Oireet

Kiitos Hena että kävit ”tunkeilemassa” :) en tosiaan tehnyt aamupissasta o.O noh jahka Posteljooni paketin luukkuun kantaa niin teen sen sit siitä aamupissasta:p tää on nyt taas tätä alkumetrin panikointia, uskoisin että turhasta :D

Ja näin aamu alkaa taas oksentelemalla. Ihana tietämätön miekkoseni pelkäs et mulla on raskausmyrkytys :hilarious: Piti rauhoitella et valitettavasti mulla kuuluu tämmönen raskauksiin kun tämä on hänelle ensimmäinen lapsi :)

mulla alko taas verinen vuoto, neuvolaan ku soitin ni sanoivat etteivät ota tarkistukseen ja viel pari viikkoa ennen ekaa neuvolaa :sorry:

Onko Luruh vuoto kirkasta/tummaa/hyytymiä? Soitat ihmeessä vaikka päivystykseen ja pyydät tsekkausta!

Kirkasta mut ei mitenkään runsaasti onneks :sorry: Nyt oon työmatkalla vielä toisella puolella suomea enkä täällä pääse oikeen minnekään tarkistuttaa tilannetta.. Pitää varmaan huomenna soittaa naikkarille ja kysellä niiden mielipidettä asiaan josko sit huomenna illalla menis tarkistuttaa tilannetta kunhan pääsen reissusta kotiin :sad001

Mitkä viikot sinulla menossa Luruh? Minulla tuli veristä vuotoa rv3-4, kirkasta välillä ja ruskehtavaa myös. Mutta ei tullut myöskään paljon, toivottavasti oisi harmitonta meillä molemmilla :Heartred minullakin ensimmäinen neuvola vasta ensi viikolla..

Lisäksi armotonta väsymystä ollut tämä päivä, tehnyt mieli nukkua vain ja töissä oli yhtä sinnittelyä että silmät auki pysyi.. Saas nähä mitä loppuviikosta tulee jos samanlainen meininki jatkuu..

Luruh tovottavasti sinunkin vuoto olisi harmitonta! Tsempit...
Kävin tänään saunassa sulattamassa ikiroutaan jäätynyttä kroppaani ja oli tasan sen aikaa lämmin kun olin saunassa/kph, heti kun sieltä tulin ulos niin jäätyminen alko uudestaan... hurrrrrr, palelee :o niin ja etoo, väsyttää ja tissit on kipeet:p ja näemmä karvojen kasvu on täälläkin hidastunut, hurraa:D
Rv 6

Täällä uutena oireena keskellä yötä valvominen, öklöttää ja uni ei vaan tule.Viime yönä valvoskelin myös monta tuntia ja päivän väsymys oli ihan uusissa ulottuvuuksissa :singing: 8+3

Lara täällä kans yökukkuja! Mutta ei kyllä väsytä aamullakaan. Illalla vasta mieli tekee pötkölleen jo alkuillasta.. ja lisänä uusi oire: nenä ja ikenet vuotaa verta. Ei kivaa!

7+0 tänään.. vuoto jatkuu edelleen. Eilen soittelin naistenklinikalle ja sieltä sanoivat et vaikee vielä tietää mistä johtuu ja voi hyvinkin olla ihan normaalia kun vuoto on kuitenkin melko niukkaa eikä siihen liity kipuja mut et pitää vaan seurailla. Pahinta tässä on et oon työreissulla vielä tänään enkä oikeen pysty olee stressaamatta :sorry: Tekis mieli varaa yksityiselle ultra et näkis et onks kaikki ok mut sit taas toisaalta eihän sekään kerro oikeen mitään jos onki menossa kesken :sad001

Täällä kans tuota keskellä yötä valvomista. Yleensä nukun heräämättä helposti jopa 10 h. Nyt kissatkin muuttanut vierestä sohvalle ,kun pyörin niin paljon.

Täällä meni eilinen sellaisessa pahoinvoinnissa ja närästyksessä ettei tosikaan. Ylös tuli kaikki mitä söi tai joi, vesikin. Yöllä tuli nukuttua ehkä sen 4h yhteensä mitä ololta ja palelulta pystyi. Mulla siis kaksisuuntainen mielialahäiriö jonka vuoksi syön lääkkeitä vielä tän alkuraskauden ja viimeiseen kolmannekseen ne tiputetaan pois. Nyt en illalla sitten saanut niitä otettua (vaikuttavat mulla eniten nukkumiseen) ja kyllä nyt huomaa.

Tänään sentään paahtoleipä ilman reunoja ja mehu pysynyt nyt sisällä ja ihan siedettävä olo. Seuraavaksi kokeiluun nuo sipsit, olleet nyt sellaista luottokamaa että ne pysyy sisällä. Pakko kai hakea myös kokista kun se imeytyy nopeasti tuon pahan olon varalle joka yleensä mulla iskee illalla jos on iskeäkseen.

Täällä meni eilinen sellaisessa pahoinvoinnissa ja närästyksessä ettei tosikaan.

Kurja juttu, että noin rajut oireet :/

Tuosta närästyksestä tuli kuitenkin mieleeni, että kuinkahan tyypillistä se on raskauden aikana ja missä vaiheessa raskautta sitä esiintyy eniten? Kärsiikö täällä monikin närästyksestä nyt tässä ekalla kolmanneksella? Ja onko teillä ollut närästystä usein tai joskus jo ennen raskautta?

Itsellä on kyllä pahoinvointi ja kuvotus jatkuvana seuralaisena, mutta närästystä ei. Koko lyhyen raskaustaipaleen ajalta muistan, että vain yhtenä päivänä ennen plussausta närästi. Ennen raskautta mulla ei juuri koskaan ole ollut närästystä. Joskys tosi harvoin.

Mulla on närästäny nyt alkuraskaudessa erityisesti iltaisin. Närästys on kyllä pahentanut huonoa oloa entisestään. Ennen raskautta ei närästäny. Onneksi pahoinvointi on jo alkanut helpottaa. Enää ei oo huono olo koko päivää vaan sekin painottuu iltaan. Rv 9+1

Mua on närästänyt kaikissa raskauksissa. Viimeisimmässä mä oksentelin jatkuvasti ja itkin ku kurkku sun muut palo vatsahappojen vuoksi ettei ääntäkää enää tullu. Jos samoin käy nytki (viime yön oksentelin taas vatsahappoi) ni aion vaatia kunnon lääkkeitä siihen ku viimeks vetelin vaikka paketillisen rennietä päivässä eikä ne auttaneet mitään.

Ennen raskautta ei ole närästänyt, mutta pari viikkoa plussauksen jälkeen alkoi selittämätön ylävatsakipu joka ilmeisesti on närästystä. Aiemmissa raskauksissa selkeä närästys alkanut puolenvälin jälkeen. Loppunut sitten aina pian synnytyksen jälkeen.

Mulla närästys alkanut siinä toisen kolmanneksen lopussa/vikan alussa... kokeilkaapa sooda vettä eli 1tl ruokasoodaa /lasilliseen vettä, sekoittakaa ja ääntä kohti! Mulla auttanut koko vartalo närästykseen...

Mulla on närästänyt nyt joka päivä,rennietä on tullut syötyä. Esikoista odottaessa oli todella paha närästys/refluksivaiva,johon lopulta sain omepratsolit sun muuta kun rennie ei enää auttanu. Tosin esikon kohdalla alkoi paljon myöhemmin,vasta kun kohtu alkoi painaa vatsalaukkua kasaan,niin ruuat nousi koko ajan ylös ja kurkkua poltti jatkuvasti. Normaalisti ei närästä tai närästää tosi harvoin. Viimeks jäi oireet synnärille saman tien. Ois vielä omeprstsolia jäljellä ja päiväystäkin on eli jos pahenee niin... :p

Onko muita särkysiä?
Mulla särkee etureisiä/lonkkia/alaselkää.
Tänää oksettanu moneen otteeseen mutta oksua ei tuu.

Just tonne toisaalle kirjoitin mut toisto on opintojen äiti;)
Eli mulla tosiaan viime viikolla oli alaselkä ihan liekeissä muutaman päivää ja yhdistin rasitukseen-> painavien tupla rattaiden työstämiseen lumessa, ja helpotti muutamassa päivässä ja venyttelyllä...
kaipa se on niin että jo alkuraskaudessa alkaa paikat löystymään että pitää pitää ryhti mielessä... masuunkin ajoittain jomottaa, ei kovaa mutta vähän... muistelin että edellistenkin kaa ollu tämmöistä :)

Takaisin