Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tullut jotain?? vaaleaa nestettä sen jälkeen Ku synnytin. Lopetin imetyksen kun esikoinen 8kk, hän nyt 2,5v ja edelleen jotain valuu kun painaa :D

Kiitos tsempeistä! Tällä hetkellä olo taas paljon parempi, taisi vihdoin migreeni mennä ohi. Otin eilen 1g (?) Panadolia, mutta se ei juurikaan auttanut. Meni nukkumalla ohi! Tsemppiä kaikille, joilla olo hankala - mä en rehellisesti osannu arvata, et tää tällästä on :wacky:

Nyt huolestuttaa..
Eilen tuli vähän ruskeaa, limamaista verta. Ei paljon, mutta kuitenkin. Toisella kerralla kun vessassakäydessä asian huomasin, alkoi melkein heti myös tuntua pientä jomotusta alavatsassa. Ei ole yli viikkoon tuntunut tätä ennen..

Kauhean googlailun jälkeen ilmeisesti normaalia, mutta toisaalta monella km on alkanut juuri näin.

Varhaisultra torstaina. Ei voi kuin odottaa..

Mulla tuli nyt myös kirkasta verta vessakäynnin yhteydessä. Ja kun torstainakin tuli jotain, niin soittelin nyt paniikissa kättärille. Päivystyksellisesti eivät ottaneet, mutta yllätyin kun sain ajan kuitenkin keskiviikolle.

7+0 pahoinvointia ja vatsan turvotusta. Nännit on niin arat ettei mitään järkeä. Yöpaitakin kun koskee niin sattuu älyttömästi [emoji16]

Heip. Täällä olisi ultran mukaan menossa 8+2. Oireita on ollut monenlaisia ja vaihdellut melkein päivittäin. Nyt muutamana päivänä ollut kovia repäisykipuja erityisesti vatsan oikealla puolella. Sohvalta noustessa ja yskiessä. Tuntuu, kuin sisuskalut irtoaisi... Onko muilla tällaisia? Pelottavia kipuja tällaiset.

Heip. Täällä olisi ultran mukaan menossa 8+2. Oireita on ollut monenlaisia ja vaihdellut melkein päivittäin. Nyt muutamana päivänä ollut kovia repäisykipuja erityisesti vatsan oikealla puolella. Sohvalta noustessa ja yskiessä. Tuntuu, kuin sisuskalut irtoaisi... Onko muilla tällaisia? Pelottavia kipuja tällaiset.
Mulla ollu pariin kertaan noita repäisykipuja noustessa nopeasti. Oli säikäyttävää ensin, mutta ilmeisesti aika tavallista! En vaan muista esikoisen odotuksesta sellaisia...

Löytyiskö täältä kohtalotovereita alkuraskauden migreenistä kärsivälle?

Aivan jäätävällä tiheydellä tulee. Varasin ajan neurologille kun oon jo ihan hädässä näiden kanssa.

Eilen töissä tuli lähinnä seistessä sellasia kovia ihme vihlasuja, teki tosi kipeää. Tänään ei ole niitäkään ollut, ja muutenkin vähän helpompaa kun on saanut olla vaan kotona.

Mutta kysymys tosta pahoinvoinnista: googlettelin millon toisilla pahoinvointi on alkanut ja loppunut, niin monien keskustelujen perusteella jäi fiilis että suurin osa raskaana olevista tyyliin oksentaa vähintään päivittäin ja voi huonosti todella pitkään, paljon paljon yli sen viikon 12 mistä yleensä kai puhutaan että sillon helpottaisi. Voiko tämä johtua siitä että tuollaisiin keskusteluihin käy vastaamassa vain ne, kellä pahoinvointi on ollut sieltä pahimmasta päästä, vai onko pahoinvointi oikeasti pahempaa ja yleisempää kuin tilastot ja muut antaa ymmärtää? Hämmentää :o

Mulla on kans tommoisia repäisykipuja ja juurikin oikealla puolella vatsaa. Tuntuu välillä makoillessa asentoa vaihtaessa ja ylös noustessa. Aika voimakkaita kipuja mutta kestävät vaan ihan hetken.

Täällä ei oo pahoinvoinnista tietoakaan. Mutta nää rinnat, toivottavasti koon ja arkuuden lisääntyminen hellittää jossain vaiheessa :D
Alavatsakipu ei oo ollu enää niin kamalaa pariin yöhön, mutta tuntuu kyllä aina kun yöllä herään kääntämään kylkeä, nousemaan koiranpennun perään.
Väsymys poksahti paikalla samalla kun 6+0 poksui. Mitenhän tätä sais vähän karkotettua. Aika vähin vaivoin täällä silti mennään :)

Aivan jäätävällä tiheydellä tulee. Varasin ajan neurologille kun oon jo ihan hädässä näiden kanssa.
Minä ilmottaudun, tälläkin hetkellä kivun kanssa yritän kärvistellä...

Ja täällä. Nyt ollu tosin vaa kerran, mutta aika orpo olo kun tottunut että kunnon lääkkeillä saa kohtauksen loppumaan. Mitäköhän yleensäkään voidaan tehdä migreenille raskauden aikana? Kerro, mitä neurologi on sitten mieltä, ja tsemppiä!

Voi huokaus. Kauhea väsymys poissa, aamupahoinvointi poissa. Edelleen pyyhkiessä tulee välillä ruskeaa. Alavatsassa välillä pieniä pistelyä ja kipuja/tuntemuksia. Kolmeen päivään en oo saanut juotua yhtään aamukahvia, nyt ei ällötä yhtään.

Tänään neuvola, kysyn siellä, mutta eiköhän pidä kuitenkin odottaa torstain ultraa. Nyt siis 7+0. Huoli on suuri, valmistaudun koko ajan siihen, ettei ultratessa näy mitään.

Täällä väsymys tuntuu yltyvän ja paha olo jatkuu. Tänään pääsen käymään neuvolalääkärillä ja katsotaan hieman saisko jostain helpotusta tähän oloon. Tuntuu ettei jaksa enää mitään tehdä. Parikymmentä minuuttia enää jaksaa kerrallaan pitää silmiä auki ja sitten nukutaan taas. Ja tää päänsärky äh! Panadolit tulee heti ulos.

9+1

Nyt on alkanut pahoinvointi. Jatkuvasti etova olo, syöminen auttaa. Oksentaa ei ole sentään tarvinnut. Rinta kivut on palautuneet, mutta nyt tuntuu että iltaa myöten kipeytyvät ja kasvavat kuppikoon ja aamulla on taas vähän parempi :D

Mutta kysymys tosta pahoinvoinnista: googlettelin millon toisilla pahoinvointi on alkanut ja loppunut, niin monien keskustelujen perusteella jäi fiilis että suurin osa raskaana olevista tyyliin oksentaa vähintään päivittäin ja voi huonosti todella pitkään, paljon paljon yli sen viikon 12 mistä yleensä kai puhutaan että sillon helpottaisi. Voiko tämä johtua siitä että tuollaisiin keskusteluihin käy vastaamassa vain ne, kellä pahoinvointi on ollut sieltä pahimmasta päästä, vai onko pahoinvointi oikeasti pahempaa ja yleisempää kuin tilastot ja muut antaa ymmärtää? Hämmentää :eek:

Possumunkki, minusta tuntuu että pitää suodattaa mielessä n. 50% kaikista raskauskirjoituksista. Yleensä ne jotka kirjoittavat eniten ovat niitä jotka hakevat vertaistukea. Tutkimukset osoittavat että raskauspahoinvointi alkaa lievintyä viikosta 12 eteenpäin mutta toki viikko 16 ja viikko 20 asti saattaa ilmetä pahoinvointia. Luen yhtä gradua aiheesta aina kun jaksan ja siellä yksi teoria on että naisen kehon reaktio ja tottuminen hcg hormooniin on suuri syy raskauspahoinvointiin. Eikös tuo hcg hormooni tasaannu jossain vaiheessa? Ja samalla ihmisellä saattaa olla kahdessa erissa raskauksissa ihan eri hcg arvot.

Netti on pulollaan ääritapuksia ja jos uskallan kirjoittaa niin myös hedelmöityksen kanssa kamppailevien tarinoiden. Ehkä useammat jotka raskautuvat normaalisti ja kokevat raskauden normaalina eivät palstoille kirjoita.. Itse pakko suodattaa tai muuten pelkään ihan liikaa

Eilen tuli ensimmäisen kerran repäisykipuja aivastaessa. Mies oli kauhuissaan kun itse kiroilin kivusta kippurassa sohvalla. Koita siinä nyt toista rauhoitella ja selittää, että tämä kuuluu asiaan.

Takaisin