Oireet?

No mulla sormet turpoo välillä, mut enimmäkseen öisin.. aamulla menee jokunen aika et turvotus menee ohi, niin sit voin laittaa sormukset. Voi olla et jossain vaiheessa joudun luopumaan ensiks kihlasta, koska se on pienempi kuin vihki.
 
Käytän yötä/päivää sormuksia ja en ota niitä pois kuin kerran viikossa tms. Ja ei oo siten vielä turvotusta. Oisko käsien turvotus ees normaalia tässä vaiheessa vielä?
 
Mä oon tosi tarkka noitten sormusten kanssa, että aina joka käsien pesulla on pakko ottaa ne pois, et saa sieltä välistäkin varmasti kaiken puhtaaks, samoin en koskaan leipoessa tai ruokaa laittaessa niitä pidä enkä yölläkään. Tosin raskaana ollessa en muutenkaan ole pitänyt, ku mulla sormet turpoo tosi herkästi päivän aikana niin pelkään että jäis pahasti jumiin.
 
Helposti voi turvottaa jo, joillain turvottanut aikaisemmin. Mulla toinen sormuksista pienempi, niin ei kohta ole enää hyvä. Mulla jostain syystä turpoo aina sormet öisin.
 
Mä oon tosi tarkka noitten sormusten kanssa, että aina joka käsien pesulla on pakko ottaa ne pois, et saa sieltä välistäkin varmasti kaiken puhtaaks, samoin en koskaan leipoessa tai ruokaa laittaessa niitä pidä enkä yölläkään. Tosin raskaana ollessa en muutenkaan ole pitänyt, ku mulla sormet turpoo tosi herkästi päivän aikana niin pelkään että jäis pahasti jumiin.

Mä pesen sormuksetkin. Toki liikutan niitä sillee, että saa pestyä ja huuhdottua. Enkä leivo ne kädessä, mutta en leivo muutenkaan juuri koskaan :D
 
Tottakai ne sormuksetkin täytyy puhdistaa :D Mut mä en tee sitä niin et ne on kädessä :) Tai siis pelkkä vihkisormushan mulla on käytössä kun kihlasormus on auttamattomasti liian pieni ja lisäks viel täysin eri materiaalia kuin vihkisormus.
 
Kukkuuta! Minkälaisia oireita teillä on tänäpänä, kun raskaus on jo pitkällä ja synnytys lähestyy? Onko ollut jo kipeitä supistuksia? Mulla oli eilen illalla sellasia että sattui ihan selässä ja lantiossa..
 
Täällä satunnaisesti menkkajomoa ja erikseen sit vatsan kovettelua mitä onkin sit yleensä useita kertoja pvssä. Tänään tosiaan tuli vaaleenpunasta vuotoakin mikä säikäytti. Viikkoja kuitenkin vasta huomenna 32.
 
Oi, oispa mullaki jo jotain oireita tulevasta.. pelkään et menee pari viikkoo yli niinku esikoinen, ku ne on nyt jo sanonu et iso lapsi on tulossa....
Noh, onneks enää tasan kuukauden päivät siihenki (42+0), mut sais todellaki tulla jo..
 
Mä taas pelkään koko ajan että tulee liian aikaisin :D vihlontaa alkanut nyt myös alapäässä satunnaisesti olla. Mulla vasta eka tulossa, mutta silti alusta saakka ollut sellainen olo, että kunpa vaan pysyin tarpeeksi kauan sisällä. Voihan se toki olla, ettei oireet kerro totuutta. 35 viikolla sit lääkäri, niin näkee joko paikat alkaneet kypsyä. 28 viikolla ei vielä onneksi ollut.
 
Oon ite aatellut että vihlonta alakerrassa johtuu siitä kun vauva ruuvailee päällään alakertaan.
 
Mulla on lähinnä vaan kivuttomia supistuksia, tosin ne on taas viime päivinä nostanu voimakkuuttaan. Sen tuntee, kun supistus on alkamassa ja sillä on selkee "huippu" mut kuitenkin ihan kivuton. Uskon kuitenkin, että nää ei tee mitään, koska mulla on ollu niitä jostain viikosta 20 alkaen (ja lääkäri totes rv 28+ että ei oo vielä tulossa) :rolleyes:

Menkkajomoilua ilmaantunu, kaiken muun epämääräsen säryn kanssa... kaikista ikävin taitaa tällä hetkellä kuitenkin olla vauvan potkut/ törmäilyt valmiiks kipeisiin kylkiluihin :hilarious:
 
Mulla ei oo enää pahemmin supistellut kuukauteen(?). Supisteluja oli aiemmin ihan hirmuisesti, mutta johtui pienestä työstressistä ja siitä, että työt rasitti liikaa, kun tuli oltua koko päivä liikkeellä. Syysloman ja nyt mammaloman aikana on supistellu muutaman kerran päivässä ja välillä alavatsa on kipeä ja liikkeelle lähtö on kivuliasta. On sit muitakin tuntemuksia esim. vihlontoja alapäässä ja lisäksi vauvan laajat liikkeet ja möngerrykset on välillä kivuliaita tuntuen vatsassa ja kyljissä (jalat). Paljon kyllä ojentelee jalkojaan pikkuinen!

Jännityksellä odotan niitä oikeita supistuksia sitten... Niin ja maitoa on viime päivien aikana vuotanut ihan toosi paljon rinnoista.
 
Mulla on kans kaikki supistukset jäänyt, kun jäin töistä pois. Nyt muutaman päivän kans menkkajomottelua välillä, muttei mitenkään voimakkaasti. Muuten olo kyllä tosi hyvä. Pari päivää vauva liikkui selkeesti vähemmän, ajattelin, että onkohan tää nyt merkki jostain lähestyvästä synnytyksestä. Nyt yöllä ja tänään aamusta möngertely ollut taas voimakkaampaa ja ns. tavanomaisempaa, joten ehkä ei.. huomenna rv36+0.
 
Mulla ei oo enää pahemmin supistellut kuukauteen(?). Supisteluja oli aiemmin ihan hirmuisesti, mutta johtui pienestä työstressistä ja siitä, että työt rasitti liikaa, kun tuli oltua koko päivä liikkeellä. Syysloman ja nyt mammaloman aikana on supistellu muutaman kerran päivässä ja välillä alavatsa on kipeä ja liikkeelle lähtö on kivuliasta. On sit muitakin tuntemuksia esim. vihlontoja alapäässä ja lisäksi vauvan laajat liikkeet ja möngerrykset on välillä kivuliaita tuntuen vatsassa ja kyljissä (jalat). Paljon kyllä ojentelee jalkojaan pikkuinen!

Jännityksellä odotan niitä oikeita supistuksia sitten... Niin ja maitoa on viime päivien aikana vuotanut ihan toosi paljon rinnoista.

Jos oikein paljon vuotaa kannattaa tarkkailla vauvaa ym. Ei sitä hirveesti kumminkaa sais tulla ,voi olla merkki istukan ennenaikaisesta irtoamisesta
 
Itsellä ollut kivuttomia supistuksia jo monta viikkoa, jouduin niistä lääkärillekkin kun menin ohimennen mainitsemaan neuvolassa (kun en ajatellut niiden mitään haittaavan,kun ei kipuja). Neuvola laittoi lääkärintarkistukseen,viikkoja taisi silloin olla 29 tai 30, ja lääkäri totesi,että paikat pehmentyneet ja laittoi kaksi viikkoa sairaslomaa. Nyt olen sen jälkeen ollut töissä ja edelleen ei kipeitä supistuksia tulee tosi helposti, vetää vatsan pinkeäksi. Pitkiä lenkkejä ei ole tarvinut miettiä:rolleyes:

Nyt on kaksi tai kolme kertaa tullut sohvalla ollessani satunnaisesti muutaman sekunnin kestäviä todella inhottavan vihlovia tuntemuksia suoraan tuonne haaroväliin,niinkuin puukolla viillettäisiin:inpain: Kestävät sen muutaman sekunnin kerrallaan ja loppuvat. Mistä nämä johtuu? Joku tuossa ylempänä taisi kysellä samaa.
 
Itsellä ollut kivuttomia supistuksia jo monta viikkoa, jouduin niistä lääkärillekkin kun menin ohimennen mainitsemaan neuvolassa (kun en ajatellut niiden mitään haittaavan,kun ei kipuja). Neuvola laittoi lääkärintarkistukseen,viikkoja taisi silloin olla 29 tai 30, ja lääkäri totesi,että paikat pehmentyneet ja laittoi kaksi viikkoa sairaslomaa. Nyt olen sen jälkeen ollut töissä ja edelleen ei kipeitä supistuksia tulee tosi helposti, vetää vatsan pinkeäksi. Pitkiä lenkkejä ei ole tarvinut miettiä:rolleyes:

Nyt on kaksi tai kolme kertaa tullut sohvalla ollessani satunnaisesti muutaman sekunnin kestäviä todella inhottavan vihlovia tuntemuksia suoraan tuonne haaroväliin,niinkuin puukolla viillettäisiin:inpain: Kestävät sen muutaman sekunnin kerrallaan ja loppuvat. Mistä nämä johtuu? Joku tuossa ylempänä taisi kysellä samaa.

Jännä miten erilaisia on neuvolatädit. Mulla ollu n viikosta 20 kivuttomia supistuksia monta päivässä eikä niistä ol mitää sanottu.
Mulla ei oo ees tsekattu pehmenemistä tms vaikka kävin synnytystapa-arviossaki 36+1. Siellä sitä ei tsekattu ja ku ihmettelin asiaa niin sanottiin et eipäs sillä oo mitää väliä. Jos oot auki ni sit oot ja synnytys lähempänä mut jos et ni et. Että sillee. Eli en tosiaan tiä missä vaiheessa mun sisus/alapää on synnytykseen liittyen. Tiistaina 38+0.
 
Jos oikein paljon vuotaa kannattaa tarkkailla vauvaa ym. Ei sitä hirveesti kumminkaa sais tulla ,voi olla merkki istukan ennenaikaisesta irtoamisesta

Mulla tyttöjä odottaessa vuosi rinnat tosi paljon eikä kukaan sanonu siitä mitään muuta kuin että venttiilivikaiset rinnat. Poikaa odottaessa sitten olin täysin ihmeissäni kun ei vuotanu yhtään vaan maitoa alko tulla vasta synnytyksen jälkeen. Ja sama juttu nyt tätä toista poikaa odottaessa, ei rinnat vuoda vaikka elokuuhun asti vielä nuorinta imetinkin.
 
Jos oikein paljon vuotaa kannattaa tarkkailla vauvaa ym. Ei sitä hirveesti kumminkaa sais tulla ,voi olla merkki istukan ennenaikaisesta irtoamisesta

Joo tässä muutenkin seurailen aika herkästi vauvan liikkeitä muiden vaivojen takia lähinnä. Mutta liikkeitä on tuntunut kyllä tosi hyvin ja usein joka päivä. :) Ja kivasti alkaa mylläämään juuri illalla, kun ite alan käydä lepäämään ja nukkumaan. :hilarious:

Tänään ei oo taas sit vuotanut maitoa juuri ollenkaan, mutta yleensä sitä alkaakin tulla vasta suihkun jälkeen illalla. :grin Paitsi nyt parina päivänä, kun on vuotanut muutenkin enemmän.
 
Mulla ei oo tullu maitoa tippaakaan, ei tässä eikä edellisessä raskaudessa. Mutta esikoisenkin kohdalla sain maidontuotannon heti käyntiin puristelemalla purkkiin ku poika oli eri osastolla ja imettään pääsin muistaakseni 2 vrk ikäisenä vasta..
 
Takaisin
Top