Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vinkkejä kaipaan.. en saa aamuisin mitään syödyksi tai edes vettä juoduksi tämän pahan olon takia, mutta pöntölle tulee usein juostua.. en kuitenkaan saa mitään oksennettua, koska maha tyhjä. Korkeintaan sappinesteet nousee kurkkuun... auttaisiko joku pahoinvointiranneke? :sad001

Kannattaa pakottaa itsesi juomaan ihan pikku hörppyjä jääkylmää vettä. Vaurioituu muuten sisuskalut jos pitkään tyhjää yökkii. Mulla ei oo mitään apua pahoinvointirannekkeista. Nehän tietty joillain auttaa ja joillakin ei, kannattaa testata. Kannattaa myös kokeilla heti aamusta pelkkää suolaa syödä ihan suoraan purkista. Mulla välillä tuo auttanut.

Itsellä lähes jatkuva huono olo jatkunut noin viikon. Aamut ovat ok, mutta pahenee iltaa kohti. Vain kerran olen oksentanut, mutta etoo ja yököttää. Kylmät viinirypäleet auttavat hetkellisesti.

Rinnat ovat olleet jonkin aikaa kipeät ja melko pinkeät, mutta eilen illalla huomasin nännien kasvaneen selvästi. Lisäksi ilmestynyt kaulalta asti näkyviä verisuonia.

Alavatsan menkkakipuja muistuttavat kivut selvästi vähentynyt. Jonkinlaista kipua lähinnä, jos makaa vatsallaan tai kippurassa. Myös puristavat vaatteet saattavat tuoda kipua.

Nyt oman arvion mukaan 7+5.

Mulla tuo paha olo on jo sen noin 3 vko kestänyt ja päivittäinen oksentelu myös. Uutena oireena päänsärky ja tuntuu, että väsymys vain pahenee. Paleltaa myös aivan älyttömästi. Kokoajan pitää olla kaks vilttiä päällekäin. Rinnat on ollu turvoksissa ja hellänä jo sen 7 viikkoa. Joka paikkaa kiristää ja puristaa, tekis mieli olla nudistina 24/7.

8+4

Tänään on häpyluuta juilinu/vihlonu ikävästi. Ei edellisessä raskaudessa näin aikaisilla viikoilla ollut tämmösiä kipuja.. Myös hormonit on ottanut vallan, itken ja suutun pienistäkin asioista, joista en normaalisti välittäis. Saa nähdä millainen hormonihirviö musta kehittyy :D
Rv 6+5

Musta tuntui eilen ihan ku ois ollu harkkasupistus:confused: Makoilin selällään niin tuntui semmoinen kiristys alavatsalla ja ihan ku oisin tuntenu jonku kananmunan kokoisen tiiviimmän möykynkin:wideyed: Sen möykyn kyllä varmaan kuvittelin... Mutta voisko supistus olla mahdollinen? Viime raskaudessa harkkasupistukset tunnistin jo joskus rv14-16 ja silloin ne oli jo tosi selviä! Vatsa oikein kohosi toiselta puolen. Ja niitä tuli just tuollain selinmakuulla (tai silloin ne oli helpoin havaita ainakin)

9+1

On niin huono olo. 6+5. Töissä jaksaa juuri ja juuri. Illat menee nukkuessa kahden peiton alla, etoo koko ajan. Myös öisin herään huonoon oloon ja närästykseen, mutta oksennus ei tule..

Tänne rantautunut etominen ja ilman kakominen eilen. Toivottavasti kukaan ei töissä kuule kun vessassa kaon. :wtf: itkettää vähän väliä ihan hölmöt jutut.. Nännit kipeät, ja välillä juilii alavatsassa mikä vähän hermostuttaa. :sorry:
5+3

Väsyttäääää. Voi luoja miten voi väsyttää. Zzz. Mitään muuta ei edelleenkään ole.
7+0

Mulla tuo paha olo on jo sen noin 3 vko kestänyt ja päivittäinen oksentelu myös. Uutena oireena päänsärky ja tuntuu, että väsymys vain pahenee. Paleltaa myös aivan älyttömästi. Kokoajan pitää olla kaks vilttiä päällekäin. Rinnat on ollu turvoksissa ja hellänä jo sen 7 viikkoa. Joka paikkaa kiristää ja puristaa, tekis mieli olla nudistina 24/7.

8+4

Tää vois olla mun kirjottama :D mulla alko kans päänsärky uutena oireena pari päivää sitten. Huono olo sen kun jatkuu..

8+6

Mulla tuli taas yöllä kamala menkkapolttomainen kipukohtaus. Nyt muistan että tämä on tuttu oire aikaisemmasta, keskenmenneestä raskaudesta. Miksiköhän ne kivut tulee kovina juuri öisin?

Uskomaton päivä Tallinnassa! Oksensin vain 2 kertaa ja iltaa kohden paheneva vatsan vääntö loppuikin ihan kuin seinään jo päivällä! Ja sain syötyä ja juotua todella hyvin, ruokakun ei ole tässä viime aikoina maistunut, eikä varsinkaan juoma! Luulin, että tästä tulisi ihan kamalaa. Liikkeellä klo 6-23!

Miinuksena huomasin iltapäivällä vessassa, että verta oli tullut.. (Ei kirkasta ja hyvin vähän kuitenkin.) Pyyhkiessä ei ole tullut, eikä muutenkaan tuon jälkeen, mut huolestuttaa kovin. Edellinen km alkoi just näin..

8+3

Muokattu viimeksi:
Uskomatonta miten huono olo ollu kaks päivää, heti aamusta joutunu oksentaa :banghead:
Saattaa mennä viikkokin et on ihan hyvä olo ja sit BUM kahta kauheemmat olot :laughing021

Voi ei nytkö se alkaa.. Puuhailin suihkun jälkeen ihan normaalisti, mutta sitten alkoi heikottaa ja ällö olo alkoi nostaa päätään. Koitin syödä että helpottaisi mutta eipä oikein saanut syötyä :( Tähän asti ollut lähin väsymystä ja pientä heikotusta. Kiva, ja alle tunnin päästä pitäisi olla töissä.

5+4

Summer2, mulla oli myös jomotuksia ekoilla viikoilla. Myös öisin.Tiedän kaverin, jolla oli tosi kovia kipuja ennen rv 10. Hän porskuttaa jo yli 20 viikolla. Ne kuuluu vaan asiaan, itekki mietin oliko esikosta mutten muista. Mulla myös tämä kahvinjuonnin loppu ja hidas aineenvaihdunta tekee vieläkin jäätävää ummetusta ja turvotusta, että semmosia vatsajumejakin on. Ei oo kuitenkaan vuotoja? Mulla nyt 9+2 :)

Mä soitin jo paniikissa neuvolaan kun joitain mun raskausoireita on kadonnut alku viikosta ja alkoi pelottaa että jotain on pielessä. Pari päivää sitten ilmestyi myös uusi oire, joka on jatkuva kuvotus :depressed: kuitenkin nyt vaan pelottaa kauheasti kun on todella voimakkaita kipuja alavatsassa, vähän kuin olisi kuukautiset alkamassa ja rintojen kipu loppui kuin seinään. Neuvolatäti puhelimessa vaan sanoi että eipä sille mitään voi ja päivystykseen voin mennä jos alkaa kovat vuodot. Ja että jos haluan selvittää että onko kohdussa jotain elävää niin yksityiselle vaan!!!:arghh::arghh::arghh: Voiko tää terveydenhuolto Suomessa olla tätä???

Mullakin oli useampi päivä kun ainoa oire oli huonovointisuus. Nyt eilen ekaa kertaa pitkästä aikaa tuntui nippailua kohdussa ja tänään aamulla aivastaessa kova repäisykipu oikealla puolella kohtua/munasarjaa. Oi kun voi iloita niinkin pienistä tuntemuksista :smug:

Mä tilasin eilen itselleni kotidopplerin ihan omaksi mielenrauhaksi. Pelkkä huonovointisuus ja pullottava masu kun eivät riitä vakuuttamaan että asiat kunnossa :bag: 9+3

Mä soitin jo paniikissa neuvolaan kun joitain mun raskausoireita on kadonnut alku viikosta ja alkoi pelottaa että jotain on pielessä. Pari päivää sitten ilmestyi myös uusi oire, joka on jatkuva kuvotus :depressed: kuitenkin nyt vaan pelottaa kauheasti kun on todella voimakkaita kipuja alavatsassa, vähän kuin olisi kuukautiset alkamassa ja rintojen kipu loppui kuin seinään. Neuvolatäti puhelimessa vaan sanoi että eipä sille mitään voi ja päivystykseen voin mennä jos alkaa kovat vuodot. Ja että jos haluan selvittää että onko kohdussa jotain elävää niin yksityiselle vaan!!!:arghh::arghh::arghh: Voiko tää terveydenhuolto Suomessa olla tätä???

Tuo kuvottava olo on ihan hyvä oire :) Pahoinvoivilla on pienempi keskenmenoriski.
Kurjaa kyllä jos teillä ei ole neuvolassa ultraa... :/ Eihän ne äitiyspolille ota vastaan vaikka neuvolasta tehtäis lähete jos ei ole jotain "oikeaa syytä". Mutta jos neuvolassa on ultra niin ois reilua kyllä varata siihen aika!
Mutta jos kivut yhtään kovenee niin toki silloinkin meet päivystykseen! Niillä on kyllä silloin velvollisuus tarkistaa ettei ole kohdunulkoinen.
Itsekin pelkään noita menkkamaisia kipuja vaikka ilmeisesti kuuluvat asiaan... silti hädissään meen aina tarkistaan että ei kai ole vuotoa jos enemmän kipua. Aika oireetonta täälläkin lähinnä just turvotusta ja nälkä ja nyt muutaman päivän sisään vasta nännit kipeytyny (Nyt siis 9+2) Meillä sentäs neuvolassa lääkäri ultraa niin pari päivää sitten näin että masusta löytyi asukas!

Sehri, minulla vastaava kokemus. Ystävällinen terkka kyllä oli puhelimessa, mutta selitti, että alkuraskauden vuotoja on niin paljon, ettei kaikkia pystytä tutkimaan.. Sanoi kyllä, että voin yrittää saada aikaa kunnalliselta. Voithan myös yrittää äippäpolille, eihän sitä tiedä..

Mulla on sattunu koko aamun alavatsaan, ihan ku olis ovulaatio menossa :rolleyes: toivottavasti lähtis pois eikä enteile mitään muuta.

En ole varma onko meidän neuvolassa ultraa vai ei. Ensimmäinen aika on vasta kahden viikon päästä ja sittenkin varmaan vasta varataan aika ultraan ties kuinka pitkän ajan päähän :sad001 Neuvolatäti tai mikälieneekään sieltä puhelimeen vastasi, kuulosti kyllä ihan mukavalta mutta ilmaisi asian kyllä niin että äitiyspolille ei ole asiaa ennen kuin vuodan reippaasti verta. Mutta yksityiselle saan mennä... :banghead: Luultavasti oireet on ihan normaaleja, olen vaan ihan paniikissa kun ensimmäistä odotan ja olisin ehkä vähän enemmän tukea odottanut neuvolalta.

Takaisin