Oireet

Täällä taas on jos jonkin moisia oireita ja tästä pahoinvoinnista luopuisin kyllä oikein mielellään. Ei päässyt tänäänkään töihin kun piti heti aamuyöstä aloittaa pöntön halailu. Ja tosiaan se etova olo jatkuu koko päivän ja yölläkin siihen herään. Jouduin sitten paljastamaan pomollekin, että on luultavasti tulossa perheenlisäystä. Samoten myös anopille "jäin kiinni" pahoinvoinnin vuoksi.

En muista, että aiemmissa raskauksissa olisi ollut näin voimakasta pahoinvointia. Toivottavasti ei ainakaan koko odotusaikaa kestä!

Vielä pitäisi muutama päivä sinnitellä että voi testata. Edellisestä raskaudesta on vuosia eikä oireet ole enää tuoreessa muistissa. Muistan vaan että tällaista oloa ei ollut
Koko ajan paineen tunnetta ja rinnat kipeänä. Voiko tosiaan raskauksien oireet olla näin erilaisia?
Ensimmäisestä plussasin vasta 4+3 ja nyt oireet tuntuu ainakin mielestäni todella vahvoilta 4+0 :o

Sumentaako kenenkään näköä? Toisessa silmässä näkö ihan sumeena:eek: alko eilen eikä silmä ottanut mitään osumaa että siitä johtuis... ei oikein meinaa nähdä mitään pientä kuten tää puhelimella foorumin selaamin tai telkan tekstit ihan sumeena o_O
Niin ja tän päivän on etonut koko päivän, blääh!

Mulla on tollasia näköhäiriöitä myös. Vaikea ajaa autoa pimeällä kun kaikki näkyy sumeana. Vaihtelee päivittäin, mutta pääasiassa kaukonäkö sumea.

Lino onpa ”kiva” kun joku jakaa kohtaloni:) onko sulla mistään apua? Tipoista?
Tämän päivän oireet etoo, paleltaa ja ei nää... rv 4+3

En oo koittanut (keksinyt) mitään mikä auttaisi. Nauratti jo että pitää varmaan jotkut raskauslasit hankkia:)

Täällä 5+5 ja varovasti uskaltaudun kirjoittelemaan, kun ensimmäinen raskaus viime keväänä todettiin osittaiseksi rypäleraskaudeksi. Viimeksi muistan, että oireita oli paljon (kaikkea muuta paitsi huonoa oloa) nopeella tahdilla, kun hcg nousi normaalia nopeempaa, mutta nyt pääosin rintojen/nännien turvotusta ja arkuutta sekä turvonnutta oloa alavatsalla. Ja toki muita kommentteja lukiessa huomasin, että jano on kanssa valtava ja huulet kuivaa. Etovaa oloakin on eri tavalla kuin ennen ja tiistaina jouduin oksentaa, mutta en tiedä olisiko kuitenkin johtunut muusta kuin raskaudesta.

Eilen rantautui järkyttävä väsy ja kuvotus. Iltapäivä töissä oli tuskaa. Ja nyt viikkoja vasta 4+0. Huh! Pakotin itseni syömään niin helpotti onneksi. Lähdin nukkumaan jo ennen yhdeksää ja aamuyöllä heräsin täysin virkeänä. Tuttua edellisestä raskaudesta kyllä!

Olihan täällä joku jota ottaa päähän ihan kaikki?! Toivon että olisi oire, koska olen muuten kyllä pitkähermoinen. Esikoisen yölliset kukkumiset käy hermoon ihan älyttömästi kun väsyttää tätä äitiä ja sit jo murisen hänelle että pitää nukkua :(

Olihan täällä joku jota ottaa päähän ihan kaikki?! Toivon että olisi oire, koska olen muuten kyllä pitkähermoinen. Esikoisen yölliset kukkumiset käy hermoon ihan älyttömästi kun väsyttää tätä äitiä ja sit jo murisen hänelle että pitää nukkua :(

Täällä aivan sama. Esikoisen kans myös nyt liki viikko kukuttu ja oon ihan rättiväsynyt ja varmaan senkin takia hermo pinnassa. Ja ärsyttää,kun mies vetää 9h yöunia eikä siltä heru mitään sympatiaa minun väsymystä kohtaan. Sitten isoon ääneen ihmettelee mitä huokailen ja haukottelen,että miten muka voi väsyttää :mad: Muutenki oon ollu siis väsynyt kun esikoinen todella,todella huono nukkuun ja nyt raskaus väsyttää vielä entisestään. Antaisin vaikka vasemman käteni et sais yhden yön nukkua putkeen ees sen 6 tuntia :arghh:

Täältä sympatiat teille, joiden esikoiset nukkuu huonosti yöllä. Tiedän, mitä se väsymys pahimmillaan on. Siihen vielä raskauden aiheuttama väsymys päälle, niin huh huh! Meidän esikoinen 1v 3kk on alkanu nukkumaan paremmin yöllä vasta noin kuukauden sisään. Nyt raskaudesta johtuen nukun silti esikoisen kanssa sekä aamu-unet että päiväunet ja illalla menen aikaisin nukkumaan.

Joillain oli sitä näön sumenemista. Saattaa liittyä verenpaineeseen. Siis siihen, että verisuonet laajenee ja verenpaine laskee. Saa korjata,mikäli oon ihan väärässä. Mulla välillä huimausta niin ajattelen sen johtuvan tästä. Ja lisääntyneestä nesteen määrästä kehossa. Kyllähän tässä kroppa käy semmosta myllerrystä läpi ettei sitä edes käsitä.

EDIT: Tuosta suolan käytöstä varoitellaan joka paikassa. MUTTA suolaa pitää myös ehdottomasti saada! Itse pyrin käyttämään mahdollisimman laadukasta suolaa ja välttämään piilosuolaa.

Voih, tsemppiä kaikille huonosti nukkuville! En tietenkään ite osaa näin esikoista odottavana kuvitella, mitä se väsymys voi olla lapsen kanssa. Mutta ite oon ollut jo pari viikkoa ihan sairaan väsynyt; töistä tullessa suunnilleen kaadun sohvalle enkä todellakaan jaksa mitään. Iltaisin meen sänkyyn joskus yhdeksän maissa, ja pitkistä yöunista huolimatta väsyttää ihan koko ajan. Noh, kai se on ihan ymmärrettävää :)

Minulla huononi näkö viime raskaudessa ja varsinkin pimeällä ajaminen oli tosi hankalaa. Silloin selvittelin asiaa ja on ihan yleistä raskauden aikana, eikä sille oikein mitään voi.

Nyt menossa rv 6+5. Oireina on jatkuva väsymys, voisin nukkua koko päivän jos annettaisiin. Pahoinvointia on ja huomaa kyllä että pahenee heti jos ei syö säännöllisesti. Inhottaa kun välillä on syömisestä huolimatta jatkuvaa kuvotusta ja tyhjän yökkimistä. Pöntön halailua on jonkun verran ollut. Rinnat on turvonneet ja välillä kivistää.

Inhottavin oire on tulevat ja menevät vatsakivut. On päiviä kun inhottavasti jomottaa ja pistelee mahaa puol päivää ja sitte on päiviä kun ei tunnu mitään. Jatkuva pelko noina päivinä kun jomottelee että ei tää pikkukaveri pysykään mukana. :/

Toista odotan tällä hetkellä. Ensimmäisen odotus ei ollut näin tuskallista. Sillon oli muutaman viikon alussa pahoinvointia ja väsymystä ja sen jälkeen mitä ihanin odotus ilman oireilua. Toivottavasti tääkin alun jälkeen helpottaa tästä.. :)

Täällä mä päivystyksessä migreenin takia. :( Esikon raskaudes alko samoil viikoil sillon olin 10vkoa vaan ilman lääkkeit ja kärsin. Nukuin tosi paljon. Nyt en vaa enää kestä. Niin hirvee olo toivottavasti nyt löytää sellasen mikä sopii raskauden ja imetyksen aikana sopivaksi.

Hep! Viime yönä neiti kohta 2vee kömpi viereen ennen yhtä, hyöri ja pyöri aikansa ennen ku nukahti. Sit heräsikin 3.30 ja valvoi kaks tuntia ja reuhasi sängyssä, sit vihdoin nukahti, mut heräs 6.30 eikä enää nukahtanut...
Muutenkin nukkuu lyhyitä unia, nukahtaa noin 21-21.30 välillä ja aamulla ylös 6-7 välillä, yleensä lähempänä kuutta kuin seiskaa. Päikkäreille nukahti nyt vihdoin huudettuaan ensin 45min. En tiiä miks nyt niin hankalaa, tuleeko poskihampaita vai mitä, mut toivon ettei ois pitkä vaihe. Oon ihan poikki ja hermot kireellä...

Täällä mä päivystyksessä migreenin takia. :( Esikon raskaudes alko samoil viikoil sillon olin 10vkoa vaan ilman lääkkeit ja kärsin. Nukuin tosi paljon. Nyt en vaa enää kestä. Niin hirvee olo toivottavasti nyt löytää sellasen mikä sopii raskauden ja imetyksen aikana sopivaksi.

Sumatriptaani on ainaki sellanen mitä voi käyttää raskaana. Tai sitä mulle esikoisen raskaudessa määrättiin.

Mul on muuten oireet hävinny kokonaan mut iltaisin tissit kipeet :shifty:

Vielä ei ota mikään kovin kummoisesti kupoliin mut eiköhän se pinna ala vielä kiristymään viim loppu metreillä kun alkaa tukalat hellekelit+iso maha+univaje...
aamulla kerkesin jo huokaista että jes ei oo paha olo mutta kyllä se sieltä sitten tulikin heti lounaan jälkeen... nyt on kyllä alkanut ennätys aikasin tää olo :o
Eilen illalla lorahti housuihin selllasta rusehtavaa verta, hiukan ns vanhan veren nököstä... sen kanssa sentään mennään ihan samaa kaavaa kun aina ennenkin:p

Voimia muuten kaikille huono unisille! Meilläkin nukutaan yöt vaihtelevasti kun meidän ”vauva” (7,5kk) heräilee edelleen 2-3x yössä syömään... viime yönä heräs vaan kerran mutta mun piti nousta juomaan/vessaan... Huoh o.O

Takaisin