Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on semmonen olo että oireet olis vähentyneet ja alkoi huolestuttaa et onkohan siellä mitään :'(

Mulla on nyt menos 7+5 ja ei oo alunperinkää ollu juurikaa oireit mut ite kans miettin et ihan ku olis oireet ne vähäsetki kadonnu jonnekkii et pitäskö olla huolissaa :o tosin mulla ylihuomenna eka neuvola et pitää sielt sit kysellä tarkemmin :o

6+1. Ei okseta, en oo oksentanut, mutta etoo ja vain tosi harvat ruoat maistuu.
Rinnat edelleen kipeät, alavatsaa nippailee taas välillä. Ja väsyttää ihan älyttömästi! Tuntuu melkein, että tuo ällö olo johtuu vain väsymyksestä. Katotaan paheneeko.

Rinnat on tosi arat ja sillon kun palelee se vielä korostuu. Tekis mieli kääriä joku pehmee kaulaliina niiden ympärille, mut se näyttäis ehkä vähän omituiselta :D

Mulla on nyt menos 7+5 ja ei oo alunperinkää ollu juurikaa oireit mut ite kans miettin et ihan ku olis oireet ne vähäsetki kadonnu jonnekkii et pitäskö olla huolissaa :o tosin mulla ylihuomenna eka neuvola et pitää sielt sit kysellä tarkemmin :o
Kerro sitten mullekin että pitääkö huolestua

Jooo miepä kyselen torstain neuvolas sitte ni kirjottelen tänne sit et miten meni ja mitä sanottii :) vaikken uskokkaa et olis mitään paniikkia ku ei oo mitää vuotoja tai kipuja :)

Mulla ei ole ollut paljon minkäänlaisia oireita missään vaiheessa turvotusta iltaisin lukuunottamatta, olin aivan stressaantunut ja aivan varma että on mennyt kesken... Kävin varhaisultrassa viikoilla 7+2 ja kaikki oli paremmin kuin hyvin ja vahva syke :Heartpink Kaikki me ollaan yksilöitä ja toisilla on voimakkaat oireet ja toisilla ei juuri minkäänlaisia :happy:

Mullakaan ei alkuun juuri mitään oireita, ja kaikki silti nyt hyvin. Tosin edellinen oli kkm ja siinä ne vähäisetkin oireet; rintojen arkuus ja jatkuva pissaaminen, loppuivat ja kesken oli mennyt.

Nyt mennään jo rv 10+0 ja oireina rintojen arkuus, paineen tuntu kohdussa ja ainakun niistää niin ihan veristä räkää :depressed:

Vinkkejä kaipaan.. en saa aamuisin mitään syödyksi tai edes vettä juoduksi tämän pahan olon takia, mutta pöntölle tulee usein juostua.. en kuitenkaan saa mitään oksennettua, koska maha tyhjä. Korkeintaan sappinesteet nousee kurkkuun... auttaisiko joku pahoinvointiranneke? :sad001

Mä oon saanut vaan pienen avun pahoinvointirannekkeista. Oksenteluun ei auta, vatsan mylläystä vaan lievittää. Kannattaa kokeilla jos auttaa sua. Oot varmaan kokeillu syödä jotain ennenkuin nouset aamulla?

Päivällä pahoinvointi lieventyny, ehkä jouluna ja lomalla tulee syötyä tasasemmin. Parina viimeyönä oon yökkäilly sit :D

Nyt on tännekin alkanut pahoinvointi rantautumaan. Tosin hyvin lievänä vielä, onneksi.
Rv 6+4

Mulla nyt rv 5+0 eikä vielä mainittavia oireita.. mahaa on kyllä juilinut ja jomotellut ja nyt on alkanut suuta kuivata. Siis ihan kuin yhtäkkiä tarttuis kieli kitalakeen kiinni! :eek: kahdessa aeimmassa raskaudessa ei ollut tällaista.. pahoinvointia kauhulla odottelen tai toistaalta innolla, että tulis tästä odotuksesta vähän konkreettisempaa! :D

Itellä öisin ja aamuisin etovaa oloa. Rinnat vähän arat. Pystyn nukkumaan uskomattoman pitkiä unia, mutta se on normaalia muutenkin. Tänään 9+1. Viime viikolla tuli ruskeaa tuhruvuotoa vessassa käynnin yhteydessä. Silloin oli viikot 8+3. Kävin paniikissa läkärissä. Ottivat verenpaineet ja verikokeet. Katsoi kohdunsuuhun ja sanoi ettei vuoda verta, eli kaiken pitäisi olla kunnossa. Itse piikitän klexane piikin itseeni joka päivä raskauden ajan, koska olen sairastanut keuhkoveritulpan 11 vuotta sitten. Kaikkea sitä joutuu vauvan eteen tekemään, mutta on se varmasti sen arvoista :Heartbigred

Vinkkejä kaipaan.. en saa aamuisin mitään syödyksi tai edes vettä juoduksi tämän pahan olon takia, mutta pöntölle tulee usein juostua.. en kuitenkaan saa mitään oksennettua, koska maha tyhjä. Korkeintaan sappinesteet nousee kurkkuun... auttaisiko joku pahoinvointiranneke? :sad001

Pohdin voisiko esim keskellä yötä syöminen onnistua? Esim napostele muroja tai välipalapatukkaa joskus aamu neljältä kun olet vielä unessa. Ja heti aamulla kun heräät mies tuo sänkyyn tai sängyn vieressä valmiina ruokaa. Todennäköisesti tulee ylös sit ku aamulla nouset mutta yöpala voisi ehkä auttaa aamun oloon ja saisit vähän ravintoa imastua kehoon...? Tsemppiä ja kerro kun löydät tavan joka sulle toimii!

Noniin, täällä nyt 9+1 ja huonoin olo aamuisin. Useammat aamut pieni tai isompi oksennus aamupalan jälkeen (mies tuo murot sänkyyn kun herään) ja sen jälkeen olo onkin reippaampi. Niinä aamuina kun en oksenna niin jää vellomaan huono olo.

Odotan ruokailuja kun on taas alkanut kunnon ruoka maistumaan. Ja parin tunnin välein olenkin syönyt. Seurassa ja kävellessä on parempi olo kun ei mieti jatkuvasti raskautta.

Hajuaisti on voimistunut ja esim koirat haisevat ihan järkyttävän pistäviltä, samoin hammastahna meni vaihtoon kun haju etoaa :depressed:

Muita oireita kuin huonovointisuus ei ole ollut viimeiseen viikkoon ja se ihan vähän huolestuttaa.

Ja sitten hullunkurisin juttu... aamuisin en pysty edes miettimään tätä forumia ilman että tulee ällöttävä olo. Esim. Tänään aamulla aika hyvä olo ja samantien kun kirjauduin sisään niin tuli oksu! Ja näin on käynyt aikaisemminkin! Mitä vähemmän keskityn raskauteen niin sitä parempi olo on. Todella häiritsevää :confused:

Väsymys. Nukun aamulla pitkään.. Päiväunet ja aikaisin nukkumaan. Yleensä tykkään siivota yms mut nyt on koti hujan hajan..ärsyttää itseäni iha suunnattomasti :smiley-angry017
Toinen paha on NÄRÄSTYS. Uuuh. Ikinä ei oo närästänyt mutta nyt tuntuu. Röyhyttää, oksettaa ja turvottaa pienestä ruokamäärästäkin. Rinnat myös on jo kasvanut varmasti kuppiloolla (7+5) ja tämä saanut aikaan rintojen kivistämisen. Jee

Oireet lisääntyneet ja hiukan muuttuneet matkan varrella. Nyt huono olo vaivaa päivittäin,
Mikään ei meinaa maistua ja loma menee sohvan nurkassa, onneksi ei tarvii töissä olla kahreen viikkoon. Oksentanut olen kerran. Tissit on tosi kipeät ja mahaa turvottaa. Hajuaisti voimistuu vaan ja hiukset rasvoittuu. On tää hehkeetä aikaa! :hungover:
Rv 9+1

Oireet lisääntyneet ja hiukan muuttuneet matkan varrella. Nyt huono olo vaivaa päivittäin,
Mikään ei meinaa maistua ja loma menee sohvan nurkassa, onneksi ei tarvii töissä olla kahreen viikkoon. Oksentanut olen kerran. Tissit on tosi kipeät ja mahaa turvottaa. Hajuaisti voimistuu vaan ja hiukset rasvoittuu. On tää hehkeetä aikaa! :hungover:
Rv 9+1

"On tää hehkeetä aikaa", oon miettin ite kans samaa ku kaikki aina sanaa kuinka hehkeenä on raskaana ollessa, ite oon kyl toista mieltä :D hiukset rasvottuu kyl sikke nopeest ja tulee näppylöit ja hurjat turvotukset jne, et hehkeetä on :D

Mulla oli yöllä ihan kauheet alavatsajomotukset, ihan kun pahimmat menkkakivut! Ihan tuskanen olo oli kunnes ne vähän helpotti ja nukahdin uudestaan. En tiiä oisinko heränny niihin muuten, mutta koiranpentu herätti :D nyt aamulla paljon lievempää polttelua.

Huh, olipa kyllä kamalat pari päivää! Oksensin ihan kaiken aamusta iltaan, edes (tai varsinkaan) vesi ei pysynyt sisällä. Jos olisi vielä tämän päivän jatkunut, olisi varmaan pitänyt lähteä tiputukseen. Nyt kuitenkin vaikuttaa jo vähän lupaavammalta ja nestetankkaus hiljalleen käynnissä. Ehdin jo pelätä, että tätäkö tää nyt tulee olemaan seuraavat viikot.

Takaisin