Oireet..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin tollasta menkkamaista kipua alavatsassa, herätessa vihlaisi oikein kovasti ja se säikäytti.. Ei onnneksi mitään vuotoja ole mullakaan ollut. Oon alkanu kovasti miettimään sitä ar-ultraa jos se rauhoittaisi mieltä kun tietäisi että vatsassa kaikki hyvin ❤️

Jostain syystä en saanut muokattua aikaisempaa viestiäni, mutta lisäksi oon huomannu että turvotus senkun lisääntyy. Töissä huomaa kun hoitotyötän teen niin joutuu kyykkimään paljon että vatsa tulee jo tielle!:wink

Se on ihan normaalia, että joinain päivinä oireita on ja toisina ei. Ne oireetkin vaihtelee raskauden etenemisen mukaan. Aina tulee uusia. :) Ja välillä (varsinkin raskauden keskivaiheilla) voi tuntua kuin ei raskaana edes olisikaan.

Se helpottaa kovasti kun pääsee ensimmäiseen ultraan ja näkee että siellä on kaikki hyvin.

Täällä kanssa välillä vatsan turvotusta (nyt ei pariin päivään) ja tissien kipua.. alavatsan nippailut nyt vähentyneet...

Mulla kans alsvatsan nippailut vähentyneet, mutta repäisyvihlontaa välillä ja huimausta! Tänään taas alkoi huimata, kun nousin sängystä. Ja vähän paha olo, mutta aamiainen menee alas. Varmaan viikon parin päästä alkaa enemmän oireita kuten aiemmissa raskauksissa.

Nyt loppu koirien ruuan jakaminen aamusin mun osalta! :D :S käy niin nenään haju ja kyökkä nousee :p

Liitoskipuja tuntuisi jo olevan, mutta miten se on mahdollista?! tai sitten ne on jotain muuta vihlaisuja, mutta vähän ilkeälle tuntuu, erityisesti aamulla kun sängystä nousee. En muista että aiemmissa raskauksissa olisi moista ollut. Olenko jo valmiiksi niin löystynyt? :D

Hajuaisti on myös tosi herkkä, varsinkin kaikki missä on vähänkin etikkaa haisee ihan omituiselle. Yök.

Mulla on aina välillä. 4+ viikolla oli aika paljonkin ja nyt 5+ yhtenä yönä kovemmin ja välillä tuntuu semmosta jomotusta mikä ei onneksi kauheen suurta ole.

No itse just 4+ viikoilla ja jomottaa sillon tällön mut ei mitenkään pahasti. Alamahan molemmilta puolin.

Mulla oli tänään aamulla ja aamupäivällä ekan kerran menkkamaista jomotusta. Meni kuitenkin ohi. Aikaisemmin ollut vain paineen tuntua ja semmosta jännää nipistelyä.

Rinnat on äärimmäisen arat ja turvonneet. Rinnat tuli heti Ovitrellestä kipeeksi, mutta se meni edellisellä kerralla viikossa ohi. Nyt jatkuu ja jatkuu..

Onko muilla iltaisin turvonnut olo? Ihan hullua, miten masu pömpöttää!

Maha paisuu kuin pullataikina, vaikka viikkoja nyt tasan 5... Tästä onkin hyvä vielä paisua seuraavat 35 viikkoa. ;)

Mulla kans masu pömpöttää. Jos sama jatkuu, niin ei tämä kauaa pysy salassa töissä, ellen vedä vatsaa sisään.. Tänään ei ole ollut paljoa oireita. Aamulla sitä huimausta, töissä vähän hutera olo ja väsymystä. Edellisissä raskauksissa painoa on kertynyt lähes 20 kg, mun masu oli jättisuuri:wideyed: Tuleekohan nyt yhtä iso masu.. Moni kyseli, onko mulla tosiaan vain yksi lapsi masussa. Ärsyttävää:dead:

Nyt huomaa, että iltatöiden jälkeen ja turhan touhuamisen jälkeen on maha jo kipeä.
Kävin eilen Ikeassa (sain jonkun sisustuskohtauksen) ja pistin sohvan kankaat ja maton uusiksi, imuroin ym ja aamulla kun heräsin tuntui vatsassa ilkeältä. Aamulenkillä vihloi välillä nivusissa.. Pitää osata rauhoittua hieman? :)
Näköjään se huonovointisuus kulkee käsikädessä tuon rasittumisen kanssa.

Mulla tuli ovulaatiosta asti rinnat araksi ja jatkunut tähän päivään asti. Mun ei yleensä ikinä tunnu mitään rinnoissa.
Tällä viikolla on ollut vuorotellen tuskahiki ja vilu, lämmöt ei ole koholla ollenkaan. Plus nälkä iskee kun salama kirkkaalta taivaalta heti niin että yököttää.
Tiistai aamuyötä tosiaan alkoi pistää ja jomottaa selkään huolella ja vissiin se oli kiinnittyminen, eli voisin lyödä vetoa että istukka on tällä kertaa takaseinässä ja mun selkä on muutenkin herkkä kipuilemaan, niin mukavat olot odotettavissa :D

Kauheita menkkajomoja on vuorotellen milloin missäkin kohdassa ja olo on oikeesti et menkat alkais hetkenä minä hyvänsä. Käyn vessassa kyttäämässä mitä lorahti housuun ja pelkään että se inhottava tiputteluvuoto alkaa.
Eilen illalla alkoi pahoinvointi velloa kauppareissulla aaltoilevasti ja jatkunut tänäänkin, joten eiköhän hormonit oo kovassa nosteessa :depressed:

Mulla on tänään jatkunut huimaus. Sellainen hutera olo koko ajan, vähän kuin huppelissa:hilarious: Muuten ei oireita. Täytyy tunnustaa, että tein aamulla kaapista löytyneen vikan r.testin. Kaksi vahvaa viivaa piirtyi:)

Takaisin