Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle kehittyny oikeesti jokku superaistit! :joyful: kuulen tosi tarkasti kaikkee.. tänää piti hellulle huomauttaa et voisko lopettaa ko häirittee ko se hieroi varpaitansa peiton alla yhteen ja minusta se kuulosti siltä et joku ois sahannu puuta korvan juuressa. Hajuaisti on jotain ihan käsittämätöntä. Pihalle ko menee nii esim tupakan haistan tosi kaukaa ja sisällä ruuista pystyn sanomaan tyyliin käytetyt mausteetki. Tuntoaisti on kans jollain super moodilla. Hipaisut tuntuu tuhat kertaa paremmalta ko ennen mut sit taas toisaalta housut painaa ikävästi masulla ja saa aikaan pahoinvointa. Tänään rv 7+4

Tutuilta kuulostaa muidenkin oireet. Täällä myös siis välillä vähän heikotusta tai huimausta, syömisten kanssa nirso olo ja kesken kaiken saattaa tulla olo että ei tätä lisää. Vettä tekee hirveästi mieli!

Mutta nää tissit. Nää on niin kipeet. Ja alko jo heti oikeastaan ovulaatiosta, ja tuntuu ettei ainakaan helpottamaan päin ole. Kauhulla odotan tuleeko pahoinvointia vai ei, ja jos niin miten pahana. Olen aloittamassa uudessa työssä joten hirvittää jo valmiiksi :o

5+0

Hehkutin täällä niitä rannekkeita, päivän ne autto o_O joulu meni oksennellessa, mitään en oikein oo syöny. Aamulla kävin vaa'alla ja paino tippunu 1,5kg. Jos tää jatkuu tällasena niin pitääpä ottaa yhteys neuvolaan tai lääkäriin. Nyt lomalla vielä viikon onneksi, en tiedä mitä töistä tulee loman jälkeen. Kummassakaan aikasemmassa raskaudessa en oo saikulle joutunu minkään syyn takia.

8+3

Nyt rv 6 ja alkuun oli vain pientä pahaa oloa satunnaisesti. Nyt pahoinvointi liki jatkuvaa. Oksentaa ei ole vielä tarvinut, mutta koko ajan on tunne, että kohta täytyy rynnätä vessaan. Rinnat myös todella kipeät, yhdet urheiluliivit istuvat parhaiten niin pidän sitten niitä :)

Täällä jatkuu vaan samanlaisena oksentelu ja paha olo. Nyt en pysty katsomaan mitään ruokaohjelmia tai leivontaohjelmia, heti tulee ykä. Kauhee väsymys. Eilenki nukuin 5-6 h päivällä.

8+1

Mä melkein toivoisin jo enemmän oireita. :rolleyes: Toki tosi alussa vasta ollaan mutta silti ne oireet toisi vähän turvallisuuden tuntua. Tähän mennessä on väsymys päivisin, ja rinnat turvonneet. Silloin kun menkkojen piti alkaa niin oli muutamana päivänä vatsan nippailuja ja muita tuntemuksia, mutta nyt ei ole ollut juuri niitäkään. Niin ja tietysti turvotus iltaisin on melko hurjaa. :wideyed: En olisi osannut odottaa, että vatsa vetää niin pinkeäksi, vaikkei juuri mitenkään ihmeellisesti edes illalla söisi. Katsotaan jos oireita alkaa nyt parin viikon sisällä tulemaan.

4+6

Tänään poksu 7+0! Piti tehdä viimeinen testi kaapin pohjalta, jotta uskoisi että raskaana ollaan. Tissikipu on ollut ja pysynyt. Aattona oli hetken heikko olo ja tuntui etovalta, mutta siinä se. Onneksi kaveri rauhoitteli ja kertoi että hänelläkin alkoi olot vasta 9+. Mutta enköhän mäkin vielä kerkeä oloja myöhemminkin kirota! :D

Onko kellään ollu sellasta, että suihkussa ja etenkin saunassa kuuma vesi ja ilma vihloo otsaa? Mulla oli ekassa raskaudessa ja nyt on taas tullut! Saunassa pitää olla jäävesipullo aluks otsalla, ennen kun vähitellen tottuu siihen kuumaan ja ei enää vihlo.

Mulla on sama juttu ollu kaikissa raskauksissa, kaikki lääkärit on tähän asti ihmetelly eikä oo tienneet mistä on kyse, mutta nyt uus neuvolan täti(kätilö) ties sanoo, että on hormonaalista päänsärkyä.
Ei oo ikinä aiheuttanu mulle mitään muuta kun että ei tunnu kyllä yhtään kivalle...

Täällä on vaan arat ja selvästi jo kasvaneet rinnat. Nyt 5+2. Menkkavihlontaa välillä. Näin mulla oli keskenmenneessäkin raskaudessa, mitään pahoinvointia ei ehtinyt tulla viikkoo 9 mennessä sillon. Tsemppiä teille pahoinvoinnista kärsiville!

Toistaiseksi pahin päivä tänään (8+0). Koko illan oksennellut, about 10 kertaa. En voi edes juoda mitään, kun heti tulee ulos. Vatsa kurnii ja nälkä on, mut minkäs teet..
Joku oli jo kerennyt saikulla olemaan? Mietin, jos tää vaan pahenee..

Just ajattelin että eipä ole mitään oireita ollu, niin heti tuli sitten noita lisä lyöntejä. Ollet mulla riesana jokaisessa raskaudessa.

Toistaiseksi pahin päivä tänään (8+0). Koko illan oksennellut, about 10 kertaa. En voi edes juoda mitään, kun heti tulee ulos. Vatsa kurnii ja nälkä on, mut minkäs teet..
Joku oli jo kerennyt saikulla olemaan? Mietin, jos tää vaan pahenee..

Minä olen nyt kolmatta viikkoa saikulla oksentelun ja väsymyksen vuoksi. Ihan keposesti ne saikut olen saanut viikko kerrallaan kun olen vain reilusti kertonut oireet. Tietty kävin tipassa ja verikokeet otettiin siellä josta näki myös selvää kuivumisen merkkiä.

Huh, täälläkin pahoinvointi on nyt pahentunut parissa päivässä. Nyt uhkaavasti näyttää siltä, ettei oikein mikään ruoka maistu tai etenkään pysy nesteet sisällä. Just söin jäätelöä aamupalaksi, kun eka yritys mehua ja suolakeksejä tuli kaaressa ulos.

Torstaina olisi ultra, jossa selviää, onko tuolla elämää. Voi olla, että jännitys pahentaa tätä oloa entisestään.

7+0

Mulla on semmonen olo että oireet olis vähentyneet ja alkoi huolestuttaa et onkohan siellä mitään :'(

Mä oon ollut kauhean väsynyt ja rinnat on ollut kipeenä mut nyt ei enää väsytä ja rinnatkaan ei oo enää niin kipeet. Mitään vuotoa ei ole kyllä ollut eikä kipuja. Ehkä mä vaan ylireagoin? Ehdin miehellekin jo valittaa asiasta ja se masentu kans :(

Ajattelitko käydä ultrassa?

Muaki pelottaa jos on taas tuumimuna.. tai jos menee kesken. Epätietoisuus ahdistaa.

Eka neuvolakin on vasta parin viikon päästä ja ekasta ultrasta ei ole tietoakaan. En kyllä varmaan pysty odottaa niin kauan, jos ei selkeitä oireita ilmaannu niin varmaan pitää mennä yksityiselle puolelle ultrattavaksi.

Takaisin