Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on selvitty hyvin vähäisillä oireilla. Pientä kuvotusta on päivittäin, mutta hyvin vähäistä. Olen oksentanut onneksi vain kerran ja sekin oli kun syömisen jälkeen kävin viemässä bioroskat. Hajut ovat siis alkaneet ällöttämään melko tavalla.

Pahin oire on rintojen kipeytyminen. Rinnat kipeytyivät aika pian hedelmöityksen jälkeen. Ajattelin sen olevan vain normaalia ennen menkkoja johtuvaa kipuilua, mutta se on vain jatkunut. Nännit ovat kosketusarat. Yöllä vatsalla nukkuminen sattuu rintoihin ja kääntyminen on tuskaa. Rintsikoiden riisuminen on aivan kamalaa ja ilman liivejä olenkin jonkin verran kotosalla. Kaikki koskeminen rintoihin sattuu. Kun tästä rintojen arkuudesta vain pääsisi eroon.

Mulla on vasta nyt alkanut oleen huonoa oloa. En oo oksentanu mutta tulee semmosia aaltoja että huhhuh. Syödä täytyy kokoajan. Paineen tuntua kohdussa, oikeen pystyn kuvittelee kui sielä venytään. Välillä öisin heräilee siihen mutta menee kyllä ohi. Rinnat hieman arat mutta selkeesti helpottunu. Raskaat on ja mies väittää että painaa ainakin 3 kg per tisu :happy: nänni pihat laaaajentunu, kauheet lautaset!
Nyt on semmonen fiilis että kaikki on hyvin. Edellinen päätty kkm, ja mä vaan jotenkin tiesin että kesken oli menny, tuli niin vahva fiilis sillon. Joten mä meen sen mukaan. Jos tulee taas sama fiilis niin painelen suoraan yksityiselle, enkä jää enää venailee 6vko nt-ultraan.
Mutta no onneks se nt ultra on jo 13.1 joten ei oo enää kauaa ja varhaisultrassakin kaikki oli bueno :happy:

Tsemppiä kaikille :happy:

Itsellä ihan oireeton olo, tänään 6+0 eli eiköhän niitä oireita vielä ehdi tulla.
Esikoisesta olin väsynyt muutaman viikon ja rinnat kipeät, mutta siinäpä oikeastaan kaikki. Toivottavasti selviäisin vähillä vaivoilla.
Tsemppiä kaikille jotka kärsivät pahastaolosta!

Mulla aika oireetonta, hajuaisti on herkempi, ja iltaisin ei välillä tee mieli syödä, mutta ei sitä oikein pahoinvoinniksikaan voi sanoa. Väsyttää ja ärsyttää kyllä, mitkä voi oiretta olla toki nekin.

Mulla oli esikoinen käytännössä täysin oireeton. Ei päivääkään pahoinvointia, ei mielihaluja, vaivoja mitään oikeastaan ja vielä lasketun ajan tienoilla juoksin kiireessä puoli kilometriä parturiin, kun meinasin myöhästyä. Ensimmäinen supistuskin tuli vasta sairaalassa viikolla 41+0, samalla reissulla kun tyyppi syntyi 12h myöhemmin. :grinmielenkiintoista nähdä, pääsenkö yhtä helpolla rakkaudella tämänkin kanssa.

Mullakin oli useampi päivä kun ainoa oire oli huonovointisuus. Nyt eilen ekaa kertaa pitkästä aikaa tuntui nippailua kohdussa ja tänään aamulla aivastaessa kova repäisykipu oikealla puolella kohtua/munasarjaa. Oi kun voi iloita niinkin pienistä tuntemuksista :smug:

Mä tilasin eilen itselleni kotidopplerin ihan omaksi mielenrauhaksi. Pelkkä huonovointisuus ja pullottava masu kun eivät riitä vakuuttamaan että asiat kunnossa :bag: 9+3

Mieki tos äsken kattelin noita kotidopplereita, mut en oikein tiiä että millasen tilais, jonku edullisen kuitenki ja mulla on nyt vast 8+1 menossa, et voi muutama viikko mennä enneks alkais kuulua mitää, mut haluisin kans jotain varmistusta ku on viel tovi enneks ultraa pääsee :o

Miullakin aika vähäiset on oireet, turvottaa kylläkin ihan tajuttomasti, mutta se voi johtua joulun mässäilyistäkin :grin Välillä myös alavatsaan koskee aika kovastikin, mut se lienee normaalia :) Rinnat on kans hiukan arat, mut muuten ei oikeestaan oo mitään oireita. Toki ehtiihän nitä vielä ilmaantua, kun nyt vasta rv 6+1 menossa :rolleyes:

Pahoinvointia on tullu tännekin nyt.
En ole oksentanut, mutta etenkin aamut on aivan tuskaa. Syöminen silloin ihan mahdotonta, sitten työmatkalla vedän jonkun hedelmän kun lamauttava nälkä tulee täysin puun takaa ja jos ei sillä sekunnilla saa ruokaa, kauheat vatsakivut. Ja aika harva ruoka maistuu: kaikki raskaat ruoat on ihan no-no. Appelsiinimehu on ollut paras kaveri nyt pari päivää. Aina kun tsemppaan ja syön jotakin, hetken päästä oksettaa taas.

Ällöttää koko ajan, väsyttää ihan järkyttävän paljon.

Ja tää huimaus! Jumppasin vähäsen toissapäivänä (15 min!) ja siitä lähti parin päivän huimauskierre. Nyt tuntuu vähän helpottavan.

Ja 6+4 täällä.

Mä ostin tommosen dopplerin tänää 5eurolla nettikirpulta. En saanut vielä ääniä kuuluviin, mutta se ei yllättänyt mua sillä tiesin pikkuisen olevan takanapäin. 9+2

Mä ostin tommosen dopplerin tänää 5eurolla nettikirpulta. En saanut vielä ääniä kuuluviin, mutta se ei yllättänyt mua sillä tiesin pikkuisen olevan takanapäin. 9+2

Mä sain tänään kuuluun :happy: tosin oon hieman pitemmällä, 10+2

Juu! Ne keltä ostin sano, että sai 10+ kuuluu. Ois pitäny olla kokeilematta.. :D

No mutta, viikon päästä si :headphone:
Multakin meni kyllä hetki että löyty, ja tosi alhaalta piti hakee. Liikaa kun menee vasemmalle niin löytyy oma valtimo jyskyttämässä, tää tyyppi löyty suoraa keskeltä :happy:

Tää paha olo on niin järkyttävää. Alkaa pikkuhiljaa ruoat mitkä maistuis, ni karsiutua pois. Tänään meen ostaa pahoinvointirannekkeen, pakko kokeilla. Kaikenlisäksi vielä kauhea päänsärky kolmatta päivää, enkä ole uskaltanut ottaa mitään lääkettä. Perskindol -kylmä/kuumageeliä haen myös hartioille. Oi milloin luvattiinkaan, että tää olo helpottais....

Joo kyllä tää nyt on sitä pahoinvointia niinkun eilen aavistelinkin. Hyi mikä olo, ja taas pitäs töihin lähteä. En tajua miten selviän tulevista aamuvuoroista, nyt ehtii sentää vähän ees pötkötellä aamutoimien lomassa.

Joo yrjö käyny kylässä.. Ihan hirvee olo koko ajan. Eilen tein onneksi etänä töitä.. mutta illalla piti hääpäivää lähteä ravintolaan juhlistamaan, niin istuin vartin autossa muovipussin kanssa ja mietin tuskanhiessä voinko nousta koko autosta. Sain Jaffaa ja syödessä helpotti vähän. Tänään piti reippaasti koittaa salille, mutta tajusin jo yöllä, että ei tuu natsaa kun heräsin aivan läpimärkänä hiestä (piti etsiä kuiva yöpuku, ei hele..). Ja heti herätessä huono olo.

Kysyin systeriltä (ainoa joka tästä miehen lisäksi tietää) miten helvetissä ihmiset voi elää normaalia elämää tässä samaan aikaan. Vastaus oli ettei voikaan vaan pitää koittaa vaan selviytyä seuraavat n.10 viikkoa . :arghh: :hilarious:

Minä olen kyllä uskaltanut panadolia ottaa päänsärkyyn. Sen sanotaan olevan turvallinen raskauden kaikissa vaiheissa. Jokainen tietenkin päättää itse uskaltaako syödä vai ei. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että ei se kivuissa kärvistelykään hyväksi ole..

Oletko muuten kokeillut päänsärkyyn kylmää kauratyynyä. Itsellä se monesti helpottaa oloa. Sillä kyllä minäkin yritän käyttää lääkkeitä mahdollisimman vähän.

Mun oli eilen pakko ottaa panadolia mahakipuun. Aivan järkyttävät kivut. Taisin kirjottaa tänne et sellanen ovulaatio kivun tuntunen kipu alko ja paheni iltaa kohden. Olin jo varma että nyt tää menee kesken kun kivut oli sietämättömät. Otin lääkkeen ja nukuin pari tuntia niin helpotti.

Muuten on paha olon suhteen ollu parempi päivä tänään. Yllättävän hyvä olo ollut. Toki välillä ällötyksiä mut ei mitään super pahoja.

Tuleeko keltään jo maitoa?! :O Esikoinen on reilu 13kk ja häntä onnistuin imettämään huikeat 1,5 viikkoa, joten maitoa ei oo tullu kuukausiin. Tänään suihkussa huvikseni kokeilin ja sieltähän sitä taas pukkaa!! :D

Takaisin