Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paleltaa, janottaa ja pissattaa koko ajan. Ja jos ei palella, olen hiestä ihan märkä. Koko ajan tekee mieli jotain suolasta. Yöt on todella levottomia. Niin ja hengästyn jopa pyykkiä ripustaessa, vaikka olen mielestäni hyväkuntoinen ja säännöllisesti kovaa treenaava :D. Vatsassa nippailua ja menkkamaisia tuntemuksia. Rinnat on ihan pinkeät, kuumat ja arat ja nännejä vihloo, jos niihin edes hipasee. Välillä tuntuu siltä, kuin vähän etois, mutta ei mitään kunnon oloja ole vielä ainakaan ollut. Viikkoja nyt 4+5.

Mä tunsin kai "repäisykivun" tänään. Nousin esikoinen sylissä sohvalta niin tuntui semmoinen nopea repäisy oikealla alavatsalla. Hyi kun oli ikävän tuntuinen! En muistanu tuollaisia ekasta odotuksesta niin googlettelin ja ilmeisesti kyse "repäisykivusta"

En ole tällaisesta kuullukkaan:eek: Menikö samantien ohi? Ja millä rv?

En ole tällaisesta kuullukkaan:eek: Menikö samantien ohi? Ja millä rv?
7+1 ja tosi nopeasti meni ohi. Alle sekunnin kesti. Luin että just nopeissa liikkeissä, ylösnoustessa ja aivastaessa eniten näitä tulisi.
Ilmeisesti kohdun kasvuun ja kohtua kiinnipitävien ligamenttien venymiseen liittyisi... en tosin löytäny mitään luotettavaa lähdettä

Mun vatsa ei kestä mitään. Pitää todella miettiä uskaltaako laittaa siipiä suuhunsa viikonloppuna! :D

7+1 ja tosi nopeasti meni ohi. Alle sekunnin kesti. Luin että just nopeissa liikkeissä, ylösnoustessa ja aivastaessa eniten näitä tulisi.
Ilmeisesti kohdun kasvuun ja kohtua kiinnipitävien ligamenttien venymiseen liittyisi... en tosin löytäny mitään luotettavaa lähdettä

No sitten mullakin on näitä! Pitääpä itekin googlettaa hieman, ponnistuksissa ja aivastaessa tosiaan näitä tulee!

Mun oireet alkoivat häviämään viikko sitten, seiskaviikon lopulla. Tällä kasiviikolla ei ole ollut juuri mitään. Ei ällötä, rinnat eivät ole arat eikä alavatsassa tunnu mitään kuin ihan ajoittain. Väistämättä tulee mieleen että meniköhän tämä nyt mönkään. Keskiviikkona olisi ollut eka neuvola mutta se peruttiin samana päivänä. Vedin pienet kilarit kun olisin totta kai halunnut tarkastaa tilanteen. Kyseisessä neuvolassa on mahdollisuus ultraan mutta se menee nyt remonttiin.

Olin varmaan sen verran vaikea asiakas puhelimessa, että sain samaiseen paikkaan ultrausajan ensi viikon keskiviikolle ja silloin sovitaan uusi neuvola-aika. Onpahan tässä aikaa kuulostella että palaavatko oireet vai ei. Tänään on taas ollut vähän enemmän tuntemuksia mahanpohjassa mutta ei muuta. Tässä taas huomaa miten oireet ovat ärsyttäviä mutta sitten kun niitä ei ole, herää huoli siitä että miksei.

Mulla humpaa nuo oireet kans välillä oireettomaan ja pelko herää, sitten taas tuntuu jotain mutta vaikeaa tää on, vielä viikko pitää odottaa että saa jotakin tietoa onko kaikki ok :sad001

Sitä tietää riskit varsinkin näin alussa mutta en olisi ikinä arvannut miten tää alun epävarmuus menee niin pahasti ihon alle. Eihän tässä voi muuta kuin odotella ja toivoa. :)

Noniin! Tänään räjähti ilmaan raskausoireet! Mies tuli firman joululounaalta kaljan hajuisena. Rupesin kirjaimellisesti rääkymään niin, että kyyneleet lens metrin päähän. Vollotin, et mulla ei oo enää elämää, enkä pysty nauttimaan mistään. Kaikki pielessä. Oöen läski. Finnejä tullu ja byääääää :smiley-angry017 menin suihkuun rääkymään. Joo ja tosiaan.... en oo oikeasti KoSKAAN tuollainen. Tänään oli eka neuvola ja 7 +4. Apua!

Tänään katottiin esikoisen kanssa karhuveljeni koda elokuvaa ja minä kyynelehdin vähän väliä siinä sitten.. :hilarious:

Onko kellään ollu sellasta, että suihkussa ja etenkin saunassa kuuma vesi ja ilma vihloo otsaa? Mulla oli ekassa raskaudessa ja nyt on taas tullut! Saunassa pitää olla jäävesipullo aluks otsalla, ennen kun vähitellen tottuu siihen kuumaan ja ei enää vihlo.

Noin ja sieltä se tuli..
Koirien kanssa lenkillä ja sit Alko tulee etova olo.. Äkkiä ympäri josko sitä kerkeisi kotio niin ei. . Pääsin 5metriä niin oli pakko käydä puskassa oksentamassa..
Onneksi kukaan ei kai nähny..

Mun oireet tuntuu tosi hepposilta kaikkeen ylläluettuun verrattuna!

Ihan alussa oli menkkamaisia kipuja alavatsassa, nyt tuntuu vain välillä.
Väsyttää ihan simona, nukkuisin vaikka vuorokauden ympäri jos voisin. Rinnat on tosi kipeät ja turvonneet.
Närästää, mutta mua nyt närästää muutenkin tosi helposti.

Äiti kertoi, että oli ollut minua odottaessaan pitkällä sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Ja mun äiti ei ole sairasomalla edes influenssassa, joten oli varmaan oikeasti oksentanut vuorokauden ympäri! Sitä odotellessa..:depressed:

Mun oireet tuntuu tosi hepposilta kaikkeen ylläluettuun verrattuna!

Ihan alussa oli menkkamaisia kipuja alavatsassa, nyt tuntuu vain välillä.
Väsyttää ihan simona, nukkuisin vaikka vuorokauden ympäri jos voisin. Rinnat on tosi kipeät ja turvonneet.
Närästää, mutta mua nyt närästää muutenkin tosi helposti.

Äiti kertoi, että oli ollut minua odottaessaan pitkällä sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Ja mun äiti ei ole sairasomalla edes influenssassa, joten oli varmaan oikeasti oksentanut vuorokauden ympäri! Sitä odotellessa..:depressed:

Mullakin äiti ja sisko on oksennelleet raskauksissaan. Äiti varsinki paljon. Mutta mulle ei silti tullu kuin etovaa oloa jos ateriavälit venyi. Eikä tässäkään raskaudessa ole ollu ees huonoa oloa montaakaan kertaa.
Eli ei nuo pahoinvoinnit välttämättä periydy äidiltä :)

Mullakin on oireet helpottanut. Hirveä turvotus, mutta ei muuta kummenpaa. Väsyttää edelleen ja noustessa tulee välillä noita muidenkin kuvailemia repäisykipuja. Esikoisesta tuli niitä myös.
Mutta olisko oikeesti pahoinvointi ohi? Esikoisesta kesti 3kk... Ehkä ei vielä kannata huokaista helpotuksesta.

Ei juuri minkäänlaisia oireita. Ja loppujen lopuksi vielä siitä kiitollinen. Rinnat aristaa ja kasvaneet: mies ei pysty pitämään käsiään niistä erossa. :wink väsyttäisi mutta päikkäreille mentäessä uni ei tule, ja yöllä hikoilee kuin pieni sika. Pieni paineen tunne on alavatsalla ja turvottaa. Kun yrittää jännittää näitä mun "teräksisiä" vatsalihaksia, jää pömppö alavatsalle. :grin

Mulla taas pahaolo mystisesti kadonnut pikkasen toisaikaista..tissit on vaan turvonneet ja kipeet. Jotain sukkapuikko viiltelyjä silloin tällöin "alakerrassa". paineentunnetta häpyluussa ja väsyttää ja laiskottaa. Koita tässä nyt joulusiivoa tehdä :smiley-chores020

Mulla alko tällä viikolla oksentelu ja ällötys olo 24/7, nyt tänään päätin et en kestä enää yhtään ja Passitin miehen apteekkiin ostamaan mulle pahoinvointi rannekkeet.. Olin kyllä vähän skeptinen niiden suhteen mut nyt kun mulla on ollu ne kädessä jo muutamia tunteja niin ällötys on poissa!!!:eek::eek: Jätän ne nyt yöks käteen myös niin nään tuleeko aamulla oksua vai ei...:p

Tänne on rantautunut lievä aamupahoinvointi, nimittäin mua heti aamusta etoo kauheesti. Mutta onneksi olo paranee, sitten kun oon saanut syötyä aamupalan. Aamuisin ei vaan mikään meinaa maistua ja kun joudun tekee esikoiselle aamupuuron, niin hyi että kun sekin ällöttää. Mutta oon aika varma, että tää tulee vaan pahenee tästä, sillä esikoista odottaessani
aluksi oli lievää pahoinvointia, mutta paheni viikko viikolta..

Takaisin