Oireet..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoinvointi ollut taas poissa kaks päivää, mutta tämä väsy!! Oon tehnyt aamuvuoroa ja siis 6,5 tunnin päivää ja joka päivä nukkunut suoraan töistä tullessa 3 tunnin päikkärit ja iha kunnon yöunet vielä sitten myöhemmin...

Ens viikolla olis yövuoro ja täys 8 tuntia, saa nähdä miten kova väsy sitten on.

Vasymys on jaatavaa, varsinkin kun pari paivaa meni vahan vahemmilla unilla niin tanaan oon ollu ihan kuollut! Orastavia liitoskipuja on myos ollut parina paivana. Huono olokin on pahentunut, mutta se voi olla kytkoksissa myos siihen vasymykseen.

Ummetus. :( oon yrittänyt tänään monta kertaa käydä tekemässä asiani, mutta en saa aikaiseksi yhtään mitään. Ainoa ponnistelun tulos on, että emättimestä alkaa taas vuotaa verta. Ja olen varma ettei se tule muualta. Voisko ummetus jotenkin saada emättimenkin limakalvot vuotamaan...

Saa vuotamaan. Mulle lääkäri just sanoi siitä että ummetus voi aiheuttaa vuotoja. Kun maha tulee parempaan kuntoon myös vuodot vähenee. :)

Saywhat: juu on.

Mulla oli ihan alkuun hirvittävää pahoinvointia, joka on onneksi pikkuhiljaa väistynyt. Sen sijaan sitä pahoinvoinnin loppumista on seurannut 24/7 nälkä. Ja tää väsymys on jotain ihan käsittämätöntä. Iltavuorot töissä on hankalia, kun uni meinaa tulla väkisin jo heti yhdeksän jälkeen :grin.

Mulla kans nyt muuten taas eilen illalla ja tänään vuotanut runsaasti beigee vuotoa. Ällön tahmasta semmosta! Huoh. En kyllä ole käynyt vessassa taas että voi olla mullakin sitä ummetusta jälleen.

Kellään muulla ollut hiivatulehdus oireita? Apteekista sanottiin et canestenia voi käyttää mut pakkausselosteessa kuitenkin käskettiin ottaa yhteyttä lääkärin. Tänään ei enää kerkee joten tulee pitkä viikonloppu jossen sitten käytä lääkettä kysymättä lääkäriltä...

Asetinta ei saa ainakaan käyttää. Muuten varmaan ok

Mun nikkeliallergia on pahentunut huimasti. :o en keksi muuta syytä kun tämä raskaus. Enää ei voi edes aurinkolaseja pitää kun sankojen kohdalle tulee kamala ihottuma. Samat lasit ollut käytössä vuosia.. Pitänee ostaa muoviset aurinkolasit.

Neponen, voidetta voi käyttää raskauden aikana, mutta asetin on ehdottomasti kielletty!

Mä olen käyttänyt jo canesten soft - puikon hiivaan. Kannattaa ostaa kombi paketti jossa on voide mukana. Mulla meni lähes viikko ennen kuin helpotti oireet. Asetinta en käyttänyt. Huoletta voi käyttää canestenia, viime raskaudessa mulla oli hiiva koko ajan kunnes puolessa välissä helpotti ja käytin useamman canestenin. Ennalta ehkäisyyn on hyviä I Say - emätintabletit. Itse aloin nyt lisäksi syömään Lacto Ladya jossa on maitohappoja ja karpaloa. Käytän myös I Say merkin geeliä emättimen kuivuuteen, mikä on aika hyvin parantanut limakalvojen kuntoa.

Kiitos vinkeistä :) ostin sen canesten soft combin ja lisäksi apteekkari suositteli femiflor pillereitä. Oireet alkoi helpottaa vuorokaudessa hoidon aloittamisesta luojan kiitos :) kun nyt viel pysyis poissa.:)

Minulla taitaa nyt olla viimeinkin helpottanut se etova olo ja siihen liittyvä yskiminen..tai ainakaan nyt ei pariin päivään ole ollut kuin aamuyskät :D johan se toki 12+1 on että kai se alkaa olla aikakin :)

Tämä päivä on ollut ihan kamala. Menkkajomotuksia, väsyä, kiukkua ja itkua. Oon oikeesti itkeny tänää varmaan kymmenen kertaa ihan ilman syytä. Tänään totesin miehelle, että ei tää raskaana olo olekkaan niin kivaa kun muistelin. Jospa tämä tästä.

Rv 9+1 ja melko vähillä oireilla menty. Rinnat kipeät ja pissillä saa ravata jatkuvasti. Ja sinne vessaan pitää päästä heti kun siltä alkaa tuntumaan. Lisäks vatsa on kamalan turvoksissa, mutta sitä se on joskus muulloinkin jos syön väärin.

Itku on myös normaalia enemmän herkässä vaikka herkkä oon muutenki. Oltiin lomalla Rodoksella ja meinas itkettää kaikki. mm. tassuaan arastava koira, oma mies kun se nukku, riikinkukot kun ne oli niin kauniita, kissat, kissanpennut, oikeestaan kaikki eläimet vaikka niillä olis ollut kaikki hyvin.

Mitään pahoivointia ei oo ollut oikeastaan ollenkaan eikä vuotoja. Onkohan ihan normaalia ettei tule ollenkaan pahoinvointia? Vai pitäiskö siitä huolestua? Eka neuvola on ensi keskiviikkona. Välillä pelottaa kamalasti että onko kaikki hyvin ja tuleeko menemään hyvin. Ensimmäinen raskaus kyseessä.

Närästys on alkanut mulla, mutta muuten ei kyllä mistään arvais että oon raskaana! Ei enää pahoinvointia ja väsymyskin on alkanut helpottaa. Ja kun vauva on vielä niin pieni, ettei liikkeitäkään tunne, niin välillä tulee sellanen olo, että onkohan siellä ketään oikeesti! :D Tämän viikon torstaina olis ensimmäinen ultra, joten silloinhan se selviää ;)

Takaisin