Oireet

Onko muilla jano ihan älytön?? Mun on tullut joinain päivinä juotua niin paljon vettä että rupesin ihan miettimään kuinka monta litraa päivässä saa juoda vettä :wideyed:

Mua janottaa kans ja juonkin tosi paljon päivän mittaan. Suu kuivuu tosi helposti eli varmaan kuuluu "taudin" kuvaan.. :D

Joo nimenomaan on oikein kuiva suu! Ja ihan yhtäkkiä ja vettä pitää saada heti.

Mun verentulo onneksi loppui yhtä äkkiä kun oli alkanutkin.

Mahaa turvottaa ja hieman kuumeinen/kuumottava olo.

Väsymys on ehkä ihan vähän helpottanut, kun on vedellyt reippaita 10h yöunia. Katkonaisia tosin, kun lapsi on nukkunut kovin levottomasti... Paleleminen sen sijaan on tullut kuvioihin ja välillä täytyy laittaa kaksi pitkähihaista paitaa, että tarkenee täällä 20+ asteisessa kämpässä. :grin Vesi ei maistu lainkaan, vissyä tai mehua menee alas paremmin. Tänään tajusin, etten vanhana ruisleipäfanina oikeastaan kestä edes ajatusta ruisleivästä vaan mussutan jotain vaaleita sämpylöitä mieluummin. Onnistuin löytämään kaupasta vihdoin nyhtökauraa, mutta parit sapuskat tehtyäni ei oikein houkuta enää. :confused: Muutenkin ruuat on ok vasta valmistettuina, mutta seuraavana päivänä kaikki on ihan yööööök... Ei paljoa huvittaisi kotona kokkailla, kun saa viikon päästä heivata loput roskiin. :sorry:

Löysin eilen avun mun ällötykseen ja yökkäilyyn Renniestä. Loppui huonovointisuus illalla tabletin imeskelyn jälkeen kuin seinään.
Tiedä sit oliko vain hetkellinen apu, mut eilen olo oli hetken taas hyvin normaali. :)
Neuvolatäti suositteli myös niitä pahoinvointirannekkeita sekä puhui että B-vitamiini voisi auttaa. Koklataan niitä sit seuraavaksi, jos olot pahenee.

Mua ainakin närästää välillä niin paljon, että tuntuu kuin oksennus ois kurkussa. Rennie auttaa mullakin.

Voi hyvänen aika kun mikään ei ole hyvin! Ihan kun tää pahoinvointi alkais helpottamaan. Aamuisin paljon helpompi syödä. Mitään ruokahalua ei ole mutta selvästi parempi olo kuin viikko sitten. Mä oon niin hermoheikko että menen vielä kerran varhaisultraan kahden viikon päästä tarkistaa mikä tilanne. Silloin 9+3.

Minä olen huomannut nyt hajuherkkyyden, tai voihan se johtua tästä orastavasta kurkkukivusta ja limakalvojen kuivuudestakin eikä vaan raskaudesta, mutta tuoksut käyvät ihan eri tavalla nenään kuin aiemmin. Normaalisti en haista siis yhtään mitään. Turvotus on ja pysyy, aamuisin on ihan normaali mutta pahinta on näin lounaan jälkeen...

Ja herkkyys, olen normaalistikin yliherkkä mutta tänään luin vedet silmissä uutisen kun Särkänniemen Delfi-delfiini oli kuollut Kreikassa. Eilen meni ilta piloille kun katsoin jotain pet rescueta...

Mäkin pillitin eilen miehen kainalossa hyvin dramaattisesti Delfin kuoleman takia! :sad001:grin:grin Oon kyllä aika herkkä muutenkin, mutta ei mua tavallisesti tollaiset uutiset niin kovasti itketä. Että ehkä mieliala täälläkin vähän herkillä :D

FINNEJÄ. ja isoja kipeitä tulehtuneita ilman valkoisia päitä! turhauttavaa olenko ainoa :( ?? 8+2 nyt .. pahoinvointi on alkanut vähenemään ja vähän pelottaa onko kaikki kunnossa, kun yksi km saanut just näihin aikoihin :( nåå hajuherkkyys ja kuvottavuutta vielä löytyy muttei niin paljon kun muutamia päiviä sitten. Palelee myös iltaisin tosi paljon. ehkä olen vaan hysteerinen mun historiaa ajatellen. mutta kuitenkin kaksi pientä tervettä löytyy kotona ja vaan yksi km.. niin eihän se todennäköisyys ole niin suuri..

Pahaa oloa riittaa... pelottaa kuinka pahaksi tama aityy kun kumminki vasta 5+ viikolla mennaan... 4 edellisesta raskaudesta (en laske km raskautta tohon) vain yhessa oli pahaa pahoinvointia, sillon melkein tippaan jouduin koska kuivuin aika pahasti. Siina raskaudessa pahoinvointi jatku lapi raskauden.

Mulla on edelleen ihan kauhea olo. Eilen kävin ostamassa pahoinvointirannekkeet ja Beroccaa. Samoin ostin sitruunoita ja appelsiinejä, kun kumpikin joidenkin lähteiden mukaan saattaa auttaa raskauspahoinvointiin. Ehkä mä vielä haen vadelmanlehtiteen ja piparminttuteen. Ulkoilua olen myös yrittänyt harrastaa, ja etenkin se, kun tekee jotain, auttaakin vähän. Myös sillä, kun keskittyy siihen johonkin tekemiseen. Aromaterapeuttiset öljyt (olikohan inkivääri ainakin) ja hieronta löytyy listoilta keinoina, mitä kokeilla. Mua oikeasti pelottaa tällä hetkellä kaikista eniten, että 1. joku huomaa 2. miten selviän hengissä seuraavat viikot, nyt menossa ehkä 6+0... Eli pahimmat ajat pitäis olla vielä edessä, ja esikoisesta pahoinvointi helpotti suunnilleen ensimmäisen seulontaultran kohdalla 12+3.

Tästä on vähän vaikea kirjoittaa, eikä mullakaan välttämättä mitään syytä oikeasti ole hätäillä, mutta kuitenkin joihinkin epäonnisiin raskaustiloihin liittyy korkeat HCG-pitoisuudet ja sitä myöten voimakas pahoinvointi (mola, monisikiöinen raskaus ja joidenkin lähteiden mukaan myös sikiön Downin syndrooma). Monisikiöinen raskaus nyt ei yleisesti ole epäonni, mutta riskiraskaus kyllä, ja mun tilanteessa katastrofi. Downiin taas riskit on paljon korkeammat mulla jo iän takia. Oon pohtinut jo sellaisia älyttömiä ratkaisuja kuin NIPT tai lapsivesipunktio (yksityisellä molemmilla hintaa luokkaa 1000 euroa, että paljon halvemmalla on tarjolla mielenrauhaa, jos ultra riittää :D). Näitä ei ole kiva miettiä, ja yritänkin pysyä positiivisena ja olla ajattelematta ongelmia. Kyllähän ne sitten aikanaan tutkitaan. Mutta sitten taas tuntuu niin tyhmältä tyyliin makoilla monta viikkoa pahoinvoinnin kourissa, jos se on ihan turhaa... Mutta eipä mitään muuta kuin tuon molan (joka on epätodennäköinen kuitenkin, kun mitään muuta siihen viittaavaa ei ole, eikä pahoinvointikaan ole kuitenkaan jatkuvaa oksentamista) sais edes selville eli mitään nyt ei kuitenkaan voi tehdä ennen 10+-raskausviikkoa. Siispä auta kuin toivoa parasta.

Mulla on edelleen ihan kauhea olo. Eilen kävin ostamassa pahoinvointirannekkeet ja Beroccaa. Samoin ostin sitruunoita ja appelsiinejä, kun kumpikin joidenkin lähteiden mukaan saattaa auttaa raskauspahoinvointiin. Ehkä mä vielä haen vadelmanlehtiteen ja piparminttuteen. Ulkoilua olen myös yrittänyt harrastaa, ja etenkin se, kun tekee jotain, auttaakin vähän. Myös sillä, kun keskittyy siihen johonkin tekemiseen. Aromaterapeuttiset öljyt (olikohan inkivääri ainakin) ja hieronta löytyy listoilta keinoina, mitä kokeilla. Mua oikeasti pelottaa tällä hetkellä kaikista eniten, että 1. joku huomaa 2. miten selviän hengissä seuraavat viikot, nyt menossa ehkä 6+0... Eli pahimmat ajat pitäis olla vielä edessä, ja esikoisesta pahoinvointi helpotti suunnilleen ensimmäisen seulontaultran kohdalla 12+3.

Tästä on vähän vaikea kirjoittaa, eikä mullakaan välttämättä mitään syytä oikeasti ole hätäillä, mutta kuitenkin joihinkin epäonnisiin raskaustiloihin liittyy korkeat HCG-pitoisuudet ja sitä myöten voimakas pahoinvointi (mola, monisikiöinen raskaus ja joidenkin lähteiden mukaan myös sikiön Downin syndrooma). Monisikiöinen raskaus nyt ei yleisesti ole epäonni, mutta riskiraskaus kyllä, ja mun tilanteessa katastrofi. Downiin taas riskit on paljon korkeammat mulla jo iän takia. Oon pohtinut jo sellaisia älyttömiä ratkaisuja kuin NIPT tai lapsivesipunktio (yksityisellä molemmilla hintaa luokkaa 1000 euroa, että paljon halvemmalla on tarjolla mielenrauhaa, jos ultra riittää :D). Näitä ei ole kiva miettiä, ja yritänkin pysyä positiivisena ja olla ajattelematta ongelmia. Kyllähän ne sitten aikanaan tutkitaan. Mutta sitten taas tuntuu niin tyhmältä tyyliin makoilla monta viikkoa pahoinvoinnin kourissa, jos se on ihan turhaa... Mutta eipä mitään muuta kuin tuon molan (joka on epätodennäköinen kuitenkin, kun mitään muuta siihen viittaavaa ei ole, eikä pahoinvointikaan ole kuitenkaan jatkuvaa oksentamista) sais edes selville eli mitään nyt ei kuitenkaan voi tehdä ennen 10+-raskausviikkoa. Siispä auta kuin toivoa parasta.

Älä ainakaan vadelmanlehtiteetä hae:
IMG_20170127_151721.jpg

Vadelmanlehtitee saattaa aiheuttaa supistelua ja edesauttaa keskenmenoa.

Mulla luojan kiitos tää 24/7 pahoinvointi on nyt muotoutunu aamu- ja iltapahoinvoinniks. Päivälläkin kyllä etoo mutta tunnen itteni edes pari tuntia siinä jokseenkin normaaliks ihmiseks.

Takaisin