Oireet?

Mulla on tullu etovaa oloa sama mitä syö. Ylös ei oo noussu, mutta tuntuu että 1/3 siitä mitä normaalisti annoksekseen syö on jo aivan liikaa. Pitää siis siirtyä tämmöseen ns. naposteluun ilmeisesti, että se huono olo pysyis pois.
 
Tämä väsymys on jäätävää... pahoinvointi tulee onneksi vasta illalla.
 
Mä olen välttynyt pahoinvoinnilta, ihan pari satunnaista kertaa ollut vain etova olo. Sympatiat on kyllä teidän pahoinvointisten puolella, ei kivaa. Mulla ollut lähinnä jäätävä väsymys, mut enpä voi valittaa kun lukee teidän oireita. huh huh, tsemppiä 12 viikon jälkeen pitäis pahoinvoinnin helpottaa <3
 
Toivon niin että helpottaa ton 12 viikon jälkeen. Viimeksi pahoinvointi loppu n rv 13 mutta kyllä mää aina välillä oksentelin, viimeiseksi synnytyssalissa :wacky: nyt rv 11+4
 
Kyllä tämä pahoinvointi vie voimia. Nyt töissä aamuvuoroputki ja väsymys painaa aikalailla kun tuossa ehti iltavuoroissa/vapailla totuttaa itsensä herämään joskus 10-11 aikaan:grin. Väsymyksen nyt joten kuten kestää, mutta tuo jatkuva yökkiminen(ja oksentelu) asiakaspalvelutyössä luo omat haasteensa, huoh! Olen myös lopen kyllästynyt syömiseen! Sitä kun pitäisi väkisin harrastaa 1-2h välein ja joka kertaa saa yökkiä varsinkin viimeiset suupalat. Ja vielä miettiä sitä, että mitä uskaltaa syödä ettei tule kauhea närästys. No mutta jospa tämä tästä jossain vaiheessa helpottaa, ainakaan ei ole nyt tarvinnut miettiä oireettomuutta :grin
 
Mulla viimeksi helpotti kunnolla vasta viikon 20 jälkeen. Toivon että nyt tulis aikasemmin...
 
Täällä myös kauhea väsymys, mutta silti heräilen aamuyöstä miettimään kaikkea hölmöä ja pyörimään sängyssä unettomana.:rolleyes: Sit kun taaperon on valmis heräämään, niin nukuttais ihan kauheesti... :dead:
 
Täällä myös kauhea väsymys, mutta silti heräilen aamuyöstä miettimään kaikkea hölmöä ja pyörimään sängyssä unettomana.:rolleyes: Sit kun taaperon on valmis heräämään, niin nukuttais ihan kauheesti... :dead:

Mulla sama ongelma! Uni ei tuu millään. Se rupee jo ärsyttää, varsinki jos rupeaa miettimään kuinka aikasin joutuu herää... -_-
 
Mulla on nyt viikon 9 alettua ehkä vähän helpottanut tuo pahoinvointi. En ole oksentanut enää joka päivä!!! Mutta... Menin lukemaan esikoisen vauvakirjaa ja siellä intoilin vkon 9 kohdalla, miten pahoinvointi on loppunut... No, se alkoi sitte 1,5vkon tauon jälkeen uudestaan ja jatkui johonkin viikolle 24 asti... Et enpä juhlista tätä nyt tällä kertaa enempää. :/
 
Tänään 9+3 ja eka kertaa tuli oksennus, ajattelin että ei se enää varmaan tuu että pysyy vaan etovana olona mutta turhaan luulin
 
Hei !
Täällä kyllä on oireiltu alusta asti ja paljon !
Järkyttävää väsymystä oli aivan alussa, tuli välillä nukahdettua yöunille jopa kuuden seitsemän maissa illalla. Nyt se vaihe on ainakin hetkellisesti ohi ja virtaa on yllättävänkin paljon.
Sairaslomalla on joutunut olemaan viime viikkoina oksentelun ja pahoinvoinnin takia.
Samaa vaivaa on ollut kahdessa edellisessä raskaudessa. :/
Tällä hetkellä viikkoja siis 10+5. :)
 
Kauheen virkee olo tänään! Aamulla alotin siivoomaan; haravoin, imuroin, luuttusin, pesin ikkunat, pyöritin astiat koneessa, ja nyt kolmas koneellinen pyykkiä menossa. Nyt alkaa pikkasen väsyttämään. Ja ollu niin nätti päivä, jokunen tunti kului pihalla auringosta nauttien. :)
 
Täällä huolet kkm: sta huuhtoutui aamuoksun mukana vessasta alas. :D olin oikeesti ihan että jes, mulla on sittenkin vielä pahoinvointia, kun viime viikolla oli monta päivää hyvä olo. :)
 
Mä päätin tän jatkuvan etovan olon vuoksi alkaa tekee omat ruuat ja siitäkös mies suuttu kun joutu tekee itelleen ruokaa. Ajatuskin ruuan tekemisestä saa yökkimään et en vaan nyt pysty näissä oloissa moiseen :( Ruokakaupassa käyn ainoastaan minä ja on haastavaa ajatella ruokia mitä laittaa kun ei tee mitään mieli, eilenkin kalahyllyllä meni monta minuuttia ja tiesin jo valmiiks etten ite kalaa ees saa syötyä :( Oon nyt ostanu kaappiin itelleni valmisruokia ja keittoja jotka valmistuu nopeesti ja vaivattomasti, onneks ens viikolla on jo rv12 :) Voi etgä kun odotan jälleen sitä tunnetta kun on syöny ruokaa ja tullu siitä kylläseks ja sen jälkeen nauttii siitä täydestä olosta, myös näläntunnetta kaipaan.
 
Äääh mä en ymmärrä! Pahoinvointi helpotti joskus 9+! Pitkään ei tarvinnu oksennella ollenkaa ja oli hyvä olo.

Eilen taas sai oksentaa monta kertaa ja sama jatkuu täs aamulla! :hungover:
Tänää olis 11+3!
 
Mullahan oli useemman päivän oireeton jakso jossain rv 9+, mutta sitten tuli korkojen kanssa takasin ja oksensin ekat kerrat. Nyt rv 10+ viikolla tuntuu että joka toinen päivä on ihan ok, joka toinen hirvee. Turvotus on kyllä helpottanut (voi olla että aloitettu työmatkapyöräily on tähän auttanu), mutta tää väsymys on järjetön! Huonoo oloa on lievemmin, lähinnä iltaa kohden ellottaa.
 
Tänään tuli ensimmäinen aamuoksennus! Ensimmäinen siis ikinä, vaikka toista lasta jo odotan... osittain voin syyttää itseäni - esikoinen ponkaisi ylö klo 4.50 (...), minkä jälkeen lojuttiin sängyssä pari tuntia imettäen ja Kaapoa katsellen. Eipä ollut ihmekään, että seitsemän jälkeen otettu appelsiinimehuhuikka ei riittänyt tasaamaan verensokeria, vaan lensi kohta kaaressa.

Viime raskaudessa tällainen tilanne ei ollut kertaakaan lähelläkään. Pidin yöpöydällä suolakeksejä, että saan heti herättyä jotain mahaan. Nyt tuo esikoinen tuo omat haasteensa tähän itsestä huolehtimiseen.
 
Mä oksennan joka aamu ja aamupalan jälkeenkin vielä. Ostin suolakeksejä, jotta söisin edes yhden sellaisen herättyäni, mutta ei mene alas. Joten oksennan siis :D
 
Oksentelu tuli eilen takas. Muutenkaan en pystynyt oikeastaan muuta kun makaamaan koko päivän. Huimasi tosi paljon joka kerta seistessä. Oksensin päivällä ja illalla. Tänään pitäisi kohta päästä liikenteeseen ja heräsin extra-aikasin, että sain puuron syötyä ja lepäiltyä ennen lähtöä. Toivotaan ettei liikenteessä tuu huono olo. :P Heittelevät olot.
 
Takaisin
Top