Oireet

Mulla on edelleen tosi lievät oireet. Väsyttää vähän normaalia enemmän, tissit on vähän kipeät, palelee ja pissattaa. Ja sit on flunssainen olo ollut jo viikon. Välillä tulee huono olo, mut se on mennyt syömällä heti ohi. Viime raskaudessa kaikki nämä oireet oli paljon voimakkaammat. Tilasin viime perjantaina Kotitestiltä 2kpl digitestejä, jotta pääsisin edes pahimmasta piinasta. Tilasin ne vielä pikana, jotta olisivat olleet heti maanantaina perillä. Ne laitettiin heti matkaan, mutta eipä ole vieläkään kuulunut. Postilla taas kestää... Toivottavasti tulisi pian ja näyttäisi sen 3+ jotta osaisin rauhoittua varhaisultraan saakka. Sinne on vielä puolitoista viikkoa.
Rv 5+5

Kamomilla sulla kerkee vielä tulemaan kasa oireita. Toivotaan et digit tulis heti huomenna :) Muistaakseni mulla alko juurikin noissa kohdin oksentaminen. Itekki olin kauhust kankeena ennen sitä et onks kaikki hyvin, olis pitäny vaa tajuta nauttia sillon :angelic:
8+3

Äippä x5 niin että sielläkin samaa..
En tiiä johtuuko kylmyydestäkin mutta pakaroita myöden vihloo ja tosissaan paleltaa koko ajan.

Mulla siis tuo närästys on viimeiset 2 vuotta ollut kaverina. Todettu siis refluksitauti joka pahenee näköjään nyt raskausajaksi. Omepratsolit on ihan päivittäisessä käytössä mutta oksentamisen takia ne ei kauheasti nyt auta. Tänään jo kaksi kertaa saanut halata pönttöä ihan urakalla.

Rupeaa näiden rajujen oireiden kanssa miettimään että mistä tietää milloin on aika mennä tiputukseen kuivumisen takia?

Täällä oireet helpottanut,tissit on edelleen kipeät ja lievää huonoa oloa plus perus nippailut alavatsassa :)
Uutena oireena väsymys,ei meinaa iltasin jaksaa valvoa yhtää kun lapset saanut nukkuman ja aamulla ei yhtään jaksaisi nousta sängystä :angelic:
Nyt menossa rv 8+3

Täällä edelleen lähes oireetonta. Oikeastaan tämä ääretön väsymys on ainoa päivittäinen oire. Sama oli tosin esikoisestakin, läpi raskauden lähes oireetonta.. :rolleyes: jännä nähdä miten käy tässä raskaudessa, tuleeko pahoinvointia tms.

8+0

Täällä myös yksi oireettomuudesta kärsivä:rolleyes: mitä nyt väsymystä aaltoilevasti pitkin päivää mutta muuten oireettomana mennään.. Tissit ei enää arista ja ruoka maistuu hyvin, koko ajan voisi olla syömässä jotain..:oops:

Täällä taas on alkanut oireet nostaa päätänsä enemmän. Ihan hirvee väsymys. Ja sit tää pahoinvointi, yh. Tänään 6+6

Adaira: mä jouduin esikoisen raskaudessa itkee lääkärille et sain lähetteen tiputukseen. Sillon olin oksentanu 3 viikkoa kellon ympäri eikä ees vesi pysyny sisällä. Mut siis luulis et aikasemminki pääsis jos olo on voimaton eikä mikään pysy sisällä

Äsken kokeilin dopplerilla ja sain taas istukan äänet kuuluviin.. nyt tosin reagoi johonki sykkeeseen (125-160 välillä heitteli) et oisko tuolla kuitenki elämää :oops:

Täällä oireet on alkanu helpottaan, nyt 9+3. Tänään ei ees väsyttäny juurikaan, mutta nälkä on kyllä koko ajan. Huomaa että energiat on ihan nollissa jos vähänkin kevyemmin erehtyy syömään. Eilen kyllä kuvotti koko illan ja tissit on arat. Yritin kotona vähän jumppailla eilen aamulla, mutta alko niin oksettaan että oli pakko lopettaa.:yuck:

Edellisessä raskaudessa närästi muutaman kerran viimeisen kolmanneksen aikana ja sitä ennen ei oo koskaan ennen närästäny. Sillon myös ekaa kertaa veti suonta jalasta, mitä ei oo myöskään koskaan ennen tapahtunu. :wideyed:

Oksetus, aina jos ei ole syönyt tai on juuri syönyt, ja jos joutuu liikkumaan esim kävelemään reippaasti, kiipeämään portaita tms. Ihme yökkimiseksi on päivät ja yöt(!) mennyt. Väsyttääkin kun yöllä herää yökkimään eikä sitten saa unta. Nyt 9+5.

Mullakaan ei pahoinvointi helpota ja yölläkin heräilen jatkuvasti kun tekee pahaa. Oksentaa ei oo tarvinnu moneen päivään, mutta etoo ja yökittää. Ja tämä väsy. Eilen otettiin pojan kans 3 tunnin päikkärit ja silti nukahdin heti kahdeksalta kun sai lapset nukkumaan. Alkaa tuntuu, ettei enää ajatus juokse. Toivottavasti helpottaa pian, että pääsis välillä töissäkin käymään.

Mä en tiiä onko aika kullannu muistot vai tuntuuko vaan, että esikoista odottaessa ei ollu näin rankkaa etomista heti alkuun. Tai sitte oli. Mies taas muistelee, että ekan kolmanneksen aikana mun etominen ois ollu vielä pahempaa ku nyt :D

Tänään nippas aika ikävästi alamahasta/nivusesta ku nostin esikoista pulkkaan. Ja illasta oli semmosta kummallista kuplimista vasemmalla. Varmaan ilmaa suolistossa..

Väsy on jatkuva. Tänään mennään oikeesti ajoissa nukkumaan.

7+5

Mä sain just vikan muksun nukkumaam joten tee kupponen naamaan ja sit kyl lähden itsekin... hirvee väsy ja palelu... onneksi iltaisin/öisin ei oo pahaa oloa, taidan olla onnekas kun lukee teidän muiden oireiluja:)
Rv 6+1

Täällä päädyttiin yöksi sairaalaan tippaan. Sen verran pahasti jo kahdessa päivässä kuivunut. En tosin tajunnut ottaa omia lääkkeitä mukaan joten tiedän et unet jää vähäisiksi. Etenkin kun tuo tippa juilii tuossa kädessä.

Mulla pahaa oloa ei ole aamusta vaan illalla alkaa. Nukkumaan mennessä vaan toivoo et nukahtaa nopeasti. Outoa. Aamuisin tosin ekana jääkaapib avatessa tulee pala kurkkuun,mut ei muuten. Onneksi aamupala itsessään uppoaa vielä hyvin, muu ruoka päivän mittaan sitten ällöttääkin. Eilenkin entiset herkut, kukka- ja parsakaalet uunissa paahdettuna oli kamalinta ikinä. Pelkkä haju sai kakomaan. Mä niiin toivon et tää loppuis pian.

Täällä nyt alkaa kääntymään tuonne tiputukseen puolelle tämä pahoinvointi. Soittelin juuri lääkäriaikaa itselleni, kun olen viimeeks syönyt 1,5 viikkoa sitten oikeaa ruokaa ja edellisen kerran mikään kestänyt sisällä maanantaina.
Edellisen 3 vuorokauden aikana ei ole ollut hetkeäkään hyvä olo.
Olen aiemmatkin raskaudet oksentanut, mutta en muista, että se olisi ollut näin kamalaa. Olen aiemmin kuitenkin edes jotenkin pystynyt toimimaan ja iltaisin syömään vähän.

Eilen suihkussa käynti vaati jo tuolin ja miehen auttamaan kun en jaksa seisoa niin pitkää aikaa, että saisin hiukset pestyä.

6+2

Täällä nyt alkaa kääntymään tuonne tiputukseen puolelle tämä pahoinvointi. Soittelin juuri lääkäriaikaa itselleni, kun olen viimeeks syönyt 1,5 viikkoa sitten oikeaa ruokaa ja edellisen kerran mikään kestänyt sisällä maanantaina.
Edellisen 3 vuorokauden aikana ei ole ollut hetkeäkään hyvä olo.
Olen aiemmatkin raskaudet oksentanut, mutta en muista, että se olisi ollut näin kamalaa. Olen aiemmin kuitenkin edes jotenkin pystynyt toimimaan ja iltaisin syömään vähän.

Eilen suihkussa käynti vaati jo tuolin ja miehen auttamaan kun en jaksa seisoa niin pitkää aikaa, että saisin hiukset pestyä.

6+2

Hyvä että varasit lääkärille aikaa. Kuulostaa tosi ikävältä ja raskaalta siellä tuo pahoinvointi. Toivottavasti pääset tiputukseen ja saat edes hetkellistä helpotusta oloon ettet juuri ihan kuivu.
Onko siellä kaikki pahoinvointi rannekkeet ym konstit käytössä?
Todella toivon ettei siulla kauaa enää kestäs noin raju tilanne. Tsemppiä kovasti

Hyvä että varasit lääkärille aikaa. Kuulostaa tosi ikävältä ja raskaalta siellä tuo pahoinvointi. Toivottavasti pääset tiputukseen ja saat edes hetkellistä helpotusta oloon ettet juuri ihan kuivu.
Onko siellä kaikki pahoinvointi rannekkeet ym konstit käytössä?
Todella toivon ettei siulla kauaa enää kestäs noin raju tilanne. Tsemppiä kovasti

Juu, pahoinvointirannekkeet vievät tästä sen pahimman terän pois, eilen illalla otin rannekkeet suihkua varten pois ja se oli virhe. :depressed:

Olen kokeillut kaikkea mahdollista ja mahdotonta mikä voisi auttaa. Mies on raahannut kaupasta kaikkea mitä ehkä kuvittelen voivani syödä ja niistäkin kaikki tulee samantien ylös. Kyllä tämä tästä kohta, toivottavasti.

Takaisin