Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla on edelleen ihan kauhea olo. Eilen kävin ostamassa pahoinvointirannekkeet ja Beroccaa. Samoin ostin sitruunoita ja appelsiinejä, kun kumpikin joidenkin lähteiden mukaan saattaa auttaa raskauspahoinvointiin. Ehkä mä vielä haen vadelmanlehtiteen ja piparminttuteen. Ulkoilua olen myös yrittänyt harrastaa, ja etenkin se, kun tekee jotain, auttaakin vähän. Myös sillä, kun keskittyy siihen johonkin tekemiseen. Aromaterapeuttiset öljyt (olikohan inkivääri ainakin) ja hieronta löytyy listoilta keinoina, mitä kokeilla. Mua oikeasti pelottaa tällä hetkellä kaikista eniten, että 1. joku huomaa 2. miten selviän hengissä seuraavat viikot, nyt menossa ehkä 6+0... Eli pahimmat ajat pitäis olla vielä edessä, ja esikoisesta pahoinvointi helpotti suunnilleen ensimmäisen seulontaultran kohdalla 12+3.
Tästä on vähän vaikea kirjoittaa, eikä mullakaan välttämättä mitään syytä oikeasti ole hätäillä, mutta kuitenkin joihinkin epäonnisiin raskaustiloihin liittyy korkeat HCG-pitoisuudet ja sitä myöten voimakas pahoinvointi (mola, monisikiöinen raskaus ja joidenkin lähteiden mukaan myös sikiön Downin syndrooma). Monisikiöinen raskaus nyt ei yleisesti ole epäonni, mutta riskiraskaus kyllä, ja mun tilanteessa katastrofi. Downiin taas riskit on paljon korkeammat mulla jo iän takia. Oon pohtinut jo sellaisia älyttömiä ratkaisuja kuin NIPT tai lapsivesipunktio (yksityisellä molemmilla hintaa luokkaa 1000 euroa, että paljon halvemmalla on tarjolla mielenrauhaa, jos ultra riittää :D). Näitä ei ole kiva miettiä, ja yritänkin pysyä positiivisena ja olla ajattelematta ongelmia. Kyllähän ne sitten aikanaan tutkitaan. Mutta sitten taas tuntuu niin tyhmältä tyyliin makoilla monta viikkoa pahoinvoinnin kourissa, jos se on ihan turhaa... Mutta eipä mitään muuta kuin tuon molan (joka on epätodennäköinen kuitenkin, kun mitään muuta siihen viittaavaa ei ole, eikä pahoinvointikaan ole kuitenkaan jatkuvaa oksentamista) sais edes selville eli mitään nyt ei kuitenkaan voi tehdä ennen 10+-raskausviikkoa. Siispä auta kuin toivoa parasta.