuun saakka" on sitten levossa tai rasituksessa ja henkeä vetää toisinaan niinkuin kala kuivalla maalla.
Mulla oli sama edellisessä raskaudessa tosin viikkoja oli hieman enemmän, muistaakseni alkoi siinä rv16 ja loppui synnärillä :grin Tosin minun "hapettomuus" johtui ihan puhtaasti hemoglobiinin alhaisista lukemista. Sillon oli melko mukavaa juosta koiran kanssa kehässä kun yhden kierroksen jälkeen oli pakko luovuttaa koira pois ensimmäiselle tutulle ja istua alas hengittämään. Ei vaan happi kulkenut.

Huh, varmana kestämistä kaiken muunkin lisäksi, jos ei happi kulje kunnolla :(

Täälä oli eilen pahin pahoinvointipäivä koko aikana. Kaiken mitä söi, piti oksentaa ja hauskinta oli se ettei oksennus vain tullut vaan sen eteen piti tehdä töitä eikä olo helpottanut ellei saanut oksennettua. Mietin jo vatsatautia, mutta vatsa toimi muuten normaalisti ja olokin oli ns terve kovasta pahoinvoinnista huolimatta. Yöllä sain nukuttua hyvin eikä tarvinnut käydä oksentamassa. Nyt sain aamupalan syötyä, meinasi leipä jäädä kesken, kun maha täyttyi niin nopeasti. Suurin ongelma on tosin se ettei ruoka maistu enkä keksi, mitä syödä. Hedelmät, leipä ja mehu ovat ainoat tällä hetkellä. Ja salaatti.

Paniikkihäiriötä ei ole koskaan todettu, eikä siihen mitään viittaavaakaan. Normaalistikkin olen viilipytty tilanteessa kuin tilanteessa (toivottavasti myös vielä silloin kun täytyy lähteä synnyttämään :woot::happy:). Joten ei auta kuin odotella ja katsoa mitä tulevan pitää.
Ns. kohtaukset kun eivät katso aikaa eikä paikkaa olen sitten makuulla, tai urheilemassa.

Mulla oli sama edellisessä raskaudessa tosin viikkoja oli hieman enemmän, muistaakseni alkoi siinä rv16 ja loppui synnärillä :grin Tosin minun "hapettomuus" johtui ihan puhtaasti hemoglobiinin alhaisista lukemista. Sillon oli melko mukavaa juosta koiran kanssa kehässä kun yhden kierroksen jälkeen oli pakko luovuttaa koira pois ensimmäiselle tutulle ja istua alas hengittämään. Ei vaan happi kulkenut.

Vaan olisi se kaameaa jos tosiaan tässä vaiheessa kuuluisi raskauden oireisiin ja tätä jatkuu loppuun saakka, ajatellen että maha ei ole vielä edes kasvanut, paremminkin turvotusta ja sitten kun se oikeasti painaa :wideyed:
Hemoglobiinikin oli nimittäin aivan normaali :confused:

Kuulostaa erä-muru samalta mitä mulla oli aikanaan,tosin jo ennen esikoisen raskautta(raskaushan loppuvaihees tekee tuon ku keuhkojen tilavuus pienenee). Kerran hapensaanti vaikeutui niin että mies soitti ambuklanssin mulle. Lanssimiehet vakuutti,että on normaalia menettää taju sen takia ettei saa happea(mun mielestä ei ole). Ei ollut tarvetta kuulemma tutkimuksiin.

Lopulta kävi elämä niin tukalaksi,kun kohtauksia tuli töissä,lenkillä,yöllä,seisomassa,istumassa,makuulla,niin menin lääkäriin. Ensin epäilivät astmaa,mutta kun ei ollut sitä,niin sain paniikkihäiriödiagnoosin ja lääkkeet. Lääkkeistä ei oo kyllä apua ollut,valitettavasti. Sain myös tension neck diagnoosin,sanoi että voi johtua myös siitä. Oireet jännästi loppui kun vaihdoin työpaikkaa(edellinen toimipiste oli lattiasta kattoon mustan homeen ja sädesienen vallassa). Eli ihan varmasti johtui home altistuksesta.

Nyt se tais sit iskee, eli väsymys:( aamulla kun herään oon pirteä, 9kk nukkuu hyvin... mut itse herään 1kerran yössä en tiiä miks... mut kuitenkin tunnen itseni pirteäksi kunnes tulee puolipäivä tai viim kun haen esikon klo 13 eskarista ja sen jälkeen ei vaan jaksais millään mitään muuta kun maata jossain... sohvalla, lattialla, ihan sama missä kunhan saa vaan olla... lamaannuttava väsymys :o hiukan haastavaa arki kun ois tässä aikalailla hommaa o.O
Rv 10

Nyt se tais sit iskee, eli väsymys:( aamulla kun herään oon pirteä, 9kk nukkuu hyvin... mut itse herään 1kerran yössä en tiiä miks... mut kuitenkin tunnen itseni pirteäksi kunnes tulee puolipäivä tai viim kun haen esikon klo 13 eskarista ja sen jälkeen ei vaan jaksais millään mitään muuta kun maata jossain... sohvalla, lattialla, ihan sama missä kunhan saa vaan olla... lamaannuttava väsymys :eek: hiukan haastavaa arki kun ois tässä aikalailla hommaa o_O
Rv 10
Ou jee, siis tää väsymys on ollut niin lamaavaa. Tänäänkin nukahdin kolmelta ihan väkisin ja tyttö katto telkkaria vieressä. En pysty ees kuvittelemaan millasta sulla on viiden lapsen kanssa:wideyed:

Täällä myös kärsitään ilman loppumisesta, sama oli myös esikoisen kanssa. Mulla on ainakin niin tukossa nokka koko ajan että ilmeisesti johtuu jotenkin siitä. Lääkäreitä ei ainakaan viimeksi kiinnostanut selvittää asiaa, niin en jaksa asiasta enää edes valittaa

Ou jee, siis tää väsymys on ollut niin lamaavaa. Tänäänkin nukahdin kolmelta ihan väkisin ja tyttö katto telkkaria vieressä. En pysty ees kuvittelemaan millasta sulla on viiden lapsen kanssa:wideyed:

Noh sammuin muutamaks minuutiks tohon lattialle kun 9kk ja 2v touhus juttujaan... heräsin ihan paniikissa kun luulin nukkuneeni pitkäänkin:( hiukan p*ska äiti fiilis:( esikon kaa oli samanlaista tää väsymys mut sillon se oli sallittua kun ei ollut mitään järin hyvää syytä pysyä iltaa hereillä... mut nyt ei tää väsymys oo alkuunkaan hyvä juttu... kyllä tää taas tästä, rullais vaan viikot nopsaan niin selviäis tästäkin..

Joo täällä myös väsymystä ilmassa. Pilkkiminen alkaa klo 10 ja loppuu vasta illalla kun nukahdan. Sitä ei edes muista kuinka lamaannuttava se väsymys oikeasti on ennen kuin se osuu uudelleen kohdalle.

Joo tää väsymys on ihan ketusta. Nukun öisin 7-9h ja otan vielä kahdet päikkärit (1-3h) päivisin.

Täälläkin väsymys pahentunut tällä viikolla. Päikkärit on ollu nyt jokapäiväinen juttu. Onneks on nyt lomaviikko niin voi rauhassa nukkua sillon ku siltä tuntuu. Toivottavasti helpottais ens viikolla.. nyt rv 10+5

Noh sammuin muutamaks minuutiks tohon lattialle kun 9kk ja 2v touhus juttujaan... heräsin ihan paniikissa kun luulin nukkuneeni pitkäänkin:( hiukan p*ska äiti fiilis:( esikon kaa oli samanlaista tää väsymys mut sillon se oli sallittua kun ei ollut mitään järin hyvää syytä pysyä iltaa hereillä... mut nyt ei tää väsymys oo alkuunkaan hyvä juttu... kyllä tää taas tästä, rullais vaan viikot nopsaan niin selviäis tästäkin..
Siis just toi ku on veto veks ja ei jaksa leikkii ja olla läsnä, sit on koko ajan niin huono omatunto. Tänään ei päästy edes ulos kun en vaan jaksa:sad001

Täälläkin väsymys pahentunut tällä viikolla. Päikkärit on ollu nyt jokapäiväinen juttu. Onneks on nyt lomaviikko niin voi rauhassa nukkua sillon ku siltä tuntuu. Toivottavasti helpottais ens viikolla.. nyt rv 10+5
Ei kannata luottaa että helpottais, terveisin ahven huomenna 14+0 :yuck:

Täällä myös kärsitään ilman loppumisesta, sama oli myös esikoisen kanssa. Mulla on ainakin niin tukossa nokka koko ajan että ilmeisesti johtuu jotenkin siitä. Lääkäreitä ei ainakaan viimeksi kiinnostanut selvittää asiaa, niin en jaksa asiasta enää edes valittaa
Mulla kanssa nokka tukossa aina raskaudessa:dead:

Siis just toi ku on veto veks ja ei jaksa leikkii ja olla läsnä, sit on koko ajan niin huono omatunto. Tänään ei päästy edes ulos kun en vaan jaksa:sad001

Siellä ollut tänään niin pirun kylmä (vaikkakin kaunista) et ihan hyvä että ette ulos päässeet... mun vähän pakko pihalle raahautua et saa noi muksut kerhoon/eskariin... huomisenkin voitte hyvällä omalla tunnolla lusmia sisällä, kylmää;)
Saanko muuten kysästä että onko teidän typykkä minkä ikäinen?:)

Siellä ollut tänään niin pirun kylmä (vaikkakin kaunista) et ihan hyvä että ette ulos päässeet... mun vähän pakko pihalle raahautua et saa noi muksut kerhoon/eskariin... huomisenkin voitte hyvällä omalla tunnolla lusmia sisällä, kylmää;)
Saanko muuten kysästä että onko teidän typykkä minkä ikäinen?:)
Täyttää kahden viikon päästä 2v :)

Takaisin