Oireet?

No niin, eilisestä asti tuntunu kun joku olis monottanu jalkoväliin, niinkun että mitähän v#**#a :bored: kaikkee sitä saakin kokee tälläin viimesellä kerralla :meh:
 
Eilen illalla alkoi tuntua alavatsajomotusta. Nyt aamusta ollut ihan palelevainen olo/vilunväristyksiä, menkkakipua alavatsalla ja selässä. Ei supistele kuitenkaan. Oksettaa. Ja tää nuutunut olo jatkuu..varmaan kohta taas saa mennä nukkuun :meh: onneks ei oo kummempia velvoitteita, niin saa mennä ihan olojensa mukaan. Rv 36+4.
 
Viime yö oli taas kauhee! Vessassa ravaamista ja aina ku nous ni sattuu ja supistaa. Kaks kertaa oli erityisen kivuliaita toisessa oikealla puolella alhaalta virtsarakon alueella nii kauhee kipu et kaksinkerroin hengittelin. Oon huomioinu et jos pissahätä yltyy ni aiheuttaa täys rakko inhottavaa kipua. Toisella kerralla lähti ylös noustessa oikealta puolelta keuhkoissa/rintakehässä pistoskipu joka säteili vasemmas kädessä myös. Sillon kävi jo mieles et noni nyt kuolen! Mies nimittäin hiero illal jalkoi ja aattelin et veritulppa se nyt sit siel meni :sad001 noh loppu yö paremmin ja nyt vasta heräsin 11.20 ja pikkunenki möngertelee :)
 
Mä pyörin aamuyön, taisin valvoa yli tunnin n 4 aikaan.. ja koko aamupäivän oli huono olo, vatsa löysällä yms. Sit puolenpäivän aikaan selkää jomotti n tunnin, mut nyt taas ok olo.
 
Toi öisin herääminen on kyllä ärsyttävää.. Oi miksi, kun nyt vielä sais nukkua?? No ei mulla yksinäistä oo, yläkerran mummokin alkaa imuroimaan näköjään aina viideltä:)
 
Mä pyörin aamuyön, taisin valvoa yli tunnin n 4 aikaan.. ja koko aamupäivän oli huono olo, vatsa löysällä yms. Sit puolenpäivän aikaan selkää jomotti n tunnin, mut nyt taas ok olo.

Kato vaan ettei tuu lähtöä lähipäivinä. :D
 
Mä pyörin aamuyön, taisin valvoa yli tunnin n 4 aikaan.. ja koko aamupäivän oli huono olo, vatsa löysällä yms. Sit puolenpäivän aikaan selkää jomotti n tunnin, mut nyt taas ok olo.

Tyhjentääköhän ihminenkin suolistonsa luonnostaan ennen synnytystä, niinkuin esim koirat...? :D
 
Tyhjentääköhän ihminenkin suolistonsa luonnostaan ennen synnytystä, niinkuin esim koirat...? :D

Joo niin myös kissat, hevoset ja lehmätki ym. :p sanottii synnytysvalmennuksessa et voi tulla suolentyhjennystä. Mutta ei välttämättä sit kerkee tulla.
 
Kyl se suoli todennäkösesti tyhjenee viimestään pydällä :hilarious::oops: Mä otin sen suolihuuhtelun kahessa ekassa synnytyksessä, mut kolmannessa en ehtiny ja niin tuli vaan kivasti sinne pöydälle just ennen vauvaa. Mulla ei siis etukäteen luonnostaan ala tyhjentyä.
 
Meillä synnytysvalmennuksessa puhuttiin että voi saada peräruiskeen kun menee synnärille. Ja otan kyllä kiitos jos tähän mahdollisuus annetaan. :D
 
Meillä ei ees mahollista saada peräruisketta. Ois kyl ehkä miellyttävämpi ponnistaa hos sais..
 
Mä sain ekassa synnytyksessä peräruiskeen ja oli varmasti tarpeellinen, mielummin vessaan ku sänkyyn :grin Oli kyllä tyhjentynyt osaksi kotona jo, mut kyllä sitä yhä riitti sairaalassakin...
 
Joo siis peräruisketta minäkin tarkoitin :grin Mutta kolmannen synnytyksen jälkeen alkoi vatsa toimia nopeammin kuin noiden aiempien synnytysten jälkeen. Tosikon synnytyksen jälkeen kärsin ihan hirveestä ummetuksesta joka lopulta hellitti vasta kotona microlaxin voimin, esikon jälkeen taas sairaalassa alkoi kyllä toimia mutta sielläkin sain siihen jotain ulostuslääkettä ensin. Tästä vedin johtopäätöksen et peräruiske on mulle itelle liian tehokas tyhjentäjä ja sen jälkeen suoli menee jotenkin jumiin. Paras ois jos luonnostaan tyhjenis vähän etukäteen. Toisaalta silläkin on kait tarkotuksensa jos se sinne pöydälle tulee. Luonnostaanhan vauva saisi siitä itselleen loistavan pöpökannan suojaamaan itseään. Nykyään vaan ollaan niin hygieenisiä, että meinaa kakkakin olla melkein tabu.
 
Joo toi on kyl nii tabu ku ei tosta missään puhuta :sad001 järkytyin ku kuulin ekan kerran... ja eniten ahistaaki et kävis tosi nolosti jotain ja mieski siin vieressä :sad001 mietin et pitäiskö puhuu siit vaa etukäteen..
 
Mä en kyl jaksa ees miettiä lentääkö siinä peet vaikka kätilön naamalle, eiköhän ne oo kaiken mahollisen jo nähneet.
 
Mulla sama: jos kakka sattuis tulee siinä ponnistaessa nii sit tulis. Kätilöt varmasti hoitaa homman ja siivoo tavaran pois hienotunteisesti. Miehen kanssa ollaan tästä puhuttu kanssa ja hän ei hätkähtäisi tuollaisesta!
 
Takaisin
Top