Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä vuotejen kanssa kärsiville! Toivottavasti on harmitonta.

Täällä pahoinvointi jatkuu, toisina päivinä lievempänä ja toisina pahempana. Mainitut repäisykivut alkaneet tuntua. Muutamana päivänä pientä ärtymystä selvästi helpommin tullut, muuten olo ollut seesteinen.
Rv 9+6

Mulla on ollut pääkipua eilisestä, sinnittelin aamuun ja otin panadolin, mutta ei auttanut. Paha olo aaltoilee, parempia hetkiä ja sitten tulee taas huonompi. Väsynyt ja voimaton olo, huomenna pitäis mennä loman jälkeen töihin. Puuh.
En muistanutkaan millasta tää raskaana olo onkaan. Esikoista oottaessa oli jonkin sortin pahoinvointia ja väsymystä, pojasta kun ei ollu mitään. Ei mitään koko raskausaika, mitä nyt satunnaisesti kehno olo, mutta pääsäntöisesti ihan normaali olo. Synnytyskin meni ilman kipuja. Pahoin pelkään ettei tän raskauden kanssa mennä yhtä hyvin...

9+3

Eloinen17, kiitos, olet varmasti ihan oikeassa. On kyllä ihan loogista, että jos kaikki menee hienosti ja voi vaan nautiskella olostaan niin harva varmasti kokee tarpeelliseksi sitä purkaa.

Koitin vaan toiveikkaana selvittää, olisiko mahdollista että tämä paha olo ei välttämättä tästä pahenisikaan tai ettei se kestäisikään kovin pitkään. Mutta toivoa on, nähtäväksi jää millainen kärsimys tästä lopulta tulee :D Tämä asiakaspalvelutyö meinaa vaan olla aika tuskaa tässä tilassa.

Täällä väsymys tuntuu yltyvän ja paha olo jatkuu. Tänään pääsen käymään neuvolalääkärillä ja katsotaan hieman saisko jostain helpotusta tähän oloon. Tuntuu ettei jaksa enää mitään tehdä. Parikymmentä minuuttia enää jaksaa kerrallaan pitää silmiä auki ja sitten nukutaan taas. Ja tää päänsärky äh! Panadolit tulee heti ulos.

9+1

Onko sulla pääkipu koko aikaista vai sellaista aaltoilevaa? Mulla on ihan hirveä paine päässä ja kipuilee kun esim. nousee ylös kävelemään. Näin istualleen ei jomota niin paljoa. Joskus tällasta ollut flussan yhteydessä mutta nyt ei oo sitäkään. Soitin jo neuvolaan ja kysyin kuinka paljon panadolia saa vetää kun tuntuu ettei auta. Huomenna lääkäriin jos ei lopu.

Heippa! Uutena liityn keskusteluun. Oman arvion mukaan viikkoja täynnä 6, mutta ensi viikolla varhaisultrassa selviää tarkemmin. Pitkä ja epäsäännöllinen kierto tekee hommasta vähän arpapeliä...
Oireita on kovasti jo nyt. Rinnat olleet tosi arat jo jonkin aikaa. Lisäksi jatkuvaa vessassa ravaamista, mahavaivoja ja jäätävää turvotusta, vihlaisuja, uupumusta, huimausta ja kehnoa oloa. Tuntuu, ettei paljon jaksa jalkeilla olla. Vähän huolettaa palata loman jälkeen töihin ensi viikon alusta, jos tämä tästä vielä pahenee. Mutta pitää nyt möllöttää vaakatasossa vielä tämä viikko ☺

Onko sulla pääkipu koko aikaista vai sellaista aaltoilevaa? Mulla on ihan hirveä paine päässä ja kipuilee kun esim. nousee ylös kävelemään. Näin istualleen ei jomota niin paljoa. Joskus tällasta ollut flussan yhteydessä mutta nyt ei oo sitäkään. Soitin jo neuvolaan ja kysyin kuinka paljon panadolia saa vetää kun tuntuu ettei auta. Huomenna lääkäriin jos ei lopu.

Välillä helpottaa. Kaikki kirkkaat valot pahentaa. Migreeni taipumusta on, diagnoosia en siihen koskaan saanut tosin. Seisoessa ja istuessa tuntuu että pää räjähtää.

Täällä kamalat pahoinvoinnit pitkin päivää 7+9, oksu vierailee useita kertoja päivässä. Mikään ei tunnu helpottavan vaikka ruokaa tulee suuhun laitettua ihan reippaasti. Toivottavasti jossain välissä helpottaa. :dead: Koulusta olen joutunut olemaan paljon pois tämän pahoinvoinnin takia, saapa nähä mitä tästä vielä kehkeytyy.

Huhheijaa... alkaa nämä aamun klo 5 herätykset tuntua. Hirvittävä väsymys jo olemassa olevan lisäksi iskenyt päälle. Etova olo aamuisin ja iltaisin myös kuvioissa mutta olo ei onneksi vielä sietämätön kun ei tarvitse oksentaa. Nyt kun tämä ei tästä kovin pahenisi, että pysyy tuon vauhtikaksikon perässä ja kykenee kuskaamaan hoitoon aamuisin ja vielä itsekin selviäisi töihin. Molemmista aiemmin oksentaminen on alkanut viikoilla 6-7 ja nyt siis rv 5+5. Että vielä voisi hetki olla helppoa eloa, ennen kuin alkaa ne todella hankalat aamut... :eek:

Täällä kans yks migreenikko ja kohtaukset lisääntyneet/pahentuneet kaikissa kolmessa raskaudessa :sad001

Kaikille pahoinvoiville kanssasisarille voimia! Miten sitä voikin olo olla näin kamala..?! Tänään, kun mies palasi parin viikon lomalta töihin, vaihdoin pitkästä aikaa esikoisen kakkavaipan ja hyvä etten oksentanu tyttörukan päälle! Siinä sitten yrjösin tytär vieressä "kannustamassa" ja laittamassa käsiä pyttyyn ja mun naamalle :D :D Nyt naurattaa, sillon ei naurattanu! :D Miten te muut lapselliset pärjäätte pahoinvoinnin kanssa?

Mulla on kolme skidiä ja täytyy sanoa, että mikäli nämä migreenit olis aikasemmissa raskauksissa olleet tätä luokkaa, olisi tätä neljättä lasta harkittu tarkemmin.

10 päivässä, 7kohtausta ja on vitsit vähissä. Moni tuntuu kirjoittavan, että kaikki on kyllä sen arvoista. Itse välillä mietin kun kaupassa mietin miten hitossa selviän kotiin kohtauksen yllättäessä, että olisko nää kolme kuitenkin riittänyt. (Mulla on siis neurologinen, eli aurallinen migreeni, joka aika hyvin sokeuttaa)

Panadolia otan surutta, niin mua on neuvottu.
Unelmoin, että neurologi vetää kaniinin ylihuomenna hatusta. Tuskinpa.

Ihan älyttömästi tsemppiä kanssasiskot! Toivotaan että meidät yllätetään seesteisellä toisela kolmanneksella

Mulla on ensimmäinen raskaus ja nyt viikot 9+6. Rinnat ollut arat ja turvonneet ja nyt alkaa maha varsinkin iltaisin pömpöttämään ja housut kiristää. Muutamina päivinä ollut vähän etova olo ja melkein koko ajan hirveä väsymys. Ainoa oire mikä huolestuttaa on uudenvuoden aattoaamuna tullut verinen vuoto joka jatkui vähäisenä muutamana tuhruna. Onneksi loppui lähes yhtä nopeasti kun alkoi. Menkkojen olisi pitänyt alkaa niillä paikkeilla ja luinkin että se voisi olla syy vuotoon tai että on muuten vain harmitonta. Muuten ei ole ollut mitään vuotoa ja nyt vähän epäilyttää ja pelottaa että onkohan jotain vialla... =( Ultrassa en ole vielä käynyt vaan odottelen aikaa Jorvista mutta nyt mietin että pitäisikö varata ultra yksityiselle!?! Ei vaan kiinnostaisi maksaa siitä jos kaikki onkin ok. Onko teillä muilla ollut samanlaisia oireita??

Nyt tämä väsymys muuttui kyllä ihan tajuttomaksi! Huomenna takaisin töihin lomalta, mitenhän siellä pysyy hereillä kun kotona on ihan zombina?
Samoin myös lakkas ruoka maistumasta pienen pahoinvoinnin saattelemana. Lähinnä sellanen olo että suurin osa ruuasta ällöttää.

Tsemppiä teille pahoinvoinnista, päänsäryistä ja migreeneisrä kärsiville!

Täällä 7+6 tänään ja aamu aloitettu oksentamalla :/ koko aamun huono olo ja esikoinen, vuoden ikäinen tyttö kitisee kun äiti ei jaksakaan leikkiä :/ makoilin viluissani olohuoneen lattialla ja yritin rakentaa Dubloilla... ja taas oksentamaan! Lauantaina ja sunnuntaina on tytön 1v synttärit, pitäisi jaksaa leipoa yhtä sun toista :s

Muita oireita on vilu ja kuumat aallot (tuska hiki), univaikeudet, yöllä saa nousta pissalle monta kertaa, naama kukkii kuin teinillä (varsinkin kaulan alue), ei pysty syömään kunnolla..
t. Raskauden hehkua odottava

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Ite oon ollu tähän mennessä niin onnekas, että oon ollu lähes oireeton, toki menkat jäi pois. Muutamana päivänä ollu ensin nälkä ja sitte ku on syönyt yhtäkkiä tulee täysstoppi ja paha olo. Nuo menee kuitenkin alle vartissa ohi. Väsymystä on saattanu olla normaalia enemmän, mutta ei mitään lamauttavaa. Toki takaraivossa sitte kolkuttelee pelko, että kaikki ei ookkaan hyvin ku ei oireile, mutta näillä mennään. Oon vaan tolkuttanu itelleni, että kaikille ei oireita tuu. Nyt siis meneillään 7+5.

Tänään neuvolassa puhuimme iltaa kohti pahenevasta pahoinvoinnista sekä migreenistä, joka lisääntynyt myös täällä raskauden myötä. Apua molempiin voisi löytyä säännöllisestä ateriarytmistä. Pieniä välipaloja kuten hedelmiä pitkin päivää, jottei verensokeri heittele ja tule syötyä kerralla liikaa. Sekä säännöllisestä ulkoilusta.

Nämä vinkit ei ehkä tule kenellekään uutena ja yllätyksenä, mutta itse ainakin voisin vähän tsempata.

Tuo pahoinvointi on varsinkin aikamoinen riesa. Etoo jatkuvasti ja yökin vähän väliä. Ei tee mieli syödä mitään. Olen myös alkanut röyhtäillä.

Tänään neuvolassa puhuimme iltaa kohti pahenevasta pahoinvoinnista sekä migreenistä, joka lisääntynyt myös täällä raskauden myötä. Apua molempiin voisi löytyä säännöllisestä ateriarytmistä. Pieniä välipaloja kuten hedelmiä pitkin päivää, jottei verensokeri heittele ja tule syötyä kerralla liikaa. Sekä säännöllisestä ulkoilusta.

Nämä vinkit ei ehkä tule kenellekään uutena ja yllätyksenä, mutta itse ainakin voisin vähän tsempata.

Tuo pahoinvointi on varsinkin aikamoinen riesa. Etoo jatkuvasti ja yökin vähän väliä. Ei tee mieli syödä mitään. Olen myös alkanut röyhtäillä.

Miulla menee hermo tähän pahaan makuun suussa joka jää aina, kun syö jotain.

Takaisin