Oireet

Ja palelee myös, mutta lämpöä ei ole, tulee mittailtua vähän väliä ku olo on ihan kuumeinen ku palelee!

LillaE mä olfn oksentanut viimeksi 16 vuotta sitten [emoji3] ja mä pelkään myös oksentamista [emoji3]

LillaE ja Herttarouva: Sama homma, pelkään oksentamista ihan sikana, mutta välillä tässä pahoinvoinnissa ja närästyksessä oon miettinyt, että suostuisin siihenkin, jos se hetkeksi parantaisi oloa.

Mua kanssa ällöttää jotenkin koko keittiö. Ja meidän kissat tai niiden laatikot ei oo musta ikinä haisseet pahalta, mutta nyt laatikot haisee, vaikka ois just putsattu. Yök.

Jotenkin lohdullista kuulla, että teilläkin väsymys on samassa mittakaavassa, vaikka toki kurjaa, että muutkin kärsii.

Mikähän siinä oksentamisessa niin pelottaa. Ite en osaa sanoa. Toivotaan ettei kenenkään meistä pelokkaista tarvitsis oksennella!
Elän toivossa et pikkuhiljaa tää pahoinvointi alkais helpottaa ja loppuis sitten kokonaan.

Mä olen myös todella väsynyt iltaisin ja palelen. Työpäivä vaatii kyllä veronsa. Ja illalla en todellakaan voi heittää pitkäkseni sohvalle. Siitä pitää huolen touhukas 2-vee. Onneksi mies on ottanut nyt vastuuta kotitöistä. Mä yritän pahaa oloa nieleskellen selvitä illan leikeistä. Tsemppiä muillekin!

Mulla väsymys ja huonovointisuus on todella verottanu kodinhoitoa. Teen aamulla yhden tai kaksi asiaa (laitan pyykit, siivoan keittiön) ja siinä se. Ruokaa tietenkin on pakko laittaa lapsille mutta vähän kyllä ahdistaa, en muista millon meillä olisi ollut näin epäsiistiä! Mies on hoitanu imuroinnit ja vessan pesun kokonaan, yleensä viikonloppuisin kun hänellä on nyt ollu pitkiä päiviä töissä.
Lastenkaan kanssa en jaksa niin paljoa touhuta, ihan paha mieli tulee kun kolmevee pyytää minua mukaan pomppimaan tms. enkä todellakaan pysty tuollaiseen osallistumaan kun maha on turvotuksesta kipeä :(

Nyt 6+6 ja karsee olo ollu koko viikon. Ei oksentamista tai yökkimistä, mut etovaa oloa, jos ei syö tarpeeks usein ja sit närästystä. Mä en muista, että toisissa raskauksissa olis ollu näin voimakasta aamupahoinvointia, vaan nimenomaan muuhun aikaan päivästä. No huomenna alkaa rv 8, joten muutama viikko pitäis vielä kestää ja sit vois alkaa helpottaa. Ainakin, jos samalla kaavalla menee kuin edellisissä :)

Pari päivää oli kurkku kipeä ja eilen illalla sitten pukkas kuumetta, kiva kiva :angry4 Vaikka halusin etten nyt ekalla kolmanneksella mitään lääkkeitä käyttäisi, oli pakko taipua 1g panadooli ottamaan ennen nukkumaanmenoa. Silti yöllä heräsin kolmeksi tunniksi ylös riipivän päänsäryn vuoksi joten oli pakko ottaa se puolikas buranakin sitten :angry5 Sen turvin sai sitten nukuttua aamuun asti. Mulla ei päänsärkyyn mikään muu parhaiten autakaan kuin burana :bored: Tiedän kyllä että em. lääkkeitä voi käyttää raskauden aikana, mitä nyt buranaa ei suositella enää vikalla kolmanneksella, mutta silti harmittaa kun piti ottaa :inpain:

Mulla 7+1 ja ihmetyttää ku ei oo oksu vielkää tullu! Positiivista :) välillä Ällöttää paljon ja hajut haittaa, heikottaa ja väsyttää ja kotitöitä rästissä mut ei haittaa kun tää on pientä verrattuna viime raskauteen ku tähän aikaan oksu tuli noin 3-4 kertaa? päivässä ja neste hukkaaki tuli vähän. Oon hyvällä omallatunnolla levänny sillon kun voin kun tiiän että muutama viikko ja tää on luultavasti ohi :) ja juu mullaki näemmä burana ainu mikä päänsärkyyn auttaa. Mut satunnaisesti sitä saa ottaa paitsi loppuraskaudessa

Täällä kans väsymystä, mutta voi olla kyllä myös alhaisen hbn vuoksi. Mielellään näin alkuraskaudessa ei rautalääkettä määrätä. Ei se auta kuin yrittää jaksaa. Päiväunia oo mitään mahdollisuutta ottaa ja yöunetkin aika vähäiset. Kyllä sen muistaa kun esikoista odotti niin sitä alkuun melkeinpä kävi vaan töissä ja nukkui.

Hep! Järkyttävä väsymys on täälläkin :dead: Esikoisesta mulla oli enemmän energiaa kun pienessä kylässä ja ihmettelin, että miten kaikki valittaa väsymystä. No enpä ihmettele enää. Oon menny nukkumaan esikoisen kanssa klo 20 ja aamulla klo 07 herääminen teettää tuskaa. Tunnin päikkäreitä oon ottanut muutamana päivänä. Kotikin on sen näkönen, että emäntä ei nyt oikein jaksa mitään. Onneks esikoinen on niin pieni, että ei muista, että mamma on täällä vaan maannu sohvalla suurimman osan päivästä :shy: Todellakin mennään sieltä, missä aita on matalin. Töissä oon jotenkin jaksanut olla, mutta kotona olo ja vapaapäivät oon ihan tööt.

Nyt on ollu kurkku kipee pari päivää ja pelkään, että tästä tulee kunnon flunssa :arghh: Esikoisen aikaan mulla oli just näillä viikoilla vuosikymmenen flunssa. Jouduin olla 6 päivää saikulla. Korkea kuume ja joka paikkaan koski. Ja mä en oo koskaan kipee. Noi oli mun ekat saikkupäivät ikinä (ja toistaseks viimeset) ja työuraa kuitenkin on takana jo aika monta vuotta.

Tänään pyörähtäis sitten käyntiin rv 7, eikä oireen oiretta vieläkään. Kauhee räkätauti ja iskias vihottelee, mut ei mitään raskauteen viittaavaa. Ei rintojen arkuutta, pahoinvointia, pissatusta, mitään. En viitsi edes neuvolaa varata :(

Tota meinasin just alkaa alkaa itkemään Prismassa kun oikeanlainen koiranruoka oli loppu :hilarious: Oikeesti piti oikein pysähtyy hengittelee kun kyyneleet kihos väkisin silmiin ja kurkkua kuristi! Mitääää.

Täällä mun laskujen mukaan 5+0, tissit kipeät ja kova väsymys. Vajaa viikko sitten ja tänään lorahtanut hieman verta vessakäynnillä ja se aina säikäyttää. Tulin raskaaksi heti km jälkeen ja uusi km pelottaa! Kipuja ei kuitenkaan ole, pientä jäytämistä. Kai noi tollaset pienet vuodot voi olla normaaliakin? Esikoinen kyseessä niin ei kamalasti kokemusta, vain se aikainen km..

Täällä ei sen kummempia oireita. Pientä väsymystä ehkä, tosin muutenkin talven pimeys väsyttää. Oon toisaalta huomannut, että on helpommin kylmä, varsinkin kotona ja ellen syö säännöllisesti n. 4 tunnin välein, niin tulee hieman huono olo. Rintoja on alkanut aristaa ihan vähän. Arvion mukaan rv 6+4

Täälläkin paleltaa koko ajan mutta sit tulee liian kuuma ja epämukava olo kun laittaa villatakin päälle. :/ Kovasti väsyttää jatkuvasti ja hirmu jano koko ajan. Tai ei koko ajan mutta monta kertaa päivässä tulee sellanen vettähetimullenyt -olo ja kestää hetken vaikka joisinkin ihan hyvin. Iltaisin on kans vähän kuumeinen olo ja kurkku on kipeä mutta en tiiä johtuuko tästä tilasta vai onko ihan lenssu vaan.

Ihan järkyttävä turvotus kokoajan, varsinkin syömisen jälkeen. Ja syöminenkin menee pakolla, kun mikään ei oikein maistu... Hajut saa myös voimaan pahoin. Eilen haistoin jopa työkaverin hoitoaineen metrien päästä ja meinasin oksentaa.. ainiin ja se väsymys....

Takaisin