Oireet

Pahoinvoinnin lisäksi esikosta tuttu "tympeä" maku suussa koko ajan. Kaikki tuntuu maistuvan oudolle. Nuhan ja yskän kourissa oikein kunnolla yskiminen aiheuttaa vihlomisia nivusissa ja alamahassa.

Täälläkin maistuu pahalle suussa. Tekis mieli pestä hampaita koko ajan! Ja ärsyttää kun omat lemppariruuatkaan ei maistu enää samalle/ hyvälle. :(

Siis apua! Kuinka kipeet nää rinnat voi edes olla? On niihin sattunut jo ennen plussaa, mutta nyt 7+2 ja tää kipu on aivan järkyttävä. Rintsikat liian pieniä ja ne sattuu ja ilman sattuu. Ja uusia en uskalla taikauskoisena ostaa ennen kuin olen nähnyt ainakin sikiön sykkeen.

Täällä kans yks oireeton... :) Tänään 6+1. Muissa raskauksissa aina ollut julmettu pahoinvointi ja väsymys. Saas nähdä milloin alkaa ällöttään... No, on kyllä alavatsan turvotusta..tai pistän ainakin sen raskauden piikkiin..

Tänään alko pahoinvointi :p. Viime raskaudessa oli kamala aamupahoinvointi ja nyt toivon kovasti ettei tulis samaa tällä kertaa. Lisäksi turvottaa aika paljon ja yskiessä vihlasee mahassa.

En millään jaksanut lukea koko ketjua, joten en tiedä onko tästä jo ollut puhetta.
Minulla on koko ajan lämpöä 37-37.2. Vähän kuumeinen olo siis koko ajan ja palelee. Tää alkoi ehkä viikko plussan jälkeen eli alkaa olla jo kuukausi takana ja tuntuu lohduttomalta, eikö tää ikinä lopu?!

Pikkukalhu muistan että mulla oli kakkosta odottaessa myös tuollaista lämpöilyä. En nyt vaan tarkkaan muista missä vaiheessa loppui mutta kyllä sitä siinä mietti kuinka kauan kestää.

Mulla iski eilen illallakin huono olo. Tuntui että jos sohvalta nousen niin saa samantien juosta vessaan. Mies toi siihen viinirypäleitä oloa helpottamaan. Lopulta nukahdin sohvalle ja jossain vaiheessa alkuyötä siirryin sänkyyn. Enkä sitten tietenkään muistanut laittaa aamuksi kelloa soimaan niin esikoinen myöhästyi tänään koulusta.

Edelleen mua vaan mietityttää kun rinnat ei ole niin kipeät ja turvoksissa kuin edellisissä raskauksissa. Voikohan syynä olla se että imetyksen lopettamisesta vasta pari kuukautta. Puristaessa vieläkin tulee herkästi maitoa. Onneksi ei ole sen suuremmin kipeät kun pojalla nukahtaessa välillä tapana niitä kosketella.

Huomenta! rv6 ja nyt rupes oksettamaan todenteolla! Huono olo ollu alusta asti mutta nyt mietin missä menee raja että voi pyytää saikkua? Miten muut?? Toimistotyö on, ei rasittava. En ole töissä vielä kertonut, haluttaisiin odottaa eka kolmannes mutta jos haen saikkua on kai pakko? Ja haenko sitä työterveyden kautta? Voihan oksu! :/

Täälläkin lämpöillään, oikein tuntee miten keho välillä "hohkaa" :devil10

Tänään töissä ilman pahoinvointirannekkeita, yes box! :p On ne kyllä varmuuden vuoksi mukana, mutta nyt riittänyt pikku napostelu säännöllisesti ja vedenjuonti.

Huomenta! rv6 ja nyt rupes oksettamaan todenteolla! Huono olo ollu alusta asti mutta nyt mietin missä menee raja että voi pyytää saikkua? Miten muut?? Toimistotyö on, ei rasittava. En ole töissä vielä kertonut, haluttaisiin odottaa eka kolmannes mutta jos haen saikkua on kai pakko? Ja haenko sitä työterveyden kautta? Voihan oksu! :/

Työterveydedestä ensisijaisesti. Jos eivät suostu sieltä antamaan niin neuvolan kautta.

Taas kuvottaa ja väsyttää. Oikein mikään ruoka ei maistu, vaikka välillä onkin nälkä.

Mulla on ihan koko ajan huono olo ja oksettaa. Vähän paranee, jos ja kun syö jotain, mutta liikaa ei saa syödä ja hetken päästä kuitenkin taas pahenee. Väsymys on myös ihan järkyttävää. Tuntuu, että oon ihan unessa koko ajan. Samoin kuin joitain muitakin, hengästyttää pienikin ponnistus ja mullakin on normaalisti hyvä kunto. Vatsa näyttää ensimmäisen aterian jälkeen siltä, kuin esikoista odottaessa rv 20 ja iltaa kohti turvotus vain pahenee. Saa nähdä, arvaako joku kohta tilanteen, ja kun se ei vielä ole yhtään toivottavaa, ei voi antaa vatsan vapaasti olla.

Oireita siis vähän liiankin kanssa, ja mietityttää, miten selviän, jos pahoinvointi yltää samanlaisiin mittasuhteisiin kuin esikoisesta. Silloin en pystynyt viikoilla 7-12 oikein mitään syömään enkä tekemään ja lopulta laihduinkin 7 kiloa. Kahdessa jälkimmäisessä raskaudessa oli oireita kummassakin, mutta paljon vähemmän. Pahaa oloa ei oikeastaan ollenkaan, paitsi kuopuksen odotuksessa ihan alussa ja uudelleen lopussa lievää, joka meni ohi syömällä jotain kevyttä ja raikasta. Tiedä sitten, onko kyse siitä, että elimistö ei ole tottunut raskaushormoneihin vai ehkä sukupuolesta (esikoinen eri merkkiä kuin kaksi nuorempaa), toivottavasti ei kuitenkaan huono merkki nyt nämä voimakkaat oireet.

Mä taas mietin täällä, että pitäiskö mulla olla huonompi olo. 7+2 ja esikoisesti oli jo todella ällöttävä olo. Nyt mä pystyn syömällä helpottaa huonoa oloa. Ainoastaan aamut on vaikeita, mutta nekin tuntuu helpottuvan. Voiko tää pahoinvointi jo olla helpottumassa? Helpottihan se viimeksikin tosi aikaisin ja oli pakko käydä ultrassa tarkistaa onko siellä ketään elossa ja olihan siellä.
Vatsa on niin turvonnut, että appiukko oli jo arvannut koko homman [emoji3]. Saas nähä saako tän pysymään salassa ekaan viralliseen ultraan asti.

Mulla on päivä päivältä pahentunu huonovointisuus ja eilen en pystyny tehä sit yhtään mitään muuta kun maata sohvalla ja juosta vessassa yökkimässä. Tänään sitten automaattisesti päätin että taas lepään vaan koko päivän. Mut nyt tänään aamua lukuunottamatta onkin ollu hitusen parempi olo. Eetoo ja ällöttää kyllä mut yökkäilemässä ei oo tarvinnu käydä. Onko kellään muulla lepo auttanu siihen oksetukseen? Tilasin tänään netistä myös ne pahoinvointirannekkeet. Toivottavasti tulee nopee! Oon valmis kokeilemaan mitä vaan.

Thalassatar: Mulla ainakin lepo auttaa. Tänään oli eka päivä, että meinasi oikeasti nousta ruoka ylös kun söin. Nukuin sitten kunnon päiväunet ja helpotti onneksi vähän.

Sitä vaan mietin, että miltä väsymys teistä tuntuu? Kuinka paljon joudutte/pystytte nukkumaan? Mulla on tosi epäsäännöllisesti töitä, joten oon onnekas tässä alkuraskaudessa, että monena päivänä voin nukkua päiväunia, mutta tuntuu oudolta nukku 12h yöllä ja vielä parin tunnin päiväunet ja silti väsyttää. Vähän kyllä tuntuisi olevan lämpöäkin, koitan tarkkailla ja ottaa panadolia jos alkaa lähestyä 38 astetta.

Mä kyllä todella nostan hattua kaikille teille täysipäiväisessä työssä kodin ulkopuolella oleville ja tietysti pieniä lapsia kotona hoitaville, että kestätte pahoinvoinnit ja väsymykset kaiken sen keskellä!

Täällä on myös tullut turvotus... Ruokailun jälkeen se alkaa ja laantuu vähän ennen seuraavaa ateriaa, ihan potkupallo-olo koko ajan. Huomenna 5+0.

Mullakin lepo auttaa ällöön oloon! Jos olis vaihtoehto niin varmasti pötköttelisin koko päivän, mutta pakko jaksaa touhuta taaperon kanssa, vaikkakin hävettävän laiskasti siitäkin nyt suoriudun :sorry: Koti on täys pommi, et mitään "ylimääräistä" en toistaiseks pysty tekee :oops:

Mulla kanssa meinas tänään oikeesti nousta ylös asti kaks kertaa ruokailun yhteydessä. Aiemmin ollut vaan sellaista muutamien sekuntien etomisia.
Ja siitä nukkumisesta, oon onnekas ja poitsu nukkuu 9 tai jopa 10 asti aamulla, eli about 12h unia. Ja minä siis myös. Silti olisin puolilta päivin ihan kypsä päiväunille, ja meinannutkin torkahdella jos oon sattunut just pötköttää.. Toinen nukahtamisherkkyyshetki on 18-19 aikaan, ja vaikka nukahtaisinkin niin uni tulee ihan hyvin klo22! Ennen päikkärit on aina vesittäneet seuraavan yön tyystin.

Jääkaappi muuten haiseeee:depressed:

Mä myös oon nukkunu yli 10h yöunia ja silti tänäänkin nukahdin sohvalle tunniks. Hereillä ollessa en kyllä erityisemmin tunne itteeni väsyneeks. Mä oon myös onnekas että ei tarvii käydä töissä tällä hetkellä, siks onkin siis mahollista levätä vaan kellon ympäri kun ensimmäistä odotan, dvd-soitin kovassa käytössä :D Ja nostan todellakin niiiin paljon hattua työssäkäyville tai pienten lasten äideille, ite en vois kuvitellakaan saavani yhtään mitään aikaseks. Mies onneks kokkaa mitä vaan vihjasen et nyt saattais ehkä upota mut siivoukset on kyllä tauolla :D aamulla avasin jääkaapin ja piti rynnätä vessaan saman tien niin että nyt en oikein mielelläni mene edes keittiöön päin :D

Väsymys on jotain ihan omaa luokkaansa, lisäksi mä palelen about koko ajan. Onko kellään muulla vastaavaa?

Täällä 12h yöunet ja 4 tunnin päikkärit. :D täälläkin tänään ekaa kertaa meinas joutuu oikeesti oksentamaan. Sylkeä pukkas suuhun mut väkisin join vettä ja söin jugurttia niin helpotti. Heti tulee huono olo jos vähän pidempi tauko ettei mitään ole syöny. Vältyin vielä oksentamasta, onneksi. Pelkään sitä jotenki, oon oksentanu ehkä joskus 15 vuotta sitten viimeksi :/

Takaisin