Oireet..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on myös ollut parina yönä viikon sisään tuota yöheräämistä. Sitten ei tuu uni mitenkään!

Onko teillä väsymystä? Mä oon nukkunut ihan hirveesti nyt viikon ajan :D kelasin aina, et sitä väsymystä helposti liiottelee. Mutta omat yöunetkin on lisääntynyt kahdella tunnilla ;) nukahdan heti, kun illalla saa pään tyynyyn ja iltapäivästä lähtien haukottelen vaan kokoajan!

Mulla kans naama rasvottuu ja kukkii.. Voi kyllä osittain johtua ruokavaliosta. Nyt on tullut syötyä vähän mitä sattuu, ja mietin jo jonkinlaista herkkulakkoa. Vois tehdä ihan hyvää..

Mulla on jostain hirveä flunssa tullut.. vaikeuttaa nukkumista entisestään.

Ai niin, eilen illalla uutena oireena huomasin kipeät nännit. Olin kotona pelkkä t-paita päällä, ja tuntui että se pelkkä paitakin hiersi ja painoi ikävästi. Pahoinvointia ei ole vielä ollut.

Muokattu viimeksi:
Mullakin ollut nuhaa koko raskauden ajan ja vuoroitellen hiki ja kylmä. Suihkussa saa käydä 3 kertaa päivässä..

Juuri lakritsia tekisi hirveästi mieli, mutta muistelin ettei sitä saisi syödä.
Ja sitten: lähdetään kolmen viikon päästä Italiaan, mites ne juustot, salamit ym herkut?? En kyllä suostu olemaan syömättä, kun muut herkuttelee vieressä.

Ellotus tuntuu onneksi vähän hellittäneen. Tosin se menee aalloissa.

Vähän jännittää miten jaksan nuo iltatyöt, tiistaisin pääsen kotiin vasta kympin jälkeen ja nykyisin olen ollut silloin jo nukkumassa... aamulla sitten herään 5.30.. :)

Miulla oireena alkoi suunnilleen kiinnitymisen aikoihin kamala flunssa!! Siis ihan kunnon aivastelua, tukkoisuuutta, kurkun karheutta, vilunväreitä, kuumeista oloa (en mitannut kun meidän kuumemittari on rikki :rolleyes:) yms. Vilunväreitä tulee edelleen paljon, vaikka toisaalta kesken yötä saattaa herätä ihan hikisenä. Voihan siis toki kyse olla vain tuuristakin, että juuri nyt iski flunssa, mutta vähän kuitenkin epäilisin että kroppa reagoi noihin hormonaalisiin muutoksiin. :)

Rinnat on arat ja turvonneet ja aika kova jano on koko ajan. Muuten ei oikein ole mitään etovaa oloa ollut, mutta jos nälkä yllättää pahasti eikä pääse silti piakkoin syömään, niin silloin kyllä huomaan etovaa oloa.

Kuitenkin kaikkein kurjin oire on ehkä tää menkkamainen jomottelu.. :nailbiting: Tuntuu vielä niin utopistiselta koko raskaus, siis todella onnellinen olo, mutta vaan niin epäuskoinen, niin ehkä sen takia pelottaa kun välillä tuntuu ihan samalta kuin menkat alkaisi. Erona oon kyllä huomannut, että tätä jomottelua tulee vain aina välillä, ei sillä tavalla "jatkuvana" kuin se on silloin kun menkat yleensä alkaa.. Pitää kai sitä vaan yrittää luottaa ettei ne menkkamenkat mitään sieltä ala! :happy:

Musta vähän tuntuu että saan tässä raskaudessa kunnon riesan tosta pahoinvoinnista, toivottavasti ei mutta pahalta näyttää. Oli aika tuskainen automatka kun vatsassa velloi, hyvä ettei kotipihalle tullessa tarvinnut pihapuskaa lannoittaa vaan selvisin oksentamatta sohvalle kuolemaan :hungover::hungover:

Mulla taas huimaus jatkuu. Äsken saunassa maatessa tuntui että saunan katto pyöri silmissä.

Mulla väsyttää, mutta uni ei tuu päivällä. Yöllä herään aivan virkeänä joskus aiiiivan liian aikasin (viime yönä kolmelta ekan kerran ja sitten viideltä). Aamusta hirveän kuuma, mutta illasta aivan jäässä. Pissattaa useammin, mutta janottaakin useammin ja suuta kuivaa..

Muutama päivä sitten tuli finnejä, mutta nyt ei oo tullu. Etoo kans jos on syöntiväli venynyt. Toivottavasti ei ala mennä pahemmaksi tai en ehkä selviä päivistä esikoisen kanssa :D

Mullakin tuo jano on lisääntynyt kovasti, mutta sitten saa yölläkin ravata vessassa.. Ihan kuin keho kuivuisi normaalia helpommin, kai se on tuo veren lisääntyminen ym.

Huomaan myös, että jos ehtii tulla liian nälkä eikä pääse syömään tulee helpommin paha olo. Muuten se jo helpottaa.

Nyt jo olen ihan valmis nukkumaan..
Hyvät yöt kaikille. :)

Herätys klo6 ja hereillä oon ollu jo 4:40 saakka.. Eipä ainakaan voi myöhästyä töistä :grin

Saa kyllä kokoajan olla juomassa jotain, ja kun tämä flunssakin yllätti niin kahta kauheampaa.. Onneksi sentään pahoinvointi ei ole päivittäistä :happy:

Huoh, täällä nelivuotias kiipesi viereen klo 5 aamulla eikä nukkumisesta sen jälkeen tullut mitään. Makoilin sängyssä ja mietin, että paljonkohan sitä sitten nukutaan kun vieressä on käärökin.. Kuinka me enää mahdutaan sänkyyn?? :)
Miehellä on niin hyvät unenlahjat, ettei se herää mihinkään. Kade.

Eikä.... pahoinvointi, paha sellanen. Kyökkiny koko aamun sohvalla ämpäri vieressä. Mikään ei mee alas. Mies töissä ja ite tuijotan netflixiä.. kauhee olo. Mä niin toivoin että oisin säästyny tältä. :(

Itse mietiskelin viikonloppuna kun moni tänne kirjoitteli että herää yöllä/kovin aikaisin, että mitäköhän ihmettä tuo on.. Tänään heräsin sitten itse 04.10!!! :eek: Toivottavasti tää ei ole mikään pysyvä tilanne! Olen normaalisti niin aamu-uninen, että ihan hirvittää jos sieltä päästä alkaa unimäärät tippumaan.. En kuitenkaan osaa mennä nukkumaan paljon tämän hetkistä aiemmin..

Lucia, teillä taitaa olla vielä isompi sänky hankitalistalla :p

Apua, toivottavasti ei! ;)

Mun on jo nyt lähes mahdotonta osata nukkua jos lapsi hyörii siinä vieressä (kovia pyörimään), saati sitten jos vauvakin on vielä mukana. Ellei sitten hanki king size sänkyä?? :) (tosin se ei meidän makkariin taida edes mahtua.)

Viikonloppuna oli talkoot ja vieraita eilen ja nyt oon ihan finaalissa. Kuinka tässä jaksaa vielä töitä tehdä? Äitiysloma voisi alkaa heti kun tulee raskaaksi...

Tämä nyt ei kai varsinaisesti oire ole, mutta mitenkäs aikaisin se vatsa voi alkaa näkyä? Kovin pitkään tuskin pystyy salaamaan kun on kesä edessä ja vaatekerrokset ohenee :angelic:

Takaisin