Oireet..

Onkos muita joita peräpukamat kiusaavat? :dead:
Minulle ilmestyi noin viikko sitten elämäni ensimmäinen peräpukama, ulkoinen semmoinen. Ei ollut kipeä tai vaivannut mitenkään kunnes alotin rautakuurin anemiaan jonka jälkeen pukama tuli lisää ja TODELLA kipeinä! Tuntuu että tulen hulluksi kun seisominen ja käveleminen ei vain onnistu kivun keskeltä. Ainut mikä helpottaa on istuminen.

Olen pari päivää käyttänyt pukama voidetta ja eilen aloitin suolentoimintaa edistävän "lääkkeen" kumoamaan rautakuurin aiheuttamat vatsaongelmat. Tuntuu että tulen hulluksi tämän kanssa:arghh:
 
Minulla tuli esikoisen aikaan pukama ja silloin alussa se vähän vaivasikin mutta nyt ei siis pariin vuoteen ole ollut mitenkään erityisemmmin vaivana. Välillä toki tuntuu mutta ei haitaksi asti.
Minä onnistuin viime yönä kylkeä kääntäessäni venäyttämään lonkkani ja nyt tuntuu kyllä kivasti aina kun nousee sohvalta tms. ja kävellessä alkuun ainakin. Eilen särki ihan kivasti myös koko alapäätä seisoesssa ja kävellessä.
 
Mulla on jotenkin tosi tuskanen olo. Nyt himpun vajaa rv 34 ja vauva on selkeästi kasvanut. En voi maata vasemmalla kylellä ilman, että alkaa uskomaton meteli vatsassa. Tämä taas tekee mulle tuskaa ja alkaa närästämään.
Tänään jouduin ottamaan huulikorun pois, koska ilm.ylähuuli on turvonnut kovastikkin raskaudessa [emoji3]
Supistaa ja käveleminen on vaikeaa, kun tuntuu, että laps tipahtaa.
Samaan aikaan on haikea olo, koska todennäköisesti viimeinen raskaus jonka tulen elämään.

Katsotaan pysyykö bebe mestoilla tammikuun 19.päivään asti ja lähteekö äitin järki ennen sitä :D
 
Täällä ainaki pukamat vaivana.. :sad001 erittäin ärsyttäviä mut ei onneksi kipeitä.
 
Oon tuolta maaliskuisista mutta ajattelin tännekkin huikata mikäli joku tarttee käytettyjä yhdistelmävaunuja pääkaupunkiseudulla. Ollaan myymässä esikoisella käytössä olleita hyväkuntoisia Britax Go yhdistelmävaunuja (väri Chili Pepper) erillisillä talvirenkailla ja molemmilla sadesuojilla. Saa laittaa yksityisviestiä jos kiinnostaa! :)
 
Naksuuko kellään maha? :D
Mulla naksuu ja luin netistä, että lienee tämäkin ihan normaalia, hiukka erikoista vaan. Esikoisesta moista ei ollut. Nyt joka naksahduksella odotan, että koska holahtaa lapsvedet :D
 
Mulla naksuu maha aina kylkeä kääntäessä:) Eikä mullakaan oo aiemmissa raskauksissa naksunut.
 
Mulla napsui esikoista odottaessa, musta se kuulosti ihan silta etta joku nivel vauvalla napsahteli. Nyt ei oo kuulunut mitaan. :)
 
Miten voikaan vointi vaihdella näin paljon eri päivien välillä, toisinaan jopa saman päivän aikana?
Toiset päivät menevät siis niin, että jos ei tuota isoa pallomahaa tuossa olisi (ja kaveri siellä sisällä möyryäisi niiiiiiin paljon) niin en tietäisi raskaana olevanikaan. Toisina päivinä taas pelkkä sängystä nouseminen on tuskaa, ja kävely aiheuttaa hillittömiä itkuja koska vaan sattuu niin kamalasti. Tänään esimerkiksi olin aamusta (tai viime yöstä) lähtien niin kipeä etten kävellä olisi voinut vaam kun on pakko, mutta sitten iltapäivän päiväunien jälkeen liitosalueen kivut olivat poissa ja olo taas siedettävä.
 
Miten voikaan vointi vaihdella näin paljon eri päivien välillä, toisinaan jopa saman päivän aikana?
Toiset päivät menevät siis niin, että jos ei tuota isoa pallomahaa tuossa olisi (ja kaveri siellä sisällä möyryäisi niiiiiiin paljon) niin en tietäisi raskaana olevanikaan. Toisina päivinä taas pelkkä sängystä nouseminen on tuskaa, ja kävely aiheuttaa hillittömiä itkuja koska vaan sattuu niin kamalasti. Tänään esimerkiksi olin aamusta (tai viime yöstä) lähtien niin kipeä etten kävellä olisi voinut vaam kun on pakko, mutta sitten iltapäivän päiväunien jälkeen liitosalueen kivut olivat poissa ja olo taas siedettävä.


Minulle siitä on tullut pysyvään nivusiin kivut, huuto tulee jos yritän polvilla olla ja jos työntää mun jalkoja ja vahingossa pistän vastaan tuntuu että iskee piikit nivusiin. Nyt levossakin jäytää vasenta.
 
Takaisin
Top