Oireet

Koko päivän ollut hirvee päänsärky, paracetamolia neljä ja oli pakko ottaa burana vielä tossa kuuden aikaan kun oli vaan niin sietämätöntä. Ja oksettaa ihan kunnolla koko ajan, viikko 13+. Jos huominen ei oo helpompi niin mä rupeen itkee:sad001

Tsemppiä Ahven!
Mulla kans ollu mieletön päänsärky tässä nyt monena päivänä putkeen, mut oon just pärjänny vielä ilman lääkityksiä. Vyöhyketerapialla oon helpottanut oloani aina kun energia on siihen riittänyt.

Huoh, täällä kans päänsärky riesana. Ja unet, ihan kummia unia lähes joka yö. Yks yö mun sisko synnytti meidän olohuoneen lattialle, edellis yönä meidän edes mennyt koira ilmestyi meidän hamsteri häkkiin... Viime yönä painajaisia.. Olotila on lähes kaiken aikaa etova, :depressed: tunnin ruoka välein mennään. Sillä pysyy kuosissa jotenkin. Ensi tiistaina neuvola, puntari jo pelottaa kun koko ajan pitää jotain napsia. Josko päästäisiin kuuntelemaan sydänäänet. :happy:

Meillä parisuhde on aikalailla samanlainen kun ennenkin. Tai meillä oli juuri ennen raskautta vähän vaikeempi vaihe mutta nyt taas kaikki hyvin ja sänkypuuhatkin ihan normaalia/ei ole raskaus vaikuttanut.

Mulla on halut kans kateissa eikä nämä kivutkaan kyllä auta asiaa. Mies parka...
Mutta tämä turvotus on aivan käsittämätöntä! Alkaa jo kaikki vaatteet ahdistamaan ja mahaa kiristää kun niin pullottaa. Äitikin totesi, että kyllä kait sieltä on useampi tulossa kun nyt jo tuollainen masu.. eipä tätä enää voi salata, niin selvästi mahasta näkee missä mennään.

Tsemppiä Ahven!
Mulla kans ollu mieletön päänsärky tässä nyt monena päivänä putkeen, mut oon just pärjänny vielä ilman lääkityksiä. Vyöhyketerapialla oon helpottanut oloani aina kun energia on siihen riittänyt.
Tää päivä on niin paljon helpompi, onks sulla myös tension neck vai migreeni vai muuten vaan sattuu? Viheliäinen vaiva enkä koskaan pystyis selviämään ilman lääkkeitä:sad001

Mulla on halut kans kateissa eikä nämä kivutkaan kyllä auta asiaa. Mies parka...
Mutta tämä turvotus on aivan käsittämätöntä! Alkaa jo kaikki vaatteet ahdistamaan ja mahaa kiristää kun niin pullottaa. Äitikin totesi, että kyllä kait sieltä on useampi tulossa kun nyt jo tuollainen masu.. eipä tätä enää voi salata, niin selvästi mahasta näkee missä mennään.
Tsemppiä meille haluttomille, jos se energinen keskiraskaus alkais jo pian:)

Huoh, täällä kans päänsärky riesana. Ja unet, ihan kummia unia lähes joka yö. Yks yö mun sisko synnytti meidän olohuoneen lattialle, edellis yönä meidän edes mennyt koira ilmestyi meidän hamsteri häkkiin... Viime yönä painajaisia.. Olotila on lähes kaiken aikaa etova, :depressed: tunnin ruoka välein mennään. Sillä pysyy kuosissa jotenkin. Ensi tiistaina neuvola, puntari jo pelottaa kun koko ajan pitää jotain napsia. Josko päästäisiin kuuntelemaan sydänäänet. :happy:
Puntari huutaa täälläkin kun tunnin välein napsitaan, aluks meni herkkuja hirveesti ja pari viikkoa sitten tuli kasvishimo. Porkkanaraaste on parasta. Esikoisesta oli lanttu käsilaukussa..

Täällä olis haluja kans vaikka mihin mut ei auta ku oma olo niin karmea. Mä totesin miehelle että nyt ei auta kuin oma käsi jos ei ilman kestä. Mutta toisaalta, hän on ennenkin viettänyt vuoden kuivan kauden ennen minua. Maanantaista oon ollu sairaalassa tipassa ja mitään helpotusta ei näy oloon.

Huono olo, hajut ongelmallisia, ruuat maistuu pahalle, vasen rinta aivan jumalattoman kipeä ja hirvee Hedari. Alkaa tuntuu siltä että tää paha olo seuraa lopun elämän... 10+5

Mulla työkaverit jo tietää kaikki kun maha pullottaa. Tänäänkin yksi sanoi että onpa se jo kasvanut. Kerroin kyllä muutenkin töissä jo heti alussa. Ensi viikolla alkaa vasta 10 viikko ja välillä tuntuu kuin olisi jo puoliväli.. Turvotustahan se on kun aamusta on liitteenä, mutta silti ihan hauska kun ei tartte vedellä mahaa sisään, vaan voi olla rennosti kun tietää olevansa raskaana :happy7

Huh, niin huonona ollu täällä taas pari pv. Kaikki oksettaa ja mtn ei pysty oikeen syömää energiat ihan alhaalla. Huippaa koko ajan ku nousee ylös. Samaten migreeni tullu takaisin ja ihan uutena oireena närästys. Ei oikeen tiiä mitä aatella ku koko ajan voi niin huonosti.

Pojan koulukaveri tuli eilen meille kylään yllärinä olin oksennellu pitkin aamua ja voin tosi pahoin. En edes päivää mennessä ollu saannu kunnon vaatteita päälle aamu rytkyistä. Tää kaveri katto mua ja oli vaan sillee et munki äiti on välillä tosi väsyny töitten jälkeen.:joyful:

Tää päivä on niin paljon helpompi, onks sulla myös tension neck vai migreeni vai muuten vaan sattuu? Viheliäinen vaiva enkä koskaan pystyis selviämään ilman lääkkeitä:sad001

Mulla oli fasettilukko alimmissa niskanikamissa, ei siis ihme että sattu. Mut nyt se on saatu auki ja sen puolesta helpottaa, jes! Nyt täytyy vaan treenailla rauhassa syvät lihakset parempaan kuntoon ja pitää ryhti hyvänä, niin toivottavasti välttyy noilta jatkossa..

Aluksi kamala paineen tunne alavatsassa ja sai ravata pissalla. Menkkamainen jomotus ja vihlominen. Nämä oireet helpottaneet.
Nyt lähinnä rintojen järkyttävä arkuus, ilmavaivat, unettomuus/väsymys, värikkäät unet, nälkä (jatkuva)/pahoinvointi ja päänsärky. Selkää jomottaa ja nopeita vihlontoja alavatsassa (kiinnikkeiden venyminen?).
Seksi on mahtavaa mutta lämpeneminen ajatukselle kestää. :D Mies olisi "kimpussa" vähän väliä ja odottaa masun pyöristymistä kameran kanssa. ;) Meinaa kuvata masua kahden viikon välein seuratakseen kasvua..

Kumpa olis jossain vaan kehon "akkulaturi".

Ps. Voimia pahoinvoiville! ♡ Se on jtn niin kamalaa kun voimavarat menee vain olemiseen. Tyttöä odottaessa 4,5kk vain oksennusta ja tankkausta aikanaan..

Rv9+

Mulla iltaväsymys aivan omissa sfääreissään. Seiskasta lähtien taistelua et pysyis vielä hereillä, mutta usein ysiltä sammuu valot täysin ja sitten herään kuudelta ilman herätyksiä. Et uni maistuu, mutta näin talvilomalla ois kiva nukkua edes vähän pidemmälle aamuun :D
Muita oireita tällä hetkellä pissahätä öisin, nälkä ja pientä vatsan turvotusta havaittavissa. Nyt rv 10+2

Heipat, mulla nyt rv 9+5 ja pahin kuvotus alkaa olla ohi. Tosin just toi voimattomuus ja väsymys on välillä ihan jäätävää niin täältä on kiva käydä lukemassa muitakin kohtalotovereita, ettei ole asian kanssa yksin [emoji16]

Takaisin