Oireet

Mulla on ollu nyt muutaman viikon tukkoinen nenä, joka muistaakseni oli käytännössä koko edellisen raskaudenkin ajan. Vaivana sinällään ei mitenkään suuri, kun ei siis mitään nuhaa ole, mutta kuitenki sen verran tukkoisuutta koko ajan, että nenän kautta hengittäminen onnistuu vaan hetken sen jälkeen kun on niistänyt. Enemmänkin siis rasittavaa...

Oireet rv11 ovat alkaneet helpottaa ainakin väsymyksen osalta! Pahoinvointia on välillä ja välillä kyökin. Ei se kuitenkaan ole pahentunut, mitä pelkäsin ku alkoi jo rv 6. Hyvin on vielä saanu olot salattua, mutta kahvin juomattomuus on voinut joku huomata

Mulla hävinnyt oikeastaan kaikki oireet (11+6) :wideyed:
Ruoka maistuu, ruoanlaitto onnistuu ilman ällötystä yms. Ainoa,mikä tuli eilen niin alavatsalla tuntuu painellessa pieni kipeä kohta. Outoa. Torstaina onneksi ultra niin saa tietää onko kaikki hyvin :nailbiting:

Mulla oireet ei helpotu millään. Lähes joka päivä lentää oksennus, tissit on kipeet, väsyttää ja oon kiukkunen (11+6)

Ei helpota täälläkään. Väsyttää (nytkin jo sängyssä vaikka kello vasta 20), etoo (aamulla piti oksentaa tyhjää vatsaa, hyi olkoon), tissit aristaa. Ruokaa en laita, herkkuja en juuri syö ja liikkua en voi kun heti alkaa oksettaa. Että sitä parempaa vointia odotellessa, ei kestänyt esikoisesta mielestäni näin kauan (nyt rv 12+3).

Tsemppiä teille kaikille, joita ällötys ja pahoinvointi piinaa!!!
Mä löysin itselleni maistuvan ja oloa helpottavan tuotteen sattumalta kurjimmassa vaiheessa, Valion mustikkamehu tuntui hipovan täydellisyyttä silloin ;)

Tuntuu että olo käy vaan kaameammaksi. Tänä aamuna piti pysäyttää auto tien sivuun, kaivaa muovipussi taskusta (olen varautunut), ja tuli kunnon oksennus. Joku setämies pysäytti auton kun olin kuitenkin ns keskellä pikkutietä hätävilkuilla, huutelin vaan ikkunasta että aamupahoinvointia, ei sen kummempaa :D Jätin mammavitskut ottamatta aamulla, pari päivää oon nyt kokeillut ottaa ne töiden jälkeen ettei tule pahoinvointia mutta nyt on pari päivää tullut sellaista yökköä että ei ole viikkoihin ollutkaan. Ei ollut se rv 12 autuaaksi tekevä, parempaa onnea viikolle 13...

Ite oon huomannu et mulla auttaa klementiinit pahimpaan oloon. Että ku oksettaa ni syön klementiiniä ni pahin olo lähtee pois.

Mä selviän aamusin töihin ku on termosmukissa kylmää mehukeittoa mitä juon hiljalleen. Kotona kerkiää tosin edelleen aamusin halailemaan pönttöä ja töissä välillä. Täälä myös varauduttu pahoinvointiin niin että aina on joku pussi laukussa jos pakko oksentaa.

Nyt on alkanu hajut etomaan kovasti. Viime viikolla mies paisto kanaa ja tulin ylhäältä alas ni jouduin menee oksentaa kun se haju kävi niin nenään :/

Mun 4,5v poika on kyllä ihana vaikka vähän tulee syyllinen olo. On nyt tietenkin huomannut että äiti on varsinkin iltasin tosi väsynyt. Eilenkin kotimatkalla sanoi "äiti oletko sinä väsynyt? Jos olet niin voit levätä kun minä katson pikkukakkosta" Niin hellyyttävää vaikka tuleekin se syyllinen olo et on äiti joka ei jaksa työpäivän jälkee illalla kotona mitään suurempia. Onneks tää on väliaikanen tila vaan..

Alan olla täysin kyllästynyt tähän pahoinvointiin. Olen myös alkanut kehittää itselleni pelkoa oksentamista kohtaan, kun muutaman kerran on käynyt niin, että olen voinut koko päivän syödä normaalisti ja illalla oksentanut sitten kaiken. Eli mikään ei ole kuitenkaan normaalisti imeytynyt.
Paino tippunut kyllä vain noin 5kg (7%), eli ei vielä mitään kovin hälyttävää.

Nyt viikkoja vasta 9+1, eli tämä varmasti vielä jonkin aikaa kestää.

Muita oireita ei täältä pahoinvoinnin seasta oikein erota. Väsymys on aivan omaa luokkaansa, mutta johtuu osittain myös siitä, etten saa energiaa mistään.

Samat fiilikset täälläkin sisita. Ihan koko ajan on huono olo ja en saa syötyä kunnolla. Energiat ihan nollassa ja oksentelen tyhjää mahaa. Tänään 9+6, joten hetken varmasti vielä kestää..

Otetaan vastaan vinkkejä, miten korvan sais pysymään auki! Aamulla työmatkalla menee lukkoon ja on iltaan asti. Yöllä makuulla aukeaa, ja hetkellisesti aina kumartuessa päivällä. Rajottaa sosiaalisia tilanteita, kun ei täysin kuule, mitä ympärillä puhutaan. Ei tää edellisessä raskaudessa näin aikasin alkanu..

Otetaan vastaan vinkkejä, miten korvan sais pysymään auki! Aamulla työmatkalla menee lukkoon ja on iltaan asti. Yöllä makuulla aukeaa, ja hetkellisesti aina kumartuessa päivällä. Rajottaa sosiaalisia tilanteita, kun ei täysin kuule, mitä ympärillä puhutaan. Ei tää edellisessä raskaudessa näin aikasin alkanu..

Lokakuisista vierailen. Tämä kiinnitti mun huomion kun sanoit ettei edellisessä raskaudessa näin aikasin alkanut niin voiko tuokin johtua raskaudesta? Mulla nimittäin nyt hiljattain ollut samaa vaivaa välillä ja kovasti ihmettelen että miksi :joyful:

Pahoinvointi senkun pahenee. Ei yrjötä vaikka välillä tuntuu, että mielummin halailisin pönttöä kun voisin näin pahoin. Oon todella herkkä hajuille joten eiköhän tuo kissanrontkale juuri oksentanut pedin ja koiran päälle niin, että koko talossa haisee kuolemalle. Nenästä kiinni ja kamat kodinhoitohuoneeseen ja ovi perässä kiinni :D Ei vaan pysty.

Lokakuisista vierailen. Tämä kiinnitti mun huomion kun sanoit ettei edellisessä raskaudessa näin aikasin alkanut niin voiko tuokin johtua raskaudesta? Mulla nimittäin nyt hiljattain ollut samaa vaivaa välillä ja kovasti ihmettelen että miksi :joyful:

Mulla sama! Siis edellisessäkin raskaudesss n. puolen välin jälkeen meni koko ajan toinen korva lukkoon ja ärsyttävästi välillä aukesi ja meni takas. Tuntu siltä kuin siellä joku kupla hissaisi edes takas.
Ja nyt alkanut tässä raskaudessa jo muutama viikko sitten sama vika :grin

Onko muilla tullut painoon jo muutoksia? Täällä mennään edelleen lähtöpainossa, viikkoja 11+4. Pahoinvointi ja oksentelu on pitänyt huolen, ettei oo päässyt nousemaan. Alkais tämä olo jo riittää!! Syömisetkin on mitä on, mikä milloinkin sattuu maistumaan, ihan tuurista kiinni.

Takaisin