Oireet?

Mua ällöttää kaikki. Ihan kaikki. Ainoo mitä pystyn syömään on tulinen pizza, vesimeloni ja viinirypäleet. Plaah. Vähän kehno ruokavalio tällaisenaan.
 
Mun päivien pelastus näkkileipä oivariinilla. Ainoo millä jotenki pystyy oloa helpottaa. Ärsyttävää kun väsyttää illalla ihan hirveesti mut uni ei tuu millään. Yöllä jos joutuu lämmittää maitoa ja syöttämään ei meinas senkään jälkee tulla uni millään. Tänään esikoinen nukku 9.45 asti. Oli kyllä niin juhlaa!
 
Apua miten vaikeaa tätä ketjua on lukea. Alkaa oksettaa teidän muiden pahoinvoinnit ja oksentelut :hungover::confused::grin
 
Mun on pakko ettiä ne pahoinvointirannekkeet! Tää etova olo tuli takaisin eikä helpota mikään:hungover:

Onks joku nyt oikeesti hyötyny noista rannekkeista? :grin Edellisessä raskaudessa mä en kokenu saaneeni niistä mitään apua.
 
Mun on pakko ettiä ne pahoinvointirannekkeet! Tää etova olo tuli takaisin eikä helpota mikään:hungover:

Onks joku nyt oikeesti hyötyny noista rannekkeista? :grin Edellisessä raskaudessa mä en kokenu saaneeni niistä mitään apua.

Viime raskaudessa taisi olla enemmän henkistä apua. Oksensin niistä huolimatta viikkotolkulla. :joyful:
Nytkin on rannekkeet aamusta iltaan käsissä. Ei nyt ainakaan oo ollu niin paha olo (koputtaa puuta).

MUTTA jätin hetkeksi nyt kaikki vitamiinit pois (olen lukenut että Minisunin Mama-vitskut eritoten aiheuttaa pahoinvointia ja just niitä oli kaapis jäljellä) ja tavarat ovat pysyneet nyt paremmin sisällä. Varsinkin Raskausomegat aiheutti sellasia kalaröyhtäsyjä että teki tosi huonoa. Vedellessäni Tarhurin mustikkakeittoa se teki ylösnousemuksen aika nopeasti. En tiedä johtuiko lisätystä C+D-vitamiinista ja jostain sinkkijutusta. Mutta tarkkana saa olla että mitä suuhunsa pistää ettei aukene puheyhteys Norjaan.
Ja vaikka toiset pystyvät vetelemään sitrushedelmiä pahaan oloon, niin itelläni ne tulevat pihalle. Mies arveli että sitrushappo niissä aiheuttaisi jotain kuohumista vatsassa ja välittömän oksennuksen.

Joten tällä hetkellä parhaiten on uponneet kasvikset, pizza, piimä ja kaakao. Karkkia koitin syödä mutta siitäkin tulee huono olo.
 
Mulle ei kyllä ollut rannekkeista mitään apua, vaikka urhoollisesti niitä yli viikon käytin ja tarkkailin päivän aikana, että pysyvät oikeassa kohdassa. Ihan samanlainen pahoinvointi ja oksentelu. Harmi kyllä, ois ollu hienoa jos olis auttanu:joyful:.
 
Tää kestokrapula olo on ihan kamala:grin pakko vaan yrittää pitää ruoka sisällä vaik miten etoo ja masussa kiertää.

Mulle noista mama-vitamiineista tulee tosi huono olo, jos syön ne ennen iltaa. Edellisessä raskaudessa tajusin, et oksensin heti jos tyhjään vatsaan/aamupäivällä otin ne. Nyt neuvolastakin sanottiin, että joillekin tulee niistä tosi huono olo. Iltaisin oon pystyny niitä syömään kun olo helpottaa.
Alkuraskaudessa söin pelkästään foolihappoa, kun siitä ei tullu paha olo kuten mama-vitamiineista. Aika tujua tavaraa jos ihan huono olo niistä tulee:wink
 
Äääh mä en ymmärrä! Pahoinvointi helpotti joskus 9+! Pitkään ei tarvinnu oksennella ollenkaa ja oli hyvä olo.

Eilen taas sai oksentaa monta kertaa ja sama jatkuu täs aamulla! :hungover:
Tänää olis 11+3!

Ei mitään pelottelua, mutta esikoisesta loppui oksentaminen viikolla 9+ ja oli 1,5 vkoa pois, jolloin se alkoi uudestaan ja jatkui yli puolenvälin. :D Ite oon ollut nyt pari päivää oksentamatta ja just toi vko 9 lopuillaan... Pelottaa ihan hulluna, et se oksentaminen alkaa uudestaan!!! :/
 
Mulla on nyt viikot 9+6 ja aamut ja aamupäivät menee oksentaessa, mutta päivisin olo parempi. Ollut nyt kolmatta päivää. Tosin joskus tulee oksu päivällä ja illalla :D
 
Täällä kans yks pahoinvoiva oksentelija! :depressed: Mulla alko Rv 6 tienoilla, pysy hetken poissa noilla pahoinvointirannekkeilla ja sitte tuli kahta kauheempana takasin.. Nyt siis Rv 8+6, alkuviikosta oli pakko jäädä saikulle, ei tuu töistä mitään kun ensin koko aamupäivän lentää laatta. Välillä helpottaa iltapäiväks, välillä kestää koko päivän. Ja kaikki poppaskonstit on kokeiltu. Akupunktiota tässä vielä mietin että jos lähtis kokeilemaan. Lääkärikäynnillä oli paino tippunu 2kg viikossa, uhkas jo että tippaan on mentävä jos ei ala nesteitä menemään enemmän. Jopa vesi on jotenki ällöttävää! Amppari mehujäillä ja frozen jugulla tässä jo hetki elelty, että siitä terveellisestä ruokavaliosta puheenollen.. :hilarious:
Alkaa olee jo sellanen fiilis että kasvan sohvaan kiinni.. Yks koiralenkki päivässä on jo hitonmoinen suoritus!
 
Selvisin tästä päivästä ihan kohtuudella, mutta nyt taas iltaa kohden todella heikko olo. Etoo, ällöttää, huimaa, sattuu.. Möyh. Ärsyttävää. :/ Haluaisin tehdä ruokaa mutta ei toivoakaan...
 
Mulla oli raskausviikot 6 ja 7 semmosta hengittelyä ja hampaitten kiristelyä,että lentääkö laatta vai ei. Aamupala ei menny oikein alas,aamupuuron syöminen saatto kestää lähemmäs 45min,muttako tiesin että pakko koittaa jotain saaha syötyä niin sen aina taistelin alas:wtf: Töistä tosin muutamana aamuna myöhästyin,ku se etova olo pakotti sohvalle hetkeks makuulle:wideyed:

Tänään mennään rv 9+6 ja on ollu niin ihanaa,ku aamupalaa on voinu syä normaalisti!! Nytki oon lomalla ja pari päivää ollu hotellissa,pystyny nauttiin hotellin aamupalasta:happy: Tasaseen tahtiin kyllä joutuu syä,ettei huono olo yllätä.. Mutta tästä niin kiitollinen,ku aamupala ollu mulle aina päivän tärkein ruoka:)
 
Tänään ollut ihan jäätävän turvonnut vatsa ja oikeen kivistää. Ja ei oo kyllä juuri ruoka maistunut edes :sad001
 
Mä jouduin viime yönä pahoinvointiin syömään satsuman, satsumat mulla ainoita mikä auttaa aamulla ja illalla on syötävä mut nyt ilmeisesti myös yöllä :(
 
Mulla on kyllä nii surkea fiiliskin jo tän olon takia :sad001 kolme viikkoa ollut saikulla, oksennus ei tuu ylös joka päivä mutta päivittäin yökkäyttää niin voimakkaasti että kurkusta tulee veren maku suuhun :dead: vesi ei mene vieläkään alas, mutta maitoa saa juotua pieniä määriä. Kirsikkatomaatit on ihan parhaita. Kokoajan on kauhea jano ja nälkä :sad001 ja kahtena päivänä huipannut ja silmissä pimentynyt kun noussut seisomaan o_O
Oon hirmu onnellinen siitä että meille on tulossa tämä vauva, mutta miehen, lapsien ja töiden (ja itseni) takia toivois tän olon jo helpottavan.
 
Täällä oli pari päivää jo normaali olo.
No eipä oo enää, taas mahassa kiertää ja huono olo koko ajan.
Huoh. En oo vieläkään alottanut syömään raskausvitamiineja kun ajatuskin jo oksettaa.. :hungover:
Oon jo kolmatta viikkoa sairaslomalla tämän olon takia.. :meh: Hieman alkaa turhauttaa kun tätä on kestänyt pian 2kk.. -.-
 
Just kun eilen pääsin julistamasta, ettei juuri oireita ole, niin tänään sitten pääsikin aamupalan jälkeen juttelemaan norjaa isoon luuriin... :'D
 
Mikähän siinä on et useimmiten aina syömisen jälkeen lentää laattandeerus? :arghh:
 
Takaisin
Top