Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neurologilla käyty ja olipa ihana lääkäri!
Harmillisesti, niin kuin epäilinkin mitään ei mielellään ekan kolmanneksen aikana tehdä. Tokalla kolmanneksella voidaan harkita pään magneettia ja ehkä lääkitystä.

Piti hyvin mahdollisena, että nää jatkuu läpi raskauden, mutta eivät ehkä.pahene. hällä oli kuitenkin kerran ollut potilas, jonka migreeni ei lähtenyt raskaudessa lainkaan pois. :bored:

Koska aurallinen migreeni, varoitteli aivoinfarktin riskistä, jota onneksi vähentää ikä.
Sanoi, ettäniin kauan niitä katsellaan kun menevät pois, vaikka tulevatkin uudestaan. Lääkityksessä on kuitenkin sikiövaurioriski.

Paljon myötätuntoa ja faktaa siis mukaan ja hänen numero, jotta voin soittaa jos käy ihan mahdottomaksi.

Tsemppiä kaikille, ehkä se hehku siellä odottelee...

Ps. Oliko jollain ollut yöllisiä puutumisia?

Täälläkin on hengästymistä. Yöt on menny kans ihan pyörimiseks. Ei varsinaisesti vessahätä valvota, mutta kun herää keskellä yötä eikä uni enää tule niin tulee siellä vessassakin sitten pyörähdettyä. Ja jääkaapilla juomassa mehua, kun tuntuu että suu on niin kuiva että se muurautuu umpeen. Kivaa!

Kohta töihin, pitkä päivä edessä eikä mitään hajua miten siitä selviää kun huonon olon lisäksi on sitten vielä väsynytkin.

Täällä kans uutena on tullut tuo yöheräily.. ei oo vessahätä eikä muutakaan mitä nyt joskus huono olo. Tylsää vaan kolmen aikaa valvoa ja ootella että uni tulis ennen kun kello herättää. Ja nyt saa olla jatkuvasti syömässä ettei pääse huono olo yllättään..

Milena-89: ootko mittauttanut paljon sun hemoglobiini on? Jos se on kovasti laskenut, voi ihan sekin selittää hengästymistä.

Mullakaa ei puutumist oo, mut levottomat jalat melkei joka yö ennenkö käy nukkumaa.. Ja minuu kyl valvottaa toi vessas ravaaminen yöllä, ja aamul yleensä on se ku pyörii sängys eikä saa unta.

Mua on valvottanut nyt hengitys, tuntuu että pitää olla kaula todella pitkänä että saa kunnolla henkeä.. Ei pystynkäpertymään, koskaa olkaa oikeasti ahdistamaan.

Mulla on oksetus, väsymys, kipeet rinnat ja hirveesti finnejä. Ja kipuja myös alavatsassa satunnaisesti. Myös ruskeaa vuotoa tullut ihan silloin tällöin ja välillä viikkokin ilman. Kolme kertaa jo käyty ultrassa just ton vuodon takia ja kaikki ollut hyvin. Nyt 10+2.

Liityn päänsärystä kärsiviin, nyt muutamana päivänä ollut.
Hengästymisen huomasin jossain vaiheessa, kun luen kirjaa esikoiselle ääneen niin tuntui ettei happi riitä.. :wacky:

Täällä kanssa vaikeuksia yöllä nukkua. Vessassa käyntiä, turvotus ällöttää, janottaa, mikään asento ei hyvä ja painajaiset. Edelleen odottelen hehkeää raskausaikaa

Mä herään kans joka yö vessaan, joskus parikin kertaa. Hassua, kun ennen kävin tosi harvoin yöllä vessassa. Ja kädet on alkanu kans puutua öisin, mistä lie johtuu!

Onko kellään muulla alaselän kipuilua? Mulla alkoi eilen illalla, aika sietämätöntä kun vihloo niin että on vaikee olla paikoillaan kiemurtelematta. Mulla on kuulemma taaksepäin kallistunut kohtu, johtuukohan se siitä, jotain kasvukipuja...

Täällä myös unettomuutta, vaikka väsyttäisi kovastikin. Meillä kun esikoinen reilu 1-vuotias heräilee edelleen öisin ja en oo yli vuoteen nukkunut yhtään kokonaista yötä, mutta silti en nukahda iltaisin nopeasti. Ennen raskautta nukahdin kyllä tosi nopeasti, mutta nyt varmaan viimeisen viikon aikana nukahtaminen kestää useita tunteja ja heräilen milloin minkäkin asian tiimoilta öisin.

Onko kellään muulla alaselän kipuilua? Mulla alkoi eilen illalla, aika sietämätöntä kun vihloo niin että on vaikee olla paikoillaan kiemurtelematta. Mulla on kuulemma taaksepäin kallistunut kohtu, johtuukohan se siitä, jotain kasvukipuja...

Jos kovaa kipua niin kannattaa myös varmistaa ettei mikään pissatulehdus ole. Onko kuumetta?

Minulla vasta 6+0 menossa eikä paljon oireita mutta joka päivä vähän alavatsakipuja, sellasia jomottavia, tavallaan menkkakipumaisia muttei kovin voimakkaita. Vähän hirvittää kun alkusyksystä ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon rv 8+2 mutta toivotaa nyt että tämä on pelkkää kohdun kasvusta aiheutuvaa kipua... Ensi tiistaina menen varhais ultraan vähän hakemaan optimismia :)

Mua on valvottanut nyt hengitys, tuntuu että pitää olla kaula todella pitkänä että saa kunnolla henkeä.. Ei pystynkäpertymään, koskaa olkaa oikeasti ahdistamaan.

Mulla on sama! Alkaa myös ahdistamaan jos esim peitto vahingossa koskee kaulaan, tuntuu ettei saa happea.

Mulla on sama! Alkaa myös ahdistamaan jos esim peitto vahingossa koskee kaulaan, tuntuu ettei saa happea.

Kyllä! Mulla tosin päivisinkin esim ei voi käyttää kaulahuivia ja hiusten pitää olla myös pois kaulasta. Huomaa että välillä maatessa oikein haukkaa happea. Pitänee mainita neuvolassa... Onkohan jotain raskausajan astmaa :wideyed:

Ja tuohon hengitysjuttuun lisään. Jos illalla tuntuu nenä vähänkään tukkoiselle niin tuntuu, että happi ei riitä-> suun kautta hengitän. Ennen hengittelin yöllä ihan nenän kautta vaikka toinen sierain oli täysin tukossa, nyt ei tulisi kuuloonkaan.

Eloinen17 joo, takissakin pitää ylimmät napit olla auki. Hui, tollanen väliaikaisastma ois kyllä kamala... Pitää varmaan kanssa kysyä sit ku on neuvola!

Takaisin