Oireet..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei edelleenkään ole juuri oireita. Niinkuin ei missään muissakaan raskauksissa ole ollut alussa. Ihan lievää etovaa oloa oli parina päivänä. Mut kyl niitä oireita ehtii raskauden myötä vielä tulla. Supistuksia, närästyksiä ja suonenvetoja siis odotellessa. Kivempi näin ettei tarvii pönttöö halailla yms ja pystyy toimimaan normaalisti.

Turvotus alkanu kyllä näkymään jo niin selvästi mahasta, ettei meinaa saada peittoon löysilläkään paidoilla. Kolme viikkoa ois vielä tarkotus pitää raskaus salassa, mutta on kyllä jo nyt aika hankalaa.. Täytynee lukittautua kotiin. :-D

Kävin viikonloppuna ostamassa mammahousut. Vatsa turvonnut niin, että tavalliset housut puristavat. Nyt rv 9+1. Ja kylläpä ne pöksyt tuntuivat hyviltä

Oireet muuttuu, pahoinvointia enää jos maha pääsee kovin tyhjäksi. Väsymys on edelleen kova, voisin nukkua koko päivän.

Ostin kanssa jo mammahousut, mutta en ole tarvinnut vielä kun nykyisessä työssä voi pitää verkkareita tms kevyitä housuja eikä tarvi ns pukeutua..

Pikkuhiljaa alkaa tuntua masussa että siellä jokin kasvaa...

Rv 9+1 ja melko vähillä oireilla menty. Rinnat kipeät ja pissillä saa ravata jatkuvasti. Ja sinne vessaan pitää päästä heti kun siltä alkaa tuntumaan. Lisäks vatsa on kamalan turvoksissa, mutta sitä se on joskus muulloinkin jos syön väärin.

Itku on myös normaalia enemmän herkässä vaikka herkkä oon muutenki. Oltiin lomalla Rodoksella ja meinas itkettää kaikki. mm. tassuaan arastava koira, oma mies kun se nukku, riikinkukot kun ne oli niin kauniita, kissat, kissanpennut, oikeestaan kaikki eläimet vaikka niillä olis ollut kaikki hyvin.

Mitään pahoivointia ei oo ollut oikeastaan ollenkaan eikä vuotoja. Onkohan ihan normaalia ettei tule ollenkaan pahoinvointia? Vai pitäiskö siitä huolestua? Eka neuvola on ensi keskiviikkona. Välillä pelottaa kamalasti että onko kaikki hyvin ja tuleeko menemään hyvin. Ensimmäinen raskaus kyseessä.

Moi! Meillä vähän samanlainen tilanne. Mulla myös 9+1, eikä juurikaan pahoinvointia. Vatsa turvonnut. Ja oltiin myös Kreikassa lomalla viime viikolla. Mietin, että teinköhän virheen kun söin tomaattia, kurkkua, fetaa tms aika huolettomasti. Etukäteen luin toksoplasmoosiriskistä, joka siellä on suurempi...
Ei kannata huolehtia, jos oireita ei juurikaan ole. Kaverilleni niitä ei tullut koko aikana. Tsemppiä odotukseen [emoji4]

Jaksamista oireiden kanssa, täällä alkaa n. 3viikon laattaamisen jälkeen helpottaa, ehkä hetkeksi :D paino on tipahtanut 6kg ja kerkesin käydä tipassakin.. mulle on auttanu semmoinen ku fluid balans-jauhe mitä saa apteekista, hoitaja meilahdessa suositteli sitä ja tuntuu että olo on kohentunut tosi paljon parissa päivässä.. siinä on elektrolyyttejä ja tärkeitä aineita jos vaan oksentaa kokoajan.. muutoin masu vähän pullottaa, nippailee ja närästää :)

Mulla vieläkin ajoittain pahoinvointia ja väsyttää koko ajan. Vieläkään energia ei ole riittänyt urheilun aloittamiseen.. Tänään on 11+1. Masu on jo yllättävän iso. Pelottaa, kuinka suureksi se taas kasvaa.

Mä oon alkanut heräilemään öisin. Usein ekan kerran 1-2h nukkumaan menosta herään hirveään pissahätään. Pissalla käynnin jälkeen uni jatkuu heti ja sitten aamuyön puolella havahdun hereille, mutta nukahdan heti uudestaan. En ole katsonut kelloa sillon lainkaan. Onneksi nukahdan, olisi kurjaa jäädä kukkumaa hereille kun kello soi viideltä.. :/ Parina päivänä aamupalasta ei ole maistunut kuin puolet, lopun otan töihin ja syön vähän myöhemmin. Pahaa oloa ei ole. Hampaidenkin pesu alkanut helpottaa :D

Miu, mä niin tiedän ton! Ihan kauheeta, kun ällöttää ettei saa hampaita kunnolla pestyä ja sw peseminen ällöttää vieläkin enemmän! Mulla kesti n3vko, nyt on jo helpottanut. Koita pestä eri aikoihin päivästä, ei heti aamulla tai illalla, se auttoi mulla ehkä vähän. Vkl onnistui eka kerran kunnolla (klo 14 päivällä..) ja harjasin varmaan 5min kun oli niin siistiä! :D

Järkky väsymys kokopäivän, eikä auta nää sateiset ilmat ainakaan siihen.. jatkuva nälkä mutta jääkaapilla ei mitään tee mieli.. huimausta ja närästystä.. ens viikolla loppuu loma ja pitäis jaksaa taas nousta aamulla töihin.. ei yhtään nappais.. :(

Mulla alkoi väsymys tällä viikolla (tänään 10+0), olen mennyt nukkumaan kahdeksalta illalla, kun en pysy pystyssä. Esikoisen iltapuuhat siinä tilassa tuntuvat raskailta. Tätä ennen olin jopa pirteämpi kuin normaalisti, mitä ihmettelinkin kovasti. Kaikki kun tuntuvat kertovan vain väsymyksestä. Esikoisen kanssa minulla oli samaa iltaväsymystä. Töissä kyllä jaksan päivät hyvin. Työnantajaystävällinen raskaus [emoji23]

Näyttää siltä että pahoinvointi alkaa helpottamaan täälläkin ja ruoka alkaa taas maistua. Tietenkin heti huolestuin, onkohan kaikki kunnossa.. o_O melko vähäisiä oireet olleet. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään muita oireita kuin väsymys, toisessa oli pahoinvointi ja oksentelu, joka kesti kyllä monta viikkoa pidempään. Nyt olen oksennellut vaan muutamia kertoja ja väsymys on ollut kova. Rinnat on jo nyt kasvaneet yhdellä koolla, täytynee lähteä liivikaupoille :grin

Onko muilla ollu ongelmia migreenin kanssa?
Viimeiset pari vkoa ollu todella hankalaa jatkuvan päänsäryn takia (nyt 13+0). Estolääkkeet sekä kohtauslääke piti vaihtaa raskaaksi tultua, eivätkä oikein auta yhtä hyvin.

Esikoista odottaessa jatkuva, mutta lievä päänsärky vaivasi alkuviikot. En tarvinut silloin mitään lääkkeitä. Pian päänsäryt hävisivät kokonaan loppu raskauden ajaksi.

Ite ihmettelee, että kuinka "helpolla" sitä on päässyt verraten esikoiseen. Pari päivää pahaa oloa, yksi oksennus, tissit 24/7 kipeät, väsymys holtitonta ja nälkä n.3h välein niin kova, että vatsa kurnii. Muistaisin, että esikoista odottaessa raskausolotila oli jatkuvasti ns."läsnä", millon oksetti, millon oli hiki, millon mitäkin.

Laitan siis kädet kyynerpäitämyöden ristiin ja toivon, että olotila jatkuu. Nyt RV 10+2.

Täällä alkoi taas viikonloppuna verinen vuoto, huomenna onneks nt-ultra niin ei kauaa tarvitse stressata ja miettiä onko tällä kertaa jostain vakavemmasta kyse. Viimeksi gyne ei osannut sanoa vuodon syytä :sad001

Onko teillä muilla ollut vuotoja?

Mää oksensin viime viikolla!! Oli kyllä ihmeellistä, en oo siis ikinä ennnen oksentanu raskauden vuoksi, mutta tulipahan sekin koettua. Mun serkku perheineen oli kylässä, mutta onneksi ne vielä nukku niin sain oksentaa rauhassa...

Täällä alkoi taas viikonloppuna verinen vuoto, huomenna onneks nt-ultra niin ei kauaa tarvitse stressata ja miettiä onko tällä kertaa jostain vakavemmasta kyse. Viimeksi gyne ei osannut sanoa vuodon syytä :sad001

Onko teillä muilla ollut vuotoja?

Hei,
Minulla tuli tänä aamuna yllättävää kirkasta veristä vuotoa. Kylläpä säikäytti. Se onneksi loppui lyhyeen, joten jospa se oli vain jotain "normaalia".
Onneksi pääset ultraan tsekkaamaan tilanteen!

Täällä ollu oireeton viikko mitä nyt väsy välillä. Mut ei nyt niin pahasti ku aikasemmin. Vielä kolmisen viikkoa ekaan ultraan ja siitä kaks vielä töitä ennen kesälomaa. Jos ei maha olis jo niin iso niin alkaisin epäillä et oonko raskaana :D

Onko muilla ollu ongelmia migreenin kanssa?
Viimeiset pari vkoa ollu todella hankalaa jatkuvan päänsäryn takia (nyt 13+0). Estolääkkeet sekä kohtauslääke piti vaihtaa raskaaksi tultua, eivätkä oikein auta yhtä hyvin.

Esikoista odottaessa jatkuva, mutta lievä päänsärky vaivasi alkuviikot. En tarvinut silloin mitään lääkkeitä. Pian päänsäryt hävisivät kokonaan loppu raskauden ajaksi.

Täältä hep. Migreeniä ollut näin alkuraskauden aikana todella paljon ja voimakkaita kohtauksia. Vielä ei ole uutta lääkitystä katsottu, seurataan neuvolassa, kuinka kohtausten tiheys ym. kehittyvät. Harmittaa vaan, kun kipu on todella sietämätön välillä.

Takaisin