Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alkoi aaltomainen huono olo jo dpo6 :O hiljalleen tuntuu voimistuvan mutta hyvin siedettävää vielä. Munasarjoissa on repäusykipuja, tuntoherkkyyttä nänneissä ja muutoinkin rinnoissa tuntemuksia mutta ei voi sanoa kipeiksi. Väsymystä ja ärtyneisyyttä jonkin verran.

Ekaa kertaa piti tänä aamuna ottaa suolakeksi heti heräämisen jälkeen, kun meinasi oksennus tulla. Esikoists odottaessa mulla oli aina suolakeksejä yöpöydällä ja söin yhden jo ennen nousemista.

Jatkuva nälkä ja väsymys. Keskellä yötä saatan herätä pirteänä ja aamulla ei meinaa päästä sängystä ylös. Töiden jälkeen vaikea pysyä hereillä. Niin ja rinnat on vähän kipeät ja välillä on repäiseviä kipuja. 4+6

Oireina vähän väsymystä, huimausta ja maha on tosi turvonnut :) plus että hiukset rasvoittuu yhtäkkiä tosi nopeesti, kellään muulla samaa?!

Mullakin on rasvottunu normaalia nopeammin, yleensä 2xvko pesen ja ei oo hirveen rasvaset silloin mut nyt tekis mieli joka toinen päivä pestä.

Mulla rasvottuu kanssa hiukset..

Itkenyt Oon nyt tässä pari vk aikana noin 5-6krt. Mies komensi esikoista. Jätin esikoisen päiväkotiin. Mies sanoi rumasti. Mitä näitä nyt oli ? :angelic::joyful: 8+3 :)

Täällä menossa 6+3, mutta oireiden perusteella ei arvais olevansa raskaana. Ainoastaan nälkä on kovempi kun yleensä, mutta oon muutenki kova tyttö syömään :angelic: Ja iltasin uni tulee nopeampaa ku yleensä. Jouluaatto meni kivasti, en tainnu herättää kenessäkään epäilyksiä, et jotain ois menossa. Ei ois onnistunu jos ois kovin pahonvoiva ollu.

Onko kellään muulla sellaista tunnetta kuin ois jo harkkasupistuksia? Mulla välillä kun makaan selällään tuntuu oikealla alavatsalla sellainen outo kohoaminen... Voi toki olla että jotain ilmaa vaan suolistossa. Mutta esikoisestakin havaitsin selkeät harkkasupistukset jo rv 14! Just semmoiset että toinen puoli vatsaa kohoaa ylös ja vatsa on ihan epäsymmetrinen :D
Nytkään nää ei ole kipeitä onneksi (kun tietty tulee pelko ettei tarkoita mitään pahaa!) eikä mitään vuotoja ole.

8+4

On se kumma kun oikein odottaa että pahoinvointi iskee kunnolla. Nyt on vielä paljon hetkiä jolloin on hyvä olo ja heti tulee tunne että ei siellä mitään ees oo..

Junibea, sama täällä! On tääkin vaiva.. :D

Hiuksista: kyllä, rasvoittuvat nopeammin. Koko hiustenpesurutiini mennyt ihan kaaokseen!

Itkuista: kyllä, viime viikolla itkin (laskin) 9 kertaa. Kahdesti töissä stressin ja ihmisen ilkeyden takia (:rolleyes: hyvin aikuista) ja loput onneksi kotona, mm. televisiomainoksille ja lastenkirjalle, jonka haluaisin tuolle pikkutyyplle ostaa.. huoh.

Mun ei taas tee mieli syödä juuri mitään. Tuntuu, että maha täyttyy tosi nopeasti ja kaikesta ruoasta tulee epämaukasta ja ällöttävää hetken jälkeen. Olen elänyt vitamiineilla, kofeiinittomalla kahvilla ja joulukarkeilla (nekin on kyllä vähän ällöjä)..

Mullakin saattaa kesken ruuan tulla stoppi vastaan eikä kykene syömään enempää =D

Saa nähdä eteenkö taas samalla tavalla kun edellisissä että oksentelu alkaa kuudennella viikolla. Niin tyhmää kuin se onkin se tuo varmuutta itselle.

Hei onko kukaan muu muuten huomannut sellaista outoutta, että lepopulssi on noussut? Mulla on Fitbit käytössä, ja kirjaimellisesti samana päivänä kun plussa tuli, lepopulssi on kivunnut ylöspäin hitaasti mutta varmasti.. Nyt on jo 74 bpm. Pitäiskö huolestua vai ei?

Hei onko kukaan muu muuten huomannut sellaista outoutta, että lepopulssi on noussut? Mulla on Fitbit käytössä, ja kirjaimellisesti samana päivänä kun plussa tuli, lepopulssi on kivunnut ylöspäin hitaasti mutta varmasti.. Nyt on jo 74 bpm. Pitäiskö huolestua vai ei?

Ei tarvii huolestua. Sykkeennousu ja hengästyminen on normaalia.
Mutta aika jännä että heti plussapäivänä näkyy tosiaan sykkeessä!

http://www.duodecimlehti.fi/web/gue..._count=1&viewType=viewArticle&tunnus=duo98924

Tuossa linkisdä puhutaan tosiaan sydänsairauksista, mutta siinä on hyvin selitetty myös nuo normaalit muutokset kuinka verimäärä lisääntyy jo alkuraskaudessa ja syke nousee ja myös jos on anemiaa niin voi tykytellä jne

Ei tarvii huolestua. Sykkeennousu ja hengästyminen on normaalia.
Mutta aika jännä että heti plussapäivänä näkyy tosiaan sykkeessä!

Joo! Minustakin outoa! Ei näy suurina hyppyinä, mutta vilkaisin eilen Fitbitin kaavioita ja kirjaimellisesti juuri silloin noussut keskimääräinen leposyke yhdellä, ja siitä lähtenyt sitten kipuamaan 0-1 per päivä. Hypotensio mulla kyllä on, verenpaine normaalisti todella matala, yläpaine ollut aina selvästi alle 100.

Joo! Minustakin outoa! Ei näy suurina hyppyinä, mutta vilkaisin eilen Fitbitin kaavioita ja kirjaimellisesti juuri silloin noussut keskimääräinen leposyke yhdellä, ja siitä lähtenyt sitten kipuamaan 0-1 per päivä. Hypotensio mulla kyllä on, verenpaine normaalisti todella matala, yläpaine ollut aina selvästi alle 100.

Toisaalta tuossa artikkelissa sanottiin kuin nuo verivolyymin suureneminen ja sykkeen tiheneminen tosiaan alkavat jo varhain ekalla kolmanneksella :) Eli sikäli ilmeisesti siis normaalia! Vaikka jos ois pitäny veikata niin oisin luullu että nuo oireet alkais vasta pikkasen myöhemmin.

Mulla myös leposyke noussut ja hengästyn helposti jo yläkertaa kivutessa. Flunssa on kyllä pahentanut näitä, mutta oli jo ennen sitä. Etomista on alkanut olla hetkittäin, mutta lievää on ainakin vielä. Tänään 6+1.

Hyh, eilen tuli yhtäkkiä ällö olo ku suklaata oli syönyt :') ja yöllä kanssa ällötti pari kertaa sillei sängyssä makoillessa, et mietin meenkö oksentamaan. Mut ei tarvinnu. Nohh aamulla etova olo kanssa oli, ja koitin vähän ruisleipää syyä, no puolet meni ok, ku sit alko taas ällöttää ja närsien söin loppuun.
Kinkku alko ällöttämään, samoin ku suklaatkin :hungover:
Ehkä tää tästä... Nyt rv 5+6

Tänään joulupäivän kunniaksi aamulla lensi eka oksennus :puke:shy::smiley-bounce012
En oo koskaan tainnut olla näin iloinen pahasta olosta :smiley-angelic003 viime kerralla tuulimunaraskaudessa ei ollut pahoinvointia, nyt on himpan verran varmempi olo tästä.
7+2

Miulla kuukautisvuotoa oli viimeksi lokakuun loppupuolella ja valkovuotoa nyt on ollut varsin runsaasti. Tuntuu että välillä ihan märkänä housut vaikkei erityisemmin pissittäisikään :confused:rintoja hieman arastelee ja varsinkin illasta nukkumaan mennessä huomaa kuinka nännit turpoaa.. Välillä alavatsaa kivistää ja muuan päivä sitten töissä iski niin kipeä alavatsakipu ettei tiennyt miten päin olla.. :wideyed: pelottaa kyllä hieman onko tämä raskautta vai mitä, testiä en ole uskaltanut tehdä vielä, eikä kesästäkään kauaa ole jolloin päädyimme poikakaverini kanssa tekemään raskaudenkeskeytyksen kun testi näytti yllättäen positiivista, poikakaveri oli sitä mieltä että ei ole vielä hyvä ajankohta lapselle ja ehtiihän sitä myöhemmin vaikka kuinka monta lasta tehdä.. Mutta nyt tuntuu omalta osalta siltä että jos ja kun testi näyttäisi positiivista, haluaisin pitää tämän. Ja sitten vielä kaikenlisäksi epilepsiani ja lääkitykseni mietityttää minua, lääkäri oli jo keväällä sitä mieltä että varma ehkäisy kannattaa hankkia (kierukka tms) ja hyvissä ajoin jo ilmoittaa mahdollisesta raskaushaaveesta lääkärille jotta alkaisivat mahdollisesti lääkkeen vaihtamaan parempaan vaihtoehtoon.. Vaikeita tuntemuksia mutta uskon että kaikella on tarkoituksensa ja asioilla on tapana järjestyä..:happy: kaikkea hyvää teille odottaville ja ihanaa odotusaikaa:cat:

Takaisin