Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei oo muita oireita edelleenkään kuin vessassa ravaaminen ja imetys sattuu. Ja kokoajan nälkä sekä unet loppuu aamulla lyhyeen

Samaa kun edellisillä, jossei muillakin heittelis oireet niin varmaan ressaisin enempi :D nyt vaan oon tyytyväinen kun ei tänään yökötä. Oon kaks viikkoa tienny raskaudesta ja kummankin viikon maanantai on ollu se karsein xD sattumaa kenties vai töihinlähtökö viikonlopun jälkeen sen yökötyksen aina laukaisee?

Mä oon koko viikon odotellut oireita. Tai no siitä asti ku menkat jäi pois, niin jotain merkkejä mistä huomaan että oon raskaana, mut eipä juuri mitään.
No tänään sitten bussissa pahan hajuinen vanhempi mies käveli ohi ja alkoi kuvottamaan. Tuli ahaa elämys! Yli herkkä hajuaisti! Esikoisen raskaudessa oli alkuun tää sama.
No sitten kun tän hoksasin, niin päivällä kun taapero kävi kakalla potalla, niin menas oksu tulla ku piti tyhjentää ja pestä potta, voi eii..ei nyt oman lapsen kakka voi oksettaa..sit alkoi ärsyttään ja turhauttaan jos tää koko raskaus on sitä, että yökkäilen taaperon kakalla käymisestä.

Mulla on tullut muutaman päivän rusertavaa vuotoa missä vähän vertakin mukana :( Esikoisen kanssa ei ollut tällaista niin pelottaa :(

Mun raskautta ei näköjään kavalla kasvava maha vaan se että oon kasvattanu ittelleni ihan jäätävät puskurit tällee rv 4+4 xD edellisessä raskaudessa mahduin kyllä rintsokoihin vielä tässä vaiheessa[emoji57] nyt mietin että mitenhän tän paikkais vaatekaapissa kun ei viittis ostaa semmosia jotka jää taas heti pieneks mutta mammaliiveissäkään ei viitti alkaa kulkemaan vaikka ne kasvaa niin ihanasti mukana[emoji28]

Mun raskautta ei näköjään kavalla kasvava maha vaan se että oon kasvattanu ittelleni ihan jäätävät puskurit tällee rv 4+4 xD edellisessä raskaudessa mahduin kyllä rintsokoihin vielä tässä vaiheessa[emoji57] nyt mietin että mitenhän tän paikkais vaatekaapissa kun ei viittis ostaa semmosia jotka jää taas heti pieneks mutta mammaliiveissäkään ei viitti alkaa kulkemaan vaikka ne kasvaa niin ihanasti mukana[emoji28]

Itellä meinas tulla kriisi tissien kanssa, kun ne just tuolla neljännen viikon paikkeilla tuplasi kokonsa! :nailbiting: Aina oon ollut melko pienirintainen niin kyllä se vähän totuttelua on vaatinut, kun yhtäkkiä onkin tuplakokoiset hinkit. :wideyed: Liivikauppaan pitäis siis lähteä, mutta meinaakohan nää vieläkin tästään kasvaa...

Ei oo vielä isosti turvonnu mut ekassa kasvo kaks kokoa ihan alkuraskaudessa. Pakko oli ostaa prisman jotain 20€ liivejä parit et pärjäs :D

Alennusmyynneistä saa rintsikoita nyt tosi edullisesti. :) Mulla ei edelleen mitään tuntemuksia/muutoksia rinnoissa.

Mulla ei ole kumpikaan, eikä kasvanut esikoisenkaan aikaan kun vasta sit kun maito nousi, ja sillonkin palautu aika pian aikalailla entiselleen. Tai no ehkä ihan vähän nyt oon huomannut turvotusta. Hyvä juttu vaan että ei kasvanu viimeksi isommiksi, ulkonäkö ja koko pysy omasta mielestä raskauden ja imetyksen jälkeen hyvinä.:D

Mun piti tulla täältä tarkistamaan, onko alavatsan varsin jatkuva jomotus normaalia, ja näyttäisihän se olevan monellakin oireena. :confused004 Viime viikolla vatsa oli ihan jumissa, nyt olo on kuin ilmalaivalla... Ja tuo alavatsan tunne on kuin olisi kireähkö vyö vedetty vatsakumpuni alle. Tietenkin piti myös epäillä, onko näissä tuntemuksissa kyse jostain psykosomaattisesta, kun raskaus tuli ilmi eilen ja jomotusta on ollut illasta asti... Tokihan myös pelottaa, että tuleeko tämä koskaan valmiiksi... :nailbiting: Varhaisultraan menen maanantaina, omaan laskuun kun julkisella järjestetään vain kerran kahdessa viikossa ja just ollaan reissuun lähdössä. Ruoka on maistunut vähän normaalia huonommin, toisaalta välillä tulee myös kova nälkä. :woot:

Mä en osannut edes epäillä raskaana oloa muusta kuin kolmatta viikkoa kipeinä olevista rinnoista. Normaalistikin kuului oireisiin varsinkin nännien herkkyys, nyt alkoi jo lähes potuttaa kun pelkästään kosketuksestakin piti älähtää arkuutta.

Pitäs yöksi lähtä töihin ja nyt meinaa sen verran tehä pahaa et saas nähä. Pakko toi yövuoro käydä tekemässä ku ei tällä varoajalla sinne tuuraajaa saa. Jos pahoinvointi tästä paljo lisääntyy niin pakko käydä hakemassa saikkua. Noi mun työt ei oikein onnistu turvallisesti jos oksennan samaan aikaan pussiin :(

Rauhoittavaa, että muillakin oireet sahaa. Täällä rinnat ovat todella kipeät ja turvonneet ja edelleen välillä tuikkii jommalle kummalle puolelle alavatsaa ja väsymys on järkyttävää. Onneksi olen nyt kesälomalla, mutta töihin palatessa nukahdan varmaan tietokoneen ääreen, oikeasti! :D

Pahaa oloa ei ole tullut plussan jälkeen, sitä odotellessa...

Rintojen arkuus alkanut vähenemään itsellä, välillä pientä kipuilua alamahassa. Hetken jo tänään mietin että onkohan sitä enää raskaana kun oireet ovat vähentyneet. Meinasin ilman testailuja tai varhaisultria räpiköidä tuonne ensimmäiseen ultraan, vaikka väkisin :)

Onneksi muillakin sahailee nämä oireet!

Tänään aamulla heräsin noihin alavatsan juilintoihin o_O ilmeisesti kuitenkin kohtu vaan ihmettelee uutta tilannetta ja välillä "hakee paikkaansa"... ovulaatiokivuista selviän yleensä buranalla, pitääköhän käydä panadolia ostamassa jos alkaa kovemmin kipuilla.

Vielä ei oo onneks muita oireita ollu, kun menkkajomoilut. Esikoisesta alko ihan järkyttävä väsymys viikoilla 6-7. Onneks nyt olen hoitovapaalla niin voi sit tarvittaessa esikon kanssa nukkua päikkäreitä jos se sama väsymys tulee.

Mullakin eilen mahaa jomotti ja vasemmalla tuntui semmoista pistelyä koko illan.:)

Ja aamu alkoi muutaman päivän tauon jälkeen oksentamisella. Nukuin koko yön tosi huonosti ja aina kun kävin hereillä, oli ällötysolo. Näköjään nämä oireet sahaa, kun muutaman päivän oli niin hyvä olo, eilen alkoi taas ruuat yökkäilyttää ja tänään saikin taas oksentaa.
Ja esikoinen nukkuu edelleen, ikinä ei nuku näin pitkään, ei silloin kun minä itse haluaisin aamulla vaan nukkua. :D
Tänään olisin ollut valmis nousemaan ylös jo viiden aikaan. Meinannut nyt raskauden aikana vähän unettomuuskin vaivata. Nukahdan kyllä hyvin, mutta 4-5 aikaan alkaa se levottomasti nukkuminen.:/

Täällä yö kans ollu ihan kauhee, makuultaan olo ihan ok mut heti ku nousee vaikka vessassa käymään ni älytön yökötys iskee. Äsken noustessa olin vähällä oksentaa. Mies lähti onneksi lasten kans aamuhommiin ni ite jäin levähtää ja oottelee et mies tois aamupalan pöytään, en uskalla nousta ennenku oon syöny kunnolla.

Takaisin