Oireet..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kettumainen närästys. Oon vetänyt 2vko kuurin apteekkarin neuvojen mukaan Ranixalia, joka ei juuri tehonnut. Nyt on ollut 5 pv tehokkaampi Omepratsol käytössä. Edelleen röyhyttää ja suussa maistuu koko ajan vatsahappo. Onneksi ei polttele, mutta tulee huono olo pahan maun takia. Kaikki ruokakin maistuu ällöttävältä ja kurkkua kirveltää.

Mä oon närästyksestä selvinnyt kun tasasin väliajoin ja ennen nukkumaan menoa juon piimää

Mäkin oon yrittänyt juoda piimää, mutta jotenkin ei viitsi töihin viedä purkkia evääksi. Mietin reaktioita kun käyn jääkaapilla ottamassa purkista huikkaa. :D

Kävin äsken neuvolalääkärillä. Kerroin että mulla vuodot vaan jatkuu (vaal.pun/ruskea). Tehtiin sisätutkimus ja otettiin papa. Lääkäri sanoi että tosi vuotoherkkä mun kohdunsuu että kun työnsi instrumentin sisään niin heti alkoi kauheena vuotaan. Sit kun otti papan niin kirkasta verta valui.. lääkäri sanoi että selkeä vuotokohta näkyy kohdunsuulla joten ei syytä huoleen. Kun nousin hoitopenkiltä oikein valahti verta. Huh mikä kokemus. Lääkäri sanoi että itsestään tyrehtyy ja ei tartte yhtään olla huolissaan. Ei kuulemma tuu kohdusta, vaan alempaa ja joillakin näin vaan on. Sanoi että kaikki näytti siistiltä ja normaalilta ja papakin luultavasti ok. Kuitenkin kirkasta verta!!!

Tonne ultra ketjuun kirjoitinkin jo että kaikki oli kaverilla hyvin eikä vuodon syytä oikeen osannu kätilö sanoa. Joko istukasta tai sit kuivista limakalvoista johtuvaa :bored:

Kävin äsken neuvolalääkärillä. Kerroin että mulla vuodot vaan jatkuu (vaal.pun/ruskea). Tehtiin sisätutkimus ja otettiin papa. Lääkäri sanoi että tosi vuotoherkkä mun kohdunsuu että kun työnsi instrumentin sisään niin heti alkoi kauheena vuotaan. Sit kun otti papan niin kirkasta verta valui.. lääkäri sanoi että selkeä vuotokohta näkyy kohdunsuulla joten ei syytä huoleen. Kun nousin hoitopenkiltä oikein valahti verta. Huh mikä kokemus. Lääkäri sanoi että itsestään tyrehtyy ja ei tartte yhtään olla huolissaan. Ei kuulemma tuu kohdusta, vaan alempaa ja joillakin näin vaan on. Sanoi että kaikki näytti siistiltä ja normaalilta ja papakin luultavasti ok. Kuitenkin kirkasta verta!!!

Aikamoinen rautahermo Diann oot kyllä! Kuulostaa ihan todella hurjalta, vaikkakin kaikki hyvin.

Hmpp: ei tässä muukaan auta :D oon niin turtunut jo tähän vuoteluun ja silti kaikki aina ultrassa ja muissa hyvin. Kuunneltiin myös sykkeet ja siellähän se jumpsutti <3 pakko vaan uskoa lääkäriä. Se oli kyllä niin ihanan rauhallinen.

Nyt ne pahoinvoinnit on alkanut sitten mullakin (10+3). Heti on huono olo jos on vähänkin pidempään syömättä. Jännä, että nyt alkaa kun pitäis alkaa helpottamaan. Tosin ei nää nytkään kovin pahana oo ja helpottaa kun syö jotain. Ainut vaan ettei oikein meinaa ruoka maistua välillä. Muutenkin ollaan tässä melko oireettomasti menty.

Hansus: täällä kans pahoinvointi alkoi aika myöhään ja vieläkin päällä 13+2. Onneksi ei oksentaa tarvitse kuitenkaan.

Diann onneksi kaikki kunnossa vaikka noin vuotelee!
Mä luulin jo tosiaan että pahoinvointi on loppumassa, juhannus meni niin vähillä oireilla.. Kunnes koitti arki, ensimmäistä kertaa jouduin töissä pakenemaan vessaan oksentamaan :yuck: Oisko tänään h10+3. Mietin tätä ruokailun ja pahoinvoinnin yhteyttä, aiemmin olin sitä mieltä ettei mulla vaikuta, olenko just syönyt vai onko ruokailusta jo useampi tunti. Juhannuksena syötiin _koko_ajan_ yötä myöten, oisko se sitten kuitenkin tehnyt hyvää kun ei ollut paha olo?? :grin

Kävin töissä. Sain päätaadin hajuista ja ilta menny märkärätti naamalla sankkoo halaten. Joten saikkua huomenna hakemaan

Kiitos naiset tuosta piimä-ideasta! Helpottaa ihanasti närästystä ja ummetusta! Hurraa Gefilus! :)

Oireet muuten helpottaneet, väsymys ihan kamala. Töissä väsyttää ja kiukuttaa. Kotona vain makaan sohvalla tekemättä mitään ja tuntuu ettei väsymys lopu koskaan. Viikko vielä ja sitten loma❤️

Diann, oot kyllä melko mimmi! Toisaalta, mitäpä sitä tosiaan muutakaan vois :) Onneks kaikki silti hyvin, toivottavasti vuoto jossain kohtaa loppuu. Alkaakohan vaikuttaa hb:iin jossain vaiheessa, vai pysyykö tuhnuasteisena?

Tänään 13+0, ja eilen oli ensimmäinen päivä kun pysyin ihan pirteänä ja toimintakuntoisena iltaan asti! Hain esikoisen hoidosta ja leivottiin pari pizzaa, jonka jälkeen innostuin vielä imuroimaankin :D Meinattiin vielä lähteä lenkille, mutta oli kello sen verran paljon ettei viitsinyt mitään pikapyrähdystä tehdä. Ihanaa kun tuntuu taas normaalilta ihmiseltä! Muutenkin oireet on väistyneet, paitsi kamala närästys alkaa pikkuhiljaa vaivata. Ei vielä onneksi kokopäiväisenä!

Diann, oot kyllä melko mimmi! Toisaalta, mitäpä sitä tosiaan muutakaan vois :) Onneks kaikki silti hyvin, toivottavasti vuoto jossain kohtaa loppuu. Alkaakohan vaikuttaa hb:iin jossain vaiheessa, vai pysyykö tuhnuasteisena?

On ollut siis tosi niukkaa muuten lukuunottamatta tota papan ottoa jossa se ihan kirkastui ja valui runsaana. Muuten ihan valkkaria jossa ruskea/beige/vaaleanpunainen sävy ja vaaleaa ollut väriltään. Hb oli viime neuvolakäynnillä (sillä ekalla) 135 eli ei matala ainakaan. Nyt ei edes mitattu. Eilen vuosi tummanruskeaa vähän pitkin päivää mutta iltaa kohden vähentyi. Sykkeet kuului vielä illalla (oli pakko tarkistaa :D) tänään ei ainakaan vielä ole vuodellut. Toivottavasti tyrehtyi se 'haava'. Sitä jotenkin rauhoittuu kummasti kun lääkäri vakuuttelee että kaikki ok. Jos kotona yhtäkkiä alkais tollanen verinen vuoto olisin ihan paniikissa. Nyt kuitenkin tiesi miksi vuotaa.

Viime aikoina on pahoinvointi lisääntynyt yskimisen takia, muuten ei kummempia oireita. Naamaan kyllä ilmestynyt kauheesti näppyjä ohimoille

Mitä teillä on muuten noi hb:t ollu? Ite alotin rautakuurin omatoimisesti noin 3vko ennen ekaa neuvolaa ja terkka vähän mutisi et kun ei nykyään suositella ennen ku on oikeesti tarve.. no hb oli 117 kun normaalisti on 135-140.

Muokattu viimeksi:
Mitä teillä on muuten noi hb:t ollu? Ite alotin rautakuurin omatoimisesti noin 3vko ennen ekaa neuvolaa ja terkka vähän mutisi et kun eu nykyään suositella ennen ku on oikeesti tarve.. no hb oli 117 kun normaalisti on 135-140.

Mulla ny oli 135 vaik ennen ollu alhanen. Eli lisärauta tekee tehtävänsä :)

Takaisin