Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikki puhuu rintojen arkuudesta mutta mulla ei sellasta oo :sad001 lonkissa ja rintakehässä outoja tuntemuksia, ihan kuin laajenisivat.

Onko kenelläkään paino muuttunut, pahoinvoinnin kautta alemmaksi tai ummetuksen kautta raskaammaksi? Mulla paino pysynyt yllättävän samoissa lukemissa.

Mamaxs, toivottavasti hoitavat sut kunnolla ja antavat nesteytystä ja saikkua! Hyvä kun haet apua jos olo on noin kauhee! Etähaleja ja voiman toivotuksia! :Heartblue

Mä jo kauhulla mietin et montako kiloa tulee paino tippumaan taas kunhan kunnon pahoinvointi alkaa. Ekas tippu 10kg, tokassa 7kg ja kolmannessakin muutaman kilon. Ja nää pudotukset siis rv12 mennessä. :(

Voi mamaxs Tsemppiä! <3

Mulla on varmaa ää kesto nuha sit kesään asti. Eilen alkoi tämmönen tunne virtsarakossa, että vähän sinne nyt joku painaa. Viimeksi oli sama. Mutta luulin, että se oli pissatulehdus kun mulla oli juuri ennen raskautta ollu, mutten kuollakseen muista otinko sillo mitää antibiootteja, Ois muistikuva ettei se sit ollu tulehdus vaan johti raskaudesta.

Nytkin on vaa paineen tunne, tuli eilen illalla ja ei kirvele ym. Ei Mulla Oo yli 3v ollu tulehduksia sen jälkeen Kun esikoisen sain.

Neuvolassa kyllä sano että voi viedä herkästi näytettä? Että onko siellä niitä purkkeja johon Käyn pissimässä ja ne tutkii siellä vai viedäänkö labraa vai voinko sieltä hakee ja viedä labraa. Ei muista ees pitääkö olla pissaamatta jokin aika ja äääh.

Riippuu käytännöt neuvolasta... Sen voi niillä tikuillakin alustavasti katsoa mutta parempi pistää se näyte sitten ihan viljelyyn jotta tietää mitä siellä kasvaa jotta varmasti saat oikeat antibiootit (koska jos aloitat väärät ja ei parane niin ne sotkee näytevastauksia ja sitte on hankalampi löytää sopivat).
Ja periaatteessa 4h pissaamatta (tai niin kauan ku pystyy) ja alapesu ja vähän pissaat pyttyyn ja keskeltä suihkua vasta purkkiin.
Tää ohje siis koskee pissatulehdusnäytettä. Se mikä jatkossa annetaan ennen jokaista neuvolaa ei ole niin tarkkuutta vaativaa.

Mamaxs tsemppiä <3

Mäki säikähdin tänään herätessä kun alavatsaa ja selkää särki ja etureisiinki säteili :/
Mitään vuotoa ei kumminkaan tullu.
Paino noussu jo 1,9kg :shifty: Eli ilmeisesti imetyksestä huolimatta paino on lähdössä nousukiitoon niinku esikoisestakin...:rolleyes: Toisaalta ei ihmekään kun syön nyt niin tiuhaan ja kamala turvotus masussa.

Mamaxs, tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! <3

Kiitos. Onneksi täällä pääsee jakamaan ja vuodattamaan tuntemuksia, kun minun äiti ei vielä tiedä raskaudesta. Miehelle kanssa saanu kunnolla vuodattaa oloja. Onneksi palkintona on maailman paras lahja <3

Tsemppiä mamaxs!
Sitä kieriskelee täällä omassa huonovointisuudessaan, mutta täytyy olla kiitollinen ettei sentään tuollaista ole.

Pahoinvointi ehkä helpottanut hieman tai sitten tunnen jo merkit milloin pitää syödä.. Lähes tunnin välein pitää olla jotain syömässä, niin nopsaa tulee uusinälkä.

Pahoinvointi ehkä helpottanut hieman tai sitten tunnen jo merkit milloin pitää syödä.. Lähes tunnin välein pitää olla jotain syömässä, niin nopsaa tulee uusinälkä.
Juu, samma här! Töihin pitää ravata nykyisin hirmuisen eväskassin kanssa, että voi syödä toisen aamupalan (koska ensimmäinen on lentänyt aikaisemmin aamulla kaarella pönttöön), lounaan (koska tässä vaiheessa nirsosta on kasvanut supernirso) ja vielä mielellään jonkin välipalan ennen kuin lähtee pois töistä. Enemmänkin menisi, mutta osastoilla ei voi syödä :D
Tuo paha olo muuten on jotain ihan mieletöntä, jos satun illalla nukahtamaan. Tiedän jo ennen sohvalta ylös könyämistä että kohta muuten on taas paha olo. Mielellään sitä sitten jää sinne viltin alle köllimään (ja lukemaan vau:n foorumia puhelimella) ennen kuin on pakko nousta pesemään hampaat ja suunnata kohti sänkyä.

Mulla on nyt pari vkoa ollu hirveet oireet. Pahoinvointi (oksentaa ei oo kuitenkaan tarvinnut) kokoajan ku on valveilla, närästys, jäätävä väsymys ja uusimpana voimakas huimaus. Oikeen mitään ei saata syödäkään. Oon jopa joutunut hakemaan sairauslomaa olojen vuoksi, oon kokenut ettei mun oo turvallista olla töis, itelle eikä muille. Oon terveysalalla ja teen kotikäyntejä heikkokuntoisten vanhusten luo. Lääkäri kirjoitti eilen oikein 2,5pvää saikkua. Wuhuu. Raskausviikot nyt 7+5

Mulla on nyt pari vkoa ollu hirveet oireet. Pahoinvointi (oksentaa ei oo kuitenkaan tarvinnut) kokoajan ku on valveilla, närästys, jäätävä väsymys ja uusimpana voimakas huimaus. Oikeen mitään ei saata syödäkään. Oon jopa joutunut hakemaan sairauslomaa olojen vuoksi, oon kokenut ettei mun oo turvallista olla töis, itelle eikä muille. Oon terveysalalla ja teen kotikäyntejä heikkokuntoisten vanhusten luo. Lääkäri kirjoitti eilen oikein 2,5pvää saikkua. Wuhuu. Raskausviikot nyt 7+5

Suosittelen sinulle myös päivystyksen suolatippaan menoa. Itsellä tänään helpotti olo kun sinne pääsin ja sain jopa syötyä kokonaisen pizzan ja paljon muuta. Nyt alkaa taas hiipiä etominen. Hetkellistä helpotusta sieltä saa. Pahoinvointilääkettäkin määräsivät pahoille päiville kun pitää johonkin mennä. Saikkuakin sain siihen asti että pääsen neuvolalääkärille.

Mä tunsin kai "repäisykivun" tänään. Nousin esikoinen sylissä sohvalta niin tuntui semmoinen nopea repäisy oikealla alavatsalla. Hyi kun oli ikävän tuntuinen! En muistanu tuollaisia ekasta odotuksesta niin googlettelin ja ilmeisesti kyse "repäisykivusta"

Mulla nää oireet on vaan tois puoleisia :D oikee tissi arka, oikee lonkka välillä juilii ja alaselkään pistää oikeelta puolelta esim jos housuja puet ja nostat vasenta jalkaa ylös :laughing002 kaamee väsymys on tosta puolesta päivästä seittemään asti. Vähän välii saa syödä jotain tai tulee etova olo, jatkuva turvotus päällä. Kiukuttaa, itkututtaa, kiukuttaa, itkututtaa. Välissä välillä olo on vähän aikaa ns.normaali. Eilen illalla pillahin itkuu ku kysyin mieheltä että onks kaapissa vielä omenamehua ja se huijjas että joi ne jo, mä jo olin heittää sitä kaukosäätimellä. :laughing025

Nyt on 7+3 ja eilen alkoi flunssa. Korvissa soi ja hengittäminen on haastavaa, ja tänään illalla vielä pitäisi mennä katsomaan stand up keikaa, huh.

Pahoinvointi/ällötys on helpottunut kyllä kun syö parin tunnin välein ja kun ei syö liian isoja annoksia.

Ja lonkissa täälläkin tuntuu, olo on kuin 80vee mummelilla. Mä kun luulin että kivut on vaan kohdussa mutta mulla ainakin vasen lonkka jomottaa todella paljon.

Nyt on pääkin ollut kipeä mutta ehkä enemmän flunssaan liittyvää. Eilen illalla kuumetta 37,3 mutta en tiedä onko sekään enää raskaudesta vai flunssasta... :sad001

Kuten jo aiemmin kirjoittelin, niin väsymys ja ärsytys on ainoat "oireet". Väsymys saattaa johtua myös siitä, että esikoinen on ollut aika raastava... Tänäkin aamuna 4.18 kauhee yskä ja röhä, sit se itkee ja huutaa kun kurkkuun sattuu. No olisihan se kello soinut jo 5.00.
Illasta on mentävä nukkumaan 21.

Pahaaoloa ei oo ollu, enkä ole oksentanut. Esikoisen aikaan taisin oksentaa vain 2-3 kertaa. Johtui täysin siitä, että otti mamma vitskun suuhun ennen aamupalaa.

Voi kun toivoisin että olisi nenä tukossa, että voisi edes ruokaa valmistaa.. kaikki haujut on niin voimakkaita. vaikka pahaolo muuten helpottanut mutta jotkut hajut saa yökkäilemään..

Taas alavatsa kipeä, painellessa vihloo jonkun verran..

Takaisin