Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä oon tosi tarkka noitten sormusten kanssa, että aina joka käsien pesulla on pakko ottaa ne pois, et saa sieltä välistäkin varmasti kaiken puhtaaks, samoin en koskaan leipoessa tai ruokaa laittaessa niitä pidä enkä yölläkään. Tosin raskaana ollessa en muutenkaan ole pitänyt, ku mulla sormet turpoo tosi herkästi päivän aikana niin pelkään että jäis pahasti jumiin.
Mulla ei oo enää pahemmin supistellut kuukauteen(?). Supisteluja oli aiemmin ihan hirmuisesti, mutta johtui pienestä työstressistä ja siitä, että työt rasitti liikaa, kun tuli oltua koko päivä liikkeellä. Syysloman ja nyt mammaloman aikana on supistellu muutaman kerran päivässä ja välillä alavatsa on kipeä ja liikkeelle lähtö on kivuliasta. On sit muitakin tuntemuksia esim. vihlontoja alapäässä ja lisäksi vauvan laajat liikkeet ja möngerrykset on välillä kivuliaita tuntuen vatsassa ja kyljissä (jalat). Paljon kyllä ojentelee jalkojaan pikkuinen!
Jännityksellä odotan niitä oikeita supistuksia sitten... Niin ja maitoa on viime päivien aikana vuotanut ihan toosi paljon rinnoista.
Itsellä ollut kivuttomia supistuksia jo monta viikkoa, jouduin niistä lääkärillekkin kun menin ohimennen mainitsemaan neuvolassa (kun en ajatellut niiden mitään haittaavan,kun ei kipuja). Neuvola laittoi lääkärintarkistukseen,viikkoja taisi silloin olla 29 tai 30, ja lääkäri totesi,että paikat pehmentyneet ja laittoi kaksi viikkoa sairaslomaa. Nyt olen sen jälkeen ollut töissä ja edelleen ei kipeitä supistuksia tulee tosi helposti, vetää vatsan pinkeäksi. Pitkiä lenkkejä ei ole tarvinut miettiä
Nyt on kaksi tai kolme kertaa tullut sohvalla ollessani satunnaisesti muutaman sekunnin kestäviä todella inhottavan vihlovia tuntemuksia suoraan tuonne haaroväliin,niinkuin puukolla viillettäisiin Kestävät sen muutaman sekunnin kerrallaan ja loppuvat. Mistä nämä johtuu? Joku tuossa ylempänä taisi kysellä samaa.
Jos oikein paljon vuotaa kannattaa tarkkailla vauvaa ym. Ei sitä hirveesti kumminkaa sais tulla ,voi olla merkki istukan ennenaikaisesta irtoamisesta
Jos oikein paljon vuotaa kannattaa tarkkailla vauvaa ym. Ei sitä hirveesti kumminkaa sais tulla ,voi olla merkki istukan ennenaikaisesta irtoamisesta