Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaffa, en oo nyt pitänyt tänään niitä. Kauhee kun on vielä jotenkin semmonen tunne, että olis mennyt kesken. Toivottavasti nyt sitten vain kuvittelen tuon sen vuoksi, että ei ole oireita. Tuntuu, että alamahan pieni turvotuskin on poissa.:/ Alkuraskaus on ihan kamalaa aikaa minusta, oli esikoisenkin kanssa. Sit vasta alkoi helpottaa, kun alkoi maha kasvaa ja liikkeet tuntua.

Tää on ihan kamalaa! Just jos ei mee ees varhaisultraan niin se on niiiiin pitkä aika odottaa kunnaliseen ultraan! Ois niin hyvä jos neuvolassakin ultrattais heti että sais varmistuksen että kaikki on hyvin. Tai koittaisivat aikaisin kuunnella sydänääniä jos äiti niin haluaa vaikka ei välttämättä kuuluiskaan. Haluisin kysyä ekassa neuvolassa ( 31.7. rv8+0 ) etä voitaisko kuunnella mut luulen että meijön neuvolatäti pitäis mua vaan ihan tyhmänä.. se on vähän omalaatuinen täti :D Onneks saan kaverilta doplerin huomenna mut en tiiä koska aikasintaa vittii alkaa kuuntelemaan.

Musta kyl kanssa tuntuu et nää oireet heitteleen ja kokoajan on semmonen kutina ettei tuolla kuitenkaan ketään ole .. Ootan kans jo isoa mahaa ja liikkeitä niin ei tarvii arpoa :) Esikoinen oli ainakin niin kova liikkumaan ettei juurikaan liikelaskentaa tarvinnut tehä :D

Mä sain muistaakseni vasta joskus rv14 viimeksi kotidopplerilla kuulumaan niin ei viitti kovin aikasin kiusata itteä jos ei kuulukaan mitään. Meillä ei viimeksi suostunu neuvolassa kuuntelemaan ku just ennen nt-ultraa just sen takia ettei mitään taetta et kovin aikasin kuuluu mitään. Vieläki vähän puntaroin et meenkö alkuraskauden ultraan vai en :)

Musta toi on oikeesti hassua, ettei joka kunnassa ultrata alkuraskauden aikana. Tässä raskaudessa mulla on nyt nvl lääkäri 8+0 jossa ultra. Edellisissä oli 8+2 ja 9+2

Tässäkin asiassa ihmiset ovat eriarvoisessa asemassa terveyspalvelujen suhteen, todella harmillista, koska kaikilla ei ole varaa käydä yksityisellä ja toisaalta vaikka olisikin niin kyllähän sitä rahaa lapseen kuluu niin mielellään sen parisatasen laittaisi jemmaan muita hankintoja varten..

Tässäkin asiassa ihmiset ovat eriarvoisessa asemassa terveyspalvelujen suhteen, todella harmillista, koska kaikilla ei ole varaa käydä yksityisellä ja toisaalta vaikka olisikin niin kyllähän sitä rahaa lapseen kuluu niin mielellään sen parisatasen laittaisi jemmaan muita hankintoja varten..

Niimpä. Täällä kuuluu kaikille tämä ultra ja vielä loppuraskauden ultra samoin.

mielellään sen parisatasen laittaisi jemmaan muita hankintoja varten..
Tämä on se aika suuri syy, miksi itse myös odotan ensimmäiseen neuvolaan. Vaikka on tuskaista odottaa, miettiä ja toivoa, että onko tuolla ketään kuitenkaan. Toki tänään nosti päätään hurja juustonhimo! Haaveilen, että hakisin kiekollisen oltermannia, jonka nakertaisin salaa (normaalisti ajatuskin juustoviipaleesta, jonka läpi ei näe lukea,etoo)! Taidan kuitenkin korvata haaveeni vain muutamalla viipaleella :rolleyes:

Millä keinoilla te olette pahoinvointia helpottaneet? Täällä alkaa olla kohtalaisen tuskaiset oltavat, onneksi piakkoin pääsisi kotiin sohvalle sikiöasentoon - kun vaan sinne asti selviää..

Mulla kokopäivän kuvottanu. Vähänväliä ku syö jotain ni ei mee niin pahaksi olo, no tietääpähän olevansa raskaana :)

Mulla myös ollu ihmeen normaalin oloinen päivä. Ei oo etonu ja töissä on jaksanu hyvin. Alkaisko olo tasapainottua nyt vai pitääkö alkaa panikoimaan...:wideyed:

Mulla myös ollu ihmeen normaalin oloinen päivä. Ei oo etonu ja töissä on jaksanu hyvin. Alkaisko olo tasapainottua nyt vai pitääkö alkaa panikoimaan...:wideyed:

Itellä meni viime viikko (eli mentiin jossain 6+0 tienoilla) lähes oireitta. Jaksoin vaikka mitä, ei ollu huono olo eikä oikein mahassakaan ollut tuntemuksia. Nyt taas pari päivää etonut ja väsyttänyt niin paljon. Olot heittelee näköjään...

Myös mulla on nyt pelottavan oireetonta... Mutta kuten muutkin olette sanoneet, ilmeisesti oireet heittelevät. Olen aika paljon suojautunut peloiltani sillä ajatuksella, että stressi vasta tekeekin pahaa :eek: Yritän vaan pysyä rauhallisena...

Täällä tehtiin eilen pieni ylläriplussa, ylläri siksi, että ajoittaisten menkkamaisten jomojen lisäksi ei ole mitään oireita (odotin siis menkkoja). Esikoisesta ennen plussaa oli selkeät rintakivut, joten tiesin, että plussa tulee. Nyt ei mitään. No toivotaan, että oireettomuudesta huolimatta kaikki ok. Päivä kerrallaan mennään, nyt vasta 4+1.

Ja juu, voi apua, ku tää aika matelee jo nyt, sama oli viime raskudessa. Sitten puolivälin jälkeen aika menikin hiiiiiiirmu nopsaa. :)

Onnea Silky plussasta!

Mulla vähän sama.. Esikoisesta ennen kuin tiesin että olen raskaana ihmettelin järkyttäviä tissikipuja ja luulin koko ajan, että menkat alkamassa, kun oli kunnon jomotuksia.
Samoin ihmettelin kun aamusin tuli dösässä ja metrossa järkyttävän paha olo.
Nyt ei mitään noita(paitsi menkkajomotukset)! Ainakaan vielä..

Oonko mä ainut joka ei osaa huolestua oireettomuudesta? :D Tietysti eka kyseessä joten ei ole vertailukohtaa ja meidän perheessä on muutenkin selvitty esimerkiksi tosi vähillä pahoinvoinneilla. Nännit on kyllä kipiät! Meinasin tänään pillahtaa itkuu töissä kun nostin painavaa palikkaa ja sen kulma osui mua rintaan... Aamulla on myös ollut aaltomaisia pahoinvointeja mutta ne on menny ohi kun on saanu syötyä (:

Oi, onnea Silky!:)

Vähän helpottaa kuulla, että muillakin oireet heittelee. Oon koko päivän vaan murehtinut tätä yhtäkkistä pahoinvoinnin loppumista. Miksi täällä ei voi päästä sinne ultraan jo aiemmin. Ihan kamalaa, jos tulee keskeytynyt keskenmeno ja sais kuulla vasta nt-ultrassa. On se niin kallista mennä yksityiselle, muutenkaan tällä hetkellä tunnu olevan ylimääräistä. Että kun huono tuuri kun se yksityisen neuvolan th just lomalla heinäkuun. Mut tokihan se niin on, että vaikka nyt kävis toteamassa, että kaikki on hyvin, niin taas ehtis murehtia ennen nt-ultraa ihan samalla tavalla. Viime raskaudessa yritin ajatella positiivisesti, että kaikki on hyvin, kunnes toisin todistetaan. Pakko kai nytkin.:)

Niittipyssy, mua ei muuten huolettas, mutta kun kolme päivää ensin putkeen kuvottanut ja oksentanut, ja yhtäkkiä ei enää pahoinvointia olekaan.:/ jos oisin alusta asti ollut oireeton, niin en usko että murehtisin näin.

Mulla kans aika oireeton päivä. Piti hakea vielä yks digi et saa varmistettua et on viikot menby eteen päin :rolleyes:

Takaisin