Oireet

Miten selviitte työpäivistä pahoinvoinnin kanssa? Onko kukaan ollut sairaslomalla?

Mun työnkuva muutettiin toimistotyöks, jos pitäs perustyötä tehä ni ei pystyis. Olin muutaman tosi pahan päivän kotona mutta muuten ollu töissä. Välillä joutuu käydä vessassa oksentamassa työpäivän aikana. Onhan se inhottavaa olla töissä ku kauhee olo koko ajan mutta kotona tulis hulluks. Mitään helpottavaa tekijää ei pahaan oloon oo vaa sen kanssa vaa kärvistelee sen työpäivän.

Mulla on tänään ja eilen vihlonut ja nipistellyt mahaa jatkuvasti. Aiemmin ollut samanlaisia vihlasuja ja nipistyksiä aina välillä ja oon olettanut että johtuisi siitä et kohtu venyy. Onkohan tuo tirriäinen ottamassa nyt jotain kasvupyrähdystä vai onkohan jotain oikeesti pielessä... Hirmusen stressaavaa tää alku[emoji23]

Mulla on tänään ja eilen vihlonut ja nipistellyt mahaa jatkuvasti. Aiemmin ollut samanlaisia vihlasuja ja nipistyksiä aina välillä ja oon olettanut että johtuisi siitä et kohtu venyy. Onkohan tuo tirriäinen ottamassa nyt jotain kasvupyrähdystä vai onkohan jotain oikeesti pielessä... Hirmusen stressaavaa tää alku[emoji23]

Millä viikolla oot? Mulla on ollut samanlaisia tuntemuksia nyt 10+3 mutta en ole kyllä huolestunut, kun ei satu mihinkään [emoji5]️

Millä viikolla oot? Mulla on ollut samanlaisia tuntemuksia nyt 10+3 mutta en ole kyllä huolestunut, kun ei satu mihinkään [emoji5]️

Aika samat kun sulla eli10+5. Näin itsekin yrittänyt ajatella.

Mullakin on ollut jos jonkinlaista vatsan kouristusta, nipistystä ja kipuilua koko ajan. Välillä tuntuu ihan menkka oloilta. Tuntuu olevan normaalia :)

Täällä alko räkis, kurkku on niin kipee et ei pysty nielemään ja henki ei kulje, kauhulla odotan jos joutuu oksentamaan :eek:

Mulla kanssa samankaltaisia tuntemuksia ollu ja välillä ihan kipeitäkin. Uskoisin et ihan normaalia :cat:

Parantumisia laralle

Samanlaisia nippailuja, vihlontaa ja venymisen tunnetta täälläkin ollut mitä monella muullakin. Välillä kyllä ihan kipeääkin ottanut. Luulen kuitenkin olevan ihan normaalia :) Tuota flunssaa pukkaa myös täälläkin mitä Larallakin, on tautista aikaa :grumpy: Jaksamista kaikille oireiden kanssa kamppaileville :)

Itellä meni taas eilis ilta närästäen ja oksennellen. Sit on kans alkanu tuntuun pientä vihlontaa ihan tuolla kohdun pohjalla (vähän niin ku häpykummun takana). Siis et se tuntuu kuin jokin tökkisi ku sijoittuu vaan ns. Yhteen pieneen kohtaan. Voiskohan sikiö siellä jotenki potkia ilkeeseen kohtaan ku on jo 12+5 menossa :D

Juuri kun mietin että ehkä tämä tästä helpottaa (rv 13+3), oksensin juuri syömäni ruisleivän keittiön lavuaariin (too much information, sori siitä). Piti lähteä jäälle perheen kesken, ei paljon innosta. Onneksi esikoinen oli taas tarjoamassa mansikkamehua <3

Tänään ollu paras päivä aikoihin. Keittiössä pystyny hääräämää ilman että alkaa ihan hurjasti oksettamaan ja muutenki energiat ollu kohillaan ei oo tarvinnu alkaa nuokkumaa viiden jälestä. Aika ihana fiilis :smug::)

Ihanaa, jospa muillakin alkais olot paranee:)
Täällä ollu hirvein päivä koko raskauden aikaan... melkein invalidiks joutunut sohvan pohjalle, hirvee olo jos erehtyy liikaa liikahtaa ja väsyttänyt ihan kamalasti:o huomenna pare olla parempi päivä kun arki jatkuu hiihtoloman jäljiltä...

Ihan hirveä olo koko ajan :( kotona auttaa mehujää hiukan, töissä jääkaappikylmät appelsiinilohkot. Ei enää auta syöminen, syömättömyys tai herkut. Miestä ja lasta käy sääliksi kun koko ajan oon vaan sohvalla hengittelemässä ettei vaan tulisi oksu. Onneksi ollaan kohta yli sen kymmenen viikkoa, että ehkä tässä on vielä toivoa tän loppumisesta.

Ihan hirveä olo koko ajan :( kotona auttaa mehujää hiukan, töissä jääkaappikylmät appelsiinilohkot. Ei enää auta syöminen, syömättömyys tai herkut. Miestä ja lasta käy sääliksi kun koko ajan oon vaan sohvalla hengittelemässä ettei vaan tulisi oksu. Onneksi ollaan kohta yli sen kymmenen viikkoa, että ehkä tässä on vielä toivoa tän loppumisesta.
Mullakin ollut tuollaista pitkän aikaa:wacky:, ollu myös henkisesti raskasta kun muut perheenjäsenet joutuu kattelemaan ku itestä ei oo mihkää:sad001. Toivottavasti siellä alkais helpottaa pian olot. Onneksi viikot alkaa olemaan sen puolella siellä :) tsemppiä Qaakkeli

Täällä ihan sama juttu, viime viikolla oli kolme päivää putkeen ku ei tullu oksennusta ja etominen oli siedettävää. Osottautu vääräks hälytykseks ja oksensin sit seuraavat päivät noidenkin päivien edestä. Meinas itku tulla ku preglife sovellus hehkutti et nyt on pahoinvointi loppu ja olo on jaksava.. missä mun tollanen olo on, toivon niin että alkas helpottaa eikä kestäs koko raskautta tälläsen tai muuten leviää pää :depressed:
Ja sit kaiken lisäks hirveen huono omatunto valittaa tästä pahasta olosta ku vauva on niin pitkään ollut toivotta ja yritetty :banghead:

Täällä ihan sama juttu, viime viikolla oli kolme päivää putkeen ku ei tullu oksennusta ja etominen oli siedettävää. Osottautu vääräks hälytykseks ja oksensin sit seuraavat päivät noidenkin päivien edestä. Meinas itku tulla ku preglife sovellus hehkutti et nyt on pahoinvointi loppu ja olo on jaksava.. missä mun tollanen olo on, toivon niin että alkas helpottaa eikä kestäs koko raskautta tälläsen tai muuten leviää pää :depressed:
Ja sit kaiken lisäks hirveen huono omatunto valittaa tästä pahasta olosta ku vauva on niin pitkään ollut toivotta ja yritetty :banghead:
Valita ihan rauhassa. Ei se että manaat oloas meinaa sitä etteikö lapsi olis haluttu ja rakastettu :)

Pahaolo mulla on jotenkin niin vaihtelevaa. Jos syön säännöllisesti ja suht terveellisesti, pahaolo pysyy poissa. Mutta kun herkuttelee, niin se on virhe! Tsemppii kaikille oloista kärsiville! Onneks vertaistukea löytyy!

Täälläkin alkaa ihme kyllä olla huono olo selätetty, vaikka välillä on saanut tipassakin maata.
Pelkäsin, että tuo pahoinvointi jatkuu loppuun asti, kuten aiemmissa raskauksissa.
Ja vielä ihmeen aikaisin tämä on loppunut, koska viikkoja tänään vasta 10+0.

Edelleen koko ajan pitää syödä jotain pientä suolaista, että olo pysyy hyvänä, mutta se onneksi onnistuu tässä toimistotyössä hyvin.

Jaksamista kaikille huonosta olosta kärsiville! :Heartred

Mä hehkutin viikko sitte, että meen jumppaan pitkästä aikaa. No enpä menny. Ruoka ei uponnu, nii en voinu aatellakaan mitään lönköttelykävelyä rankempaa. Jumpassa oisin kuollu ekan viiden minuutin aikana, ku ei vaan ollu energiaa. Mut huomenna taas uus yritys. Oon maksanu koko keväästä (onneks vaan 56e), mut en aio ottaa mitään paineita. Kaks kertaa oon päässy käymään tähän mennessä :D

Mä hehkutin viikko sitte, että meen jumppaan pitkästä aikaa. No enpä menny. Ruoka ei uponnu, nii en voinu aatellakaan mitään lönköttelykävelyä rankempaa. Jumpassa oisin kuollu ekan viiden minuutin aikana, ku ei vaan ollu energiaa. Mut huomenna taas uus yritys. Oon maksanu koko keväästä (onneks vaan 56e), mut en aio ottaa mitään paineita. Kaks kertaa oon päässy käymään tähän mennessä :D
Mulla myös jäänyt välistä tosi monta kertaa tän huimauksen takia, nyt näyttää jo paremmalta ja ehtiihän tässä vielä koko kevään jumppaa:grin

Takaisin