Oireet

Meille näköjään tulee toinen Otrivin vauva, nenä meni viime viikolla tukkoon, niin että ei henki kulje. Näin oli viime rakkaudessakin, eikä mitään syytä löytynyt. Eikä mikään muu kuin Otrivin auttanut.

Eikä! Kohtalontoveri! :) tai siis ei mulla vielä oo nenä tukos, mutta ekassa oli! Ja otrivin ;)

Täälläkin olo on kamala,ollut koko viikon. Väsyttää,tekee huonoa ja mitään ei oikein saa alas. Mutta jos ei syö niin tulee entistä pahempi olo. Jogurtti ja vaalea leipä on miltei ainoot,mitkä ei yökötä. Ja hedelmät (onneks!). Maha on niin turvoksissa,että luulis puolivälin häämöttävän :meh: niin.. ja naama kukkii finnejä täynnä pahemmin kun teinivuosina. Ei kovin hehkeä olo siis...

Täälläkin olo on kamala,ollut koko viikon. Väsyttää,tekee huonoa ja mitään ei oikein saa alas. Mutta jos ei syö niin tulee entistä pahempi olo. Jogurtti ja vaalea leipä on miltei ainoot,mitkä ei yökötä. Ja hedelmät (onneks!). Maha on niin turvoksissa,että luulis puolivälin häämöttävän :meh: niin.. ja naama kukkii finnejä täynnä pahemmin kun teinivuosina. Ei kovin hehkeä olo siis...

Kunnon raskaushehkua.. voi ei.

Mulla ollut raskausoireena lähinnä vaan väsymys ja etova olo. Alkuviiko oli melko rankkaakin sen takia. Sitten keskiviikkoiltana töissä tajusin ettei juurikaan kuvota. Enkä ollut niin väsynyt illalla ja torstaiaamuna. Eikä enää palele samalla tapaa. Töissä sitten torstaina alaselkä kipeytyi. Ja tunsin supistuksen kaltaisia vatsan kovenemisia. Tai mulla kesti hetki tajuta mitä ne on, mutta tunne oli tuttu aiemmista raskauksista.
Mulla nyt rv 7+1 ja tosissaan pelkään että toi eilinen oli joku keskenmeno. Minkäännäköistä vuotoa ei ole eikä ole ollut. Tarkoitus oli odottaa ensimmäistä ultraa sinne nt-ultraan asti, mikä meillä 7.3. Nyt kyllä tekee mieli käydä ultrassa aiemmin. Mietin jos ens viikon lopulle saisi ajan, pitäisi mahdollinen keskenmeno olla selvä, jos tää nyt sitä olis....
Mulla on kyllä aiemmat raskaudet olleet vähäoireisia. Ihmettelinkin miten oli niin voimakasta väsymystä ja etova oloa. Ja nyt ihmettelen viel enemmän niiden äkillistä loppumista.
Ultraan pitää mennä yksityiselle ja täällä se maksaa varmaan lähemmäs 200 €....

Mulla on nyt 7+6 ja rinnat palautu takas "löllöiksi" oli tähän asti kiinteet ja kipeät ja mua kanssa pelottaa et voiko kyseessä olla keskenmenosta oire. nt-ultraan vielä kuukausi :(

Aika kova pelko on. Pari päivää ollut vaaleanpunaista valkovuotoa ja alavatsassa tuntemuksia, ei kipuja. Viime yönä näin unta, että kesken meni mutta aamulla kyllä oli tissit entistä turvonneemmat, eikä korkeavyötäröiset farkut enää ole mukava pitää päällä. Että eiköhän täällä ihan normaalisti homma jatku :D

Muokattu viimeksi:
Se vatsa. Eilen oli iltapukutilaisuus ja kyllä järkytyin kun kumpu on niin selkeästi näkyvillä. Näkyi kyllä kavereillekin joille olin paljastanut asian päivää aiemmin. Ja kyllä kommentit on ollut että "mä jo vähän ajattelinkin..." mikä vihjaa että jotain on näkynyt. Ja siis viikkoja on nyt 9 (vasta).

View attachment 64709
Noh tein sit sen tiestin, viikkoja on kylläkin 5+3 (testissä siis pitäis olla 3+) mut uskoisin hcgn nousevan samallalailla kun aiemminkin, eli silleen hitaan laisesti:) en oo siis huolissaan ja raskaana siis ollaan... ei enää testejä!!!! Etookin silleen ”kivasti” o.O
Sandy, lara ja ruuth (ja kaikki muutkin) tsempit! Toivotaan että kipuilut, vuodot tms ei olis yhtään mitään! Masukeille vauvaliimaa ja kaikkee sitkeetä:)

Täällä on myös jo selvä kumpu havaittavissa, luultavasti kyllä vielä pelkkää turvotusta. Housut myös ahdistaa, pitää varmaan kohta kaivaa mammahousut kaapista esiin :D
Kävin tänään lääkärillä hakemassa saikkua pahoinvoinnin ja ylävatsakivun vuoksi. Aloitti nyt kokeeksi esomeprazolin tuohon mahakipuun ja jos ei parissa viikossa helpota niin sitten ultrataan. Siis tuo kipu on vaivannut reilu viikon öisin. Siihen vielä pahoinvointi päälle niin ei tarvi montaa tuntia yössä nukkua.

Eikä! Kohtalontoveri! :) tai siis ei mulla vielä oo nenä tukos, mutta ekassa oli! Ja otrivin ;)

Eikä[emoji23] hyvä että en ole ainoa tämän kanssa paininut. Pelottaa kun koko ajan saa kuulla niistä Otrivinin haittavaikutuksista, mutta täytyy yrittää pärjätä niin vähällä annoksella kun pystyy.

Mulla tuli tänään aamulla tosi kovat menkkakivut, jotka kesti muutaman tunnin. Vieläkin välillä vähän aristaa vatsaa. Pelottaa että taasko tässä käy huonosti. Onko muilla noita menkkakipuja? Voikohan ne olla ihan vaarattomia?

5+0

Mulla tuli tänään aamulla tosi kovat menkkakivut, jotka kesti muutaman tunnin. Vieläkin välillä vähän aristaa vatsaa. Pelottaa että taasko tässä käy huonosti. Onko muilla noita menkkakipuja? Voikohan ne olla ihan vaarattomia?

5+0

mulla ainakin on ollu silloin tällöin just pientä menkkamaista kipua (ei mitään kovin paikallista tai terävää, vaan semmosta pientä), joka menee aina ohi ja täällä on kaikki hyvin ja pieni kyydissä :)

5+0

Minullakin ollut tänä päivänä enempi ja vähempi menkkamaista jomotusta ja viiltävääkin kipua alavatsalla, 5+5 omien laskelmien mukaan menossa. Uskon vahvasti että ihan normaalia alavatsakipua varmasti sinulla :Heartred

Tänne taisi rantautua ihan sairas väsymys tuntun tuntuista väsyä ku meinaa oikeesti nukahtaa pystyy huuuh.

Mulla ollut raskausoireena lähinnä vaan väsymys ja etova olo. Alkuviiko oli melko rankkaakin sen takia. Sitten keskiviikkoiltana töissä tajusin ettei juurikaan kuvota. Enkä ollut niin väsynyt illalla ja torstaiaamuna. Eikä enää palele samalla tapaa. Töissä sitten torstaina alaselkä kipeytyi. Ja tunsin supistuksen kaltaisia vatsan kovenemisia. Tai mulla kesti hetki tajuta mitä ne on, mutta tunne oli tuttu aiemmista raskauksista.
Mulla nyt rv 7+1 ja tosissaan pelkään että toi eilinen oli joku keskenmeno. Minkäännäköistä vuotoa ei ole eikä ole ollut. Tarkoitus oli odottaa ensimmäistä ultraa sinne nt-ultraan asti, mikä meillä 7.3. Nyt kyllä tekee mieli käydä ultrassa aiemmin. Mietin jos ens viikon lopulle saisi ajan, pitäisi mahdollinen keskenmeno olla selvä, jos tää nyt sitä olis....
Mulla on kyllä aiemmat raskaudet olleet vähäoireisia. Ihmettelinkin miten oli niin voimakasta väsymystä ja etova oloa. Ja nyt ihmettelen viel enemmän niiden äkillistä loppumista.
Ultraan pitää mennä yksityiselle ja täällä se maksaa varmaan lähemmäs 200 €....
Missä päin sä asut riippuu siitä helsingissä ja lahdessa on perhe-arte ja on edullinen.

Paljon lahdessa perhe -arte maksaa tiedätkö hempuliini?:)
Itse olen läheltä ja voisin harkita.

Joku mietti menkka jomoja, niitä löytyy/löytynyt täältäkin! Oletan olevan normaalia kun jokaisessa raskaudessa jomottanut:)

Joo noin kun kamomilla just sano. Helsingissä vähän kalliimpi. Löytyy hinnat heidän sivulta ja netis pystyy varata ajan.

Takaisin