Oireet

Viikon ajan etonu aamuisin, jopa ennen heräämistä. Yhdesti oksentanu. Väsymys, nälkä ja jano kokoajan. Ja päätä särkee. Kahvi ei maistu.. Tissit ei oo kipeet. Oireet tuntuu paljon voimakkaamilta mitä edellisellä kerralla :dead: viikkoja nyt 7+1.

Mulla kanssa päätä särkenyt tosi paljon joka päivä. Oon vaa yhdistäny sen tähän kipeyteen. Toivottavasti ei pahenis. Ekassa raskaudessa sain kovia migreeni kohtauksia. Hermoratahieronta oli ainut apu silloin.

Pahoinvointi on noussut uudelle tasolle. Jos ei ole 3-4 tuntiin syönyt, tulee oksennus. Ruoka ei kuitenkaan maistu. Ja väsyttää. Mies otti esikoisen mukaan kauppareissulle että sain nukuttua. Ja yli tunnin päikkäreiden jälkeen väsyttää taas, että ysiltä varmaan taas lapsen kanssa nukkumaan... rv 9+1

Vähän samoja ajatuksia nousee täälläkin.. melkoisen oireettomana mennään. Välillä vähän kuvottaa (syömisen jälkeen lähinnä), jano on, palelee järkysti, otsassa on yhtäkkiä finnejä (ikinä en otsaan näppyjä ole saanut, niin pakko olla oire :D) ja alamahaa nipistelee ja juilii..siinä kaikki. No, odotellaan rauhassa... Tai ainakin yritetään..
Mulla ihan samat oireet! Olisin voinut kirjoittaa täsmälleen samoin sanoin. Kuva kuulla että jollain on sama tilanne ja meillä vielä tismalleen samat viikot 5+1! :happy:

Täällä välillä miettinyt, että onko kaikki ok, kun tuntuu ettei oireita oo "tarpeeksi". Helpottavaa lukea, miten erilaisia oireita täällä on (oireetonta/paljon oireita), ettei tarvitse ylimäärästä stressiä ottaa oireista tai niiden puuttumisesta itsellä rinnat niin kipeät, että heräilen yöllä aina kun vaihdan kylkeä Viikkoja 6+6 nyt ja ylihuomenna varhaisultraan katsomaan onko kaikki ok

Mulla ihan samat oireet! Olisin voinut kirjoittaa täsmälleen samoin sanoin. Kuva kuulla että jollain on sama tilanne ja meillä vielä tismalleen samat viikot 5+1! :happy:

Huh! Ihana kuulla! :)

Eilen saunassa huomasin, että säärikarvat on lopettanut / hidastanu rajusti kasvuansa! Ennen raskautta tuo viikon tauko sheivauksessa on ollu ihan max. Eilen tuntu, että no jaa onkohan tää välttämätöntäkään ku pieni sänki vaan käteen tuntui. En valita! Jee, lähinnä! :D Rv:t 5+2 tänään.

Täällä välillä miettinyt, että onko kaikki ok, kun tuntuu ettei oireita oo "tarpeeksi". Helpottavaa lukea, miten erilaisia oireita täällä on (oireetonta/paljon oireita), ettei tarvitse ylimäärästä stressiä ottaa oireista tai niiden puuttumisesta itsellä rinnat niin kipeät, että heräilen yöllä aina kun vaihdan kylkeä Viikkoja 6+6 nyt ja ylihuomenna varhaisultraan katsomaan onko kaikki ok

Minäkin olen kyllä kiitollinen tästä foorumista kun saa lukea odottajien erilaisista oireista ja siitäkin kun oireita ei jokaiselle niinkään tule. Muuten oma piina tämän oireettomuuden kanssa olisi paljonpaljon suurempaa! :nailbiting:

Eilen illalla tuli ensimmäinen kerta huono olo tässä raskaudessa. Tavallaan on jännä jos tällä kertaa selviää ilman oksentelua. Molemmista pojista olen voinut pahoin monta viikkoa ja halaillut pönttöä.

Jäätävää tämä väsymys.. Tekisi mieli nukkua vain koko ajan.. Johtuu toki varmasti tästä flunssapöpöstä ja sairaana olosta mutta jännityksellä odottaen mitä huomisesta työpäivästä tulee :nailbiting:

Jäätävää tämä väsymys.. Tekisi mieli nukkua vain koko ajan.. Johtuu toki varmasti tästä flunssapöpöstä ja sairaana olosta mutta jännityksellä odottaen mitä huomisesta työpäivästä tulee :nailbiting:
Itse olen ollut pari viikkoa kovin väsynyt ja ihan terveenä ollut. Kuuluu ilmeisesti asiaan :)

Söin aamupalaks pizzaa enkä oo oksentanut kertaakaan tänään :angelic: pitää ehkä tehä kestotilaus lähi pizzeriaan tähä alkuraskauden ajaks..

Ei saakeli, mulla huono olo alkaa joka päivä klo 13 ja kestää siihen asti kunnes menen nukkumaan. Eilen sain syötyä pari leipää ja illalla pienen kulhon popkornia kun oli pakko saada jotain suolaista. Ei vaan pysty yhtään kun tuntuu, että oksu lentää samantien. Vettä pystyn onneksi juomaan - ei ainakaan kuivu ihan heti o_O

Tänään alko täälläkin lievä pahoinvointi! Pala kurkussa aamupalan jälkeen ja olo klo 15.00 asti etova! Syöminen auttanut onneksi toistaiseksi! Päänsärkyä lievänä koko ajan taustalla.. ihan kuin krapula ois :woot:

Tänne myös rantautunut etova olo. Rv 6+1. Onneksi ei yökitytä :)

Nyt kun pääsin muissa aiheissa kirjoittamisen makuun, niin kirjoitetaan nyt tännekin. Mulla on ollut oireena käsittämätön väsy, rintojen turpoaminen ja nännien arkuus, mielialavaihtelut ja etova olo ajoittain, etenkin jos ruokailuväli venyy. Onneksi vielä ei ole tarvinnut oksentaa. Lisäksi myös kasvoihin on ilmestynyt finnejä ja toki alavatsalla on vähän menkkamaisia tuntemuksia.

Äskettäin kuitenkin oli tähänastisista yllättävin tilanne liittyen mielialavaihteluun, kun syötiin miehen kanssa ja yhtäkkiä vaan mulla tuli ihan hysteerinen itku. Välillä melkein naurattikin ja sitte taas itketti. Enkä mä osaa sanoa mitään syytä, että miksi itkettää, paitsi että oon ollu tänään tosi väsynyt. Mies tuntui olevan vähän kummissaan ja ei osannut oikein suhtautua yllättävään reaktioon, mutta ehkä sekin tottuu.. Tämä tuskin oli viimeinen kerta.

Mun ei tee tällä hetkellä mieli mitään. Hedelmät menee, mut tavallisen ruuan syöminen ihan taistelua. Illalla tää korostuu enemmän.. rv 6+3.

Mulla alkaa tulee pahoinvointia. Aika samalla kaavalla mennään kun muissakin raskauksissa. Ikävä maku suussa,suuta kuivaa koko ajan,yököttävä/epämiellyttävä olo ja hajuaisti herkkä.
Tänään oli vaikeampaa jo töissä lähinnä hankalampaa hajujen takia.
Helpottavaa kuitenkin kun alkaa tulemaan oireita tuttuun malliin. Rv 5+4

Mulla on tullu kans etomista (puhelin korjas että syömistä :D ) aina ku ruokaväli venyy. Aamusin ei tahdo päästä tarpeeks nopeesti aamupalalle, ku esikoinen on vielä herätessä kaikella hartaudella tissillä.

Ja väsy on aivan järkyttävä. Onneks reilu 8 tuntia yöunia auttaa siihen tosi selkeesti. Taitaa tänäänki jäädä ekan kierroksen vaalitulos näkemättä, ku esikoinen herää aamulla viimestään seiskalta. Muuten oon aamulla niin kiukkunen ja itkunen ja ihan rajoilla että nukahdanko, että en tiiä miten selviin puoli kahteentoista ku tyttö menee nukkumaan.

Mua vaan ketuttaa koko ajan :shifty: Tissit edelleen ihan järkky turvoksissa ja kipeet ja nyt viel naama rupes kukkii niin et en tiiä kehtaanko mennä huomenna ees töihin ku ei näitä saa millään piiloon. Ja sit tää ketutus! Tekis mieli vaan raivoo kaikille koko ajan ku ärsyttää ihan pienimmätki jutut :mad:

Onneks sentään ei vielä ainakaan oo alkanu pahoinvointi :rolleyes:

6+4 tänään

Takaisin