Oireet

Mulla ei oo tissit ollu lainkaan kipeät koko aikana. Esikoista odottaessa sen sijaan aristivat mahdottomasti alusta asti. Lopetin esikoisen imetyksen vasta kolme kuukautta sitten. Voiskohan se vaikuttaa vielä asiaan?

Yleensä tissit ei ole oviksen, menkkojen tai muutenkaan ikinä kipeät tai kosketusherkät, mutta esikoisen alkuraskaudessa hyvin hentoa aristusta oli. Ehkä vajaan kahden vuoden imetys vei kaikki tuntohermot mukanaan :hilarious:

Hei. Ekaa kertaa kirjoittelen tänne. Tänään neuvolan mukaan 7+0. Oireiden skaala on ollut tähän mennessä värikäs. Ennen plussaa nukuin sikeästi 12h yöunia ja päikkärit päälle,iski hiiva. Siinä vaiheessa kun tupakasta tuli yökkäysrefleksi,tein testin. Siihen jäi sekin sauhuttelu. Sen jälkeen väsymys on painanut yhtälailla,mutta sikeät yöunet on vaihtuneet kummaan horrostilaan. Rinnat kasvaneet kuppikoolla ja välillä ovat tosi kipeät. Etova olo vaihtelee ja aaltoilee, yhtäkkiä nousee oksennus kurkkuun ja sitten olo korjaantuukin pitkäksi aikaa. Kaksi kertaa oksentanut ja ruokahalu kadonnut.

Olen siis 24-vuotias ensiodottaja. Yritän pitää mieleni jotenkin kasassa, vaikka kaikki pelot ja mikähännytkuuluuasiaan -ajatukset olen käynyt läpi. Maanantaina 22.1. ultra ja 30.1. ensimmäinen neuvola! Jännää aikaa [emoji7]. Tulipa pitkä tarina. [emoji24]

Tissit ollu jo joulusta asti kipeet, väsyttää koko ajan ja iskee huono olo aina kun syö jotain. Niin ja kaupoissa iskee kanssa pahoinvointi. En sitten tiedä aiheuttaako sen hajut alitajuntaisesti ku mikään ei kuitenkaa ota kauheasti nenään.

Miten oireet voi vaihdella päivittäin näin paljon, jopa saman päivän aikana :D hämmentävää. Pieni kuvotus ja närästys tullut mukaan kuvioihin, eilen illalla alavatsaa poltteli. Mutta muuten edelleen varsin hyvinvoivana mennään [emoji106] 5+2

Mulla oireet loistanut tänää poissa olollaan:nailbiting: "pienoinen" paniikki alkaa olla ja viikko vielä ultraan.. :shy:en tiiä sitte onko ihan normaalia et välillä päiviä et oireet vahvoja ja sitte ei mitää...tänää ois rv6+5/6...

Hei nauttikaa kun ei oo oireita kyl ne siltä vielä tulee ja sit keljuttaa;) mulla tällä hetkellä oo mitään muuta oiretta kun aamupäivän pikku etominen ja jörkky jano... aikasemmin kunnon oireet alkanut tuuliin rv 7+ ja kestänyt n rv 12 asti, uskoisin menevän samaa kaavaa taaskin:)

Mä tiesin 100% edellisellä kerralla olevani raskaana 2pv ennen kuin menkat jäi pois. Oli nippailua ja vihlomista ja menkkajomotusta ja muuta. Toki pahoinvoinnit alkoi vasta 6+4. Nyt siis 3+ loppuviikosta oli vähän munasarjan kohdalla vihlaisuja ja yhden päivän korvat lukossa ja ripska. 3+6 jälkeen eli yli viikkoon ei ole ollut _yhtään_ mitään.

Onhan se mahdollista, en mä sitä. Mutta ei vaan "tunnu" siltä, että siellä on ketään.

Yleensä tissit ei ole oviksen, menkkojen tai muutenkaan ikinä kipeät tai kosketusherkät, mutta esikoisen alkuraskaudessa hyvin hentoa aristusta oli. Ehkä vajaan kahden vuoden imetys vei kaikki tuntohermot mukanaan :hilarious:

Mulla on sama! Tisseistä tiesin ed. kerralla että todellakin oon paksuna, koska en ollut eläessäni nännikivusta kärsinyt ja silloin en pystynyt ees mahallani makaamaan. :joyful: Nyt ei oo mullakaan tisseissä tuntunu mitään koko aikana.

Toisaalta, nyt jäin miettii... Kun kohtukin jo kertaalleen venytetty, niin ehkä sitä ei tarvi enää venyttää :)

Esikoista odottaessa huuliherpes oireili jatkuvasti. Nyt tänä aamuna kun heräsin, niin mikäs se siinä huulessa onkaan :sour: toivottavasti ei alkaisi nyt uusia jatkuvasti.

Onko täällä yhtäkään odottajaa, jolla rinnat eivät ole yhtään kipeät (eivätkä ole ollutkaan kipeät)? Ihmettelen, kun rinnat ei arista yhtään. Muutenkin olo on hyvin epäraskaanaoleva. Ainoastaan tuo herpes nyt taas tuli ja toki sekin voisi tulla ilman raskautta

Ei oo täälläkään ollu kipeät missään kohtaa mutta turvoksissa kyllä! [emoji16]

Minulla tuli aamulla pyyhkiessä kirkkaan punaista vuotoa ja alkupäivän tuhrinut ruskehtavaa vuotoa :sorry: pelottaa tosi paljon että oliko tää nyt tässä:nailbiting: onko samanlaisis kokemuksia kellään? Rv 4-5 menossa..

Minulla tuli aamulla pyyhkiessä kirkkaan punaista vuotoa ja alkupäivän tuhrinut ruskehtavaa vuotoa :sorry: pelottaa tosi paljon että oliko tää nyt tässä:nailbiting: onko samanlaisis kokemuksia kellään? Rv 4-5 menossa..

Mulla tuli viime raskaudessa rv 6 ihan kirkkaan punaista pari pv satunnaisesti. Lopuksi todennettiin hematoomaksi. Kaikki meni hyvin silti.
Nyt rv 4 ja mietityttää onkohan nuilla hematoomilla kuin usein herkkyys uusiutua.

Mulla tuli viime raskaudessa rv 6 ihan kirkkaan punaista pari pv satunnaisesti. Lopuksi todennettiin hematoomaksi. Kaikki meni hyvin silti.
Nyt rv 4 ja mietityttää onkohan nuilla hematoomilla kuin usein herkkyys uusiutua.
Kiitos viestistäsi, toivottavasti kaikki oisi tosiaan hyvin ja harmitonta oisi :Heartred

Täälläkin kaikki oireet hävinneet täysin... No kaippa ne jossain kohti tulee takaisin...

Kiva lukea ettei ole täysin yksin näiden puuttuvien oireiden kanssa.

Esikoisesta muistan että koski alusta asti tisseihin, mahaan ja oikestaan viikolla 6 jo joka paikkaan. Ja pahoinvointi alkoi tasan seuraavana aamuna kun olin tehnyt raskaustestin rv 4+0.
Toisesta en muista mitään, koska en ollut siinä kohtaa nukkunut yli kahta tuntia kerrallaan 9 kuukauteen. Muistan kyllä maanneeni esikoisen kanssa kylpyhuoneen lattialla viikkokausia leikkimässä. :D

Mutta nyt koski 4+0-4+4 tisseihin ja vihloi mahaa, pientä huonoa oloa ollut hetkittäin, jos en ole moneen tuntiin syönyt. Nyt siis 5+0 ja toive siitä, että selviän vähän vähemmällä ja samalla pelko siitä ettei kaikki ole hyvin kun oireet on vähissä.

Lovehearts joo mulla vuodellut enempi vähempi joka raskaudessa! Edellisessä raskaudessa noin rv 10 holahti kunnolla verta sänkyyn ja tässähän tää ihailee mun kaulakorua;) joten voi se vuoto olla normaaliakin:)

Tää mobiiliversio tökkii enkä ole päässyt kommentoimaan.

Mulla oli alkuviikosta kanssa tosi epätodellinen ja epäuskoinen olo että en mä mitenkään voi olla raskaana. Hirvee tunne jotenkin. Mut sit yhtäkkiä muistin että samaa oli kun aloin oottaa kuopustakin. Tein eilen toisen testin ja kyllä se viiva oli huomattavasti enemmän saanut väriä muutamassa päivässä että kai se tästä.

Ihanaa Luruh jos kaikki on hyvin <3

Sumentaako kenenkään näköä? Toisessa silmässä näkö ihan sumeena:o alko eilen eikä silmä ottanut mitään osumaa että siitä johtuis... ei oikein meinaa nähdä mitään pientä kuten tää puhelimella foorumin selaamin tai telkan tekstit ihan sumeena o.O
Niin ja tän päivän on etonut koko päivän, blääh!

Lovehearts joo mulla vuodellut enempi vähempi joka raskaudessa! Edellisessä raskaudessa noin rv 10 holahti kunnolla verta sänkyyn ja tässähän tää ihailee mun kaulakorua;) joten voi se vuoto olla normaaliakin:)

Kiitos tästä Äippä x5, ihana kuulla näitä tarinoita että kaikki on mennyt kuitenkin hyvin vuodosta huolimatta :Heartred vielä reilu pariviikkoa vaan jännätä että neuvolaan pääsee..:oops:

Takaisin