Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollu aika vähän turvotusta muissa raskauksissa alussa, joten pitääkö tätä "nestekerrosta" kantaa loppuun asti mukana?? Ku eihän tämä nyt samantyyppistä turvotusta ole kuin loppuraskaudesta ilmenevää, jota seurataan tarkemmin..? Vai oonko ihan väärässä? Ja mikä tätä vois helpottaa/poistaa? esim. venyttely? lisää vettä (nytki saa ravata yhtenään vessassa..)? Lenkkeilen aina kun aikatauluun sopii ja lihaskuntoakin yritän ylläpitää ja työkin on suht fyysistä ja liikkuvaa mut eipä ne tunnu estävän turpoamista..o_O

Alussa sitä turpoo ku pullataikina jaaaa sit se sulaa pois. On hormonaalista ja muutaman viikon päästä helpottaa. Kunnes sitten alkaa tulla raskausmaha.

Te joilla on useampi lapsi, miten ootte saanu yhdistettyä lapsenhoidon ja pahoinvoinnin? Mulla on aika suuritarpeinen taapero ja taipumus voida tooosi huonosti raskaana. Etoi jo ennen plussaa ja oksentelua odotellessa

Minä oon tehny vaan kaikki pakolliset ja aina kun vaan on mahollista ni mennyt pitkäkseen. Ja sitten jos en oo muuten saanut levähettyä ni meen sillon nukkuu ku mies tulee töistä.

Ja taas alko vuoto... kerkeshän se pari päivää ollakkin pois. Tosin nyt se on sellast ihan vaaleeta.

Ei edelleen oireita. Tai nena on tukossa ja nälkä aina, mutta ei muita oireita. Jostain luin, että imetys voi vaikuttaa raskausoireisiin vähentävästi.

Ei edelleen oireita. Tai nena on tukossa ja nälkä aina, mutta ei muita oireita. Jostain luin, että imetys voi vaikuttaa raskausoireisiin vähentävästi.

Ai voi. Lisää uskoa siihen et kaikki vois olla kuitenkin hyvin.

Ai voi. Lisää uskoa siihen et kaikki vois olla kuitenkin hyvin.

Joo. Tai vasta oli Imetyksen tuki ryhmässä juttua (tai oisko ollu taaperoimettäjissä??) no kuitenkin jostain luin, että imetys voisi helpottaa alkuraskauden oiereita. Liittyiskö jotenkin hormooneihin?

Aamuiset ällötys- ja kakomishetket on nyt tulleet kuvioihin. Jotenkin pelkään oksentamista (voiko sitä pelätä?), niin toivon todella, että jää tällaiseksi etovaksi oloksi eikä muutu kunnon pahoinvoinniksi. Oletteko te saaneet apua pahoinvointirannekkeista?

Vaikuttaakohan sääkin, että tuntuu etova olo menneen astetta pahemmaksi :hungover: Itsekin pohtinut noita pahoinvointirannekkeita, mutta taitavat olla, että on tuuripeliä toimiiko vaiko eikö.

Mulla ei Viuhti pahoinvointiin auttanut oikeastaan mikään aikaisemmissa raskauksissa. Parhaimmillaan oksensin aamusta iltaan ja yöllä. Ja voin vannoa että kaikki tuli kokeiltua

Voi ei. Ei kuulosta yhtään kivalta. Toivottavasti itse kukin selvitään ilman noin rajua pahoinvointia.

Tollanen oli ekassa raskaudessa. Kesti viikolle 22.
Toisessa sit pääsin vaan aamusin pönttöön puhumalla 14 viikolle. Jos nyt pääsis vähemmällä

Mulla ainaki sää vaikuttaa etovaan oloon. Aurinkoisina päivinä on kaamea olo töissä, nyt ei oo pahemmin ees etonu ku sateista. Housut on vaan yhtä hiostavat ku aina kesäsin nii tuntuu ku ois koko ajan jtn ylimäärästä päässy lahkeeseen.. Tuhruki onneks hiipumaan päin. Kaks päivää ollu ilman "puhdasta" verta! Jes! Nyt kun pääsin sanomaan nii holahtaa kuitenkin.. Jospa ei.
Mä toisaalta toivosin et alkas ykäily, mut ehkä tää etominenki riittää, ja kaamea röyhtäily jonka mukana välillä nousee kurkkuun evästä..

Mulla ainakin autto ne pahoinvointirannekkeet! :) vei pahimman ällöoksetuksen pois. Mä siis oksensin heti alusta 3kk silleen 24/7... Toivon ettei tän toisen kanssa tuu samaa.. Esikoisestä tähän aikaan olin oksentanu jo joku 3 viikkoa :D

Niin ja viuhti mulla kans sama et muuten väsyttää kokoajan ihan hulluna mut sitku pitäis mennä nukkuu niin uni ei tuu millään.. viime yönäkin pyörin ainakin 2 tuntia sängyssä..

Niin ja viuhti mulla kans sama et muuten väsyttää kokoajan ihan hulluna mut sitku pitäis mennä nukkuu niin uni ei tuu millään.. viime yönäkin pyörin ainakin 2 tuntia sängyssä..

Jospa kroppa alkaa jo näin varhaisessa vaiheessa totuttamaan meitä siihen väsymykseen, mitä kuulemma on sit vauvan synnyttyä jokunen vuosi? :wink

Kyllä väsymys suurimmaksi osasksi väistyy kun eka kolmannes on takana. Varmaan hormonit toki tekee tuon alun väsymyksen ja onhan kaikki kropalle taas uutta. Onneksi se ei kuitenkaan tosiaan oo tämmöstä koko raskaus :)

Miten paljon teillä vaihtelee oireet? Mun pahoinvointi on ihan kadonnut. Jääkaapin oven avaus ei okseta, pystyin syömään jopa leipää, jota en muutamaan päivään ole pystynyt. Haluan sen pahoinvoinnin takas, nyt vaan ahdistaa että ei ole kaikki hyvin.:arghh: Varmaan pitää sinne ultraan mennä sittenkin, jos ei oireet ala muutaman päivän sisään uudestaan.

Ootko toupie nyt pitäny niitä rannekkeita?

mulla sillon oli alussa vähän pahoinvointia ja sit se vaan hävis. Kokoajan oon ollu super väsyny ja sit ilmesty kipeet nännit niinku esikoisessaki, kokoajan nöpöttää :D Tissit ei oo kummiskaa yhtään kipeet. Tänään tuntu siltä että pahoinvointi nostais vähän päätään, oli aika kehno olo kaupassa mut nyt vähänn helpotti kun söi. Mitähän helppoja napostelu ruokia vois ostaa et pahoinvointi pysyis loitolla?

Tekis niin mieli mennä kans varhaisultaan mut luulen et koitetaan jaksaa oottaa ihan nt-ultraan, jos parin viikon päästä koittais kuunella jo kotona niitä sydänääniä.

Takaisin