Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Puoltoista vuotta on varmasti hyvä ikäero! Meillä ekalla ja tokalla on iläeroa 1v ja 3viikkoa, tokalla ja kolmannella 1v9kk ja ne on kyllä kaikki alusta asti olleet tosi tärkeitä toisilleen. <3

Näin mäkin ajattelen! :) mulla on isosisarus itsellä 1,5v vanhempi ja pikkusisarus 1v1kk nuorempi, ollaan todella läheisiä keskenämme. :)

Mulla toka synnytys oli pidempi ku eka. Sekä avautumis- että ponnistusvaihe + tokasta jouduin vielä leikkuriin istukan irrotukseen ja jos poika synty klo 3 niin klo 9 pääsin vasta vuodeosastolle.
Avautumisvaihe ekassa 9h, tokassa 22h. Ponnistus ekassa 9min, tokassa 27min..
Ekasta nousin heti ylös sängystä ja oli nälkä. Tokasta huimasi kun hb 87, jalat ei kantanu puudutusten vuoksi ja hiukka väsytti yli vuorokauden valvominen. Ja tokasta en ees kerenny saamaan epiduraalia tuon 22h aikana!
Mulla molemmissa ollut "ongelmana", että kohdunsuun avautuminen 4cm saakka ollut järkyttävän hidasta ja loput sitten puolessa tunnissa..
En kyllä taida enää epiduraalia tai muitakaan puudutuksia ottaa, kun edellinenkin meni "hyvin" ilman.
En kyllä hirveesti synnytystä odota, mutta on se sen arvosta!

mimmma, mä yritän kans päästä huomiseks salaiseen.. Mutta jatkan kyllä täälläkin :)

Raskauspahoinvointi on kuulemma voimakkaampi tyttöä odottaessa, johtuen hormoneista, mutta on tuo ihan yksilöllistä. Ja jos vain noin puolet raskauksista aiheuttaa pahoinvointia, niin älkää nyt säikähtäkö jos ei okseta :)

vau.fi sanottiin että nännipihat pitäisi tummentua , mulla sii 6+6 nyt. Onko muutosta muilla en itse näe värissä mitään eroa? Jäätävä väsymys ja nälkä helpottanut mulla kohtuullisemmiksi ☺

Mulla viikkoja 6+5 nyt. Pahoinvointia kunnolla vasta pari pv. Ekasta alkoi pahoinvointi heti kun edes aavistin olevani raskaana ja kesti 20rv:lle. Mietin voisiko tämä enteillä helpompaa odotusta pahoinvoinnin suhteen. Onko muita joilla alkoi "vasta" tässä kohtaa pahoinvointi?

Mulla alkoi edellispvänä etovaa oloa aamusta iltaan..enne plussausta paripvää mut sit loppui ja nyt alkoi taas.
Rv nyt 6+1

Pyrstötiainen, itse huomasin nuo tummumiset vasta raskauden loppupuolella.. :) linea negrakin tuli lopussa ja sepä kestikin varmaan vuoden verran sitten.. :eek:

Itse oon nyt 6+4, eikä oikein mitään oireita. Laiskotuttaa kylläkin. Ei jaksais millää siivota tai touhuta mitää kotihommia :scratch Iltasin tulee uni kyllä helposti. Kerran mun pyyhe hais popcornilta. Ja aamuöisin ehkä pieni paha olo, mutta voiko näitäkään oikein kunnon oireiksi sanoa :bored:

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Tuleeko linea negra aina samaan kohtaan? Mietin ku on esikoisesta jäljellä haaleana niin ois aika huoaisaa jos niitä ois 2 vierekkäin... vai vahvistuuko tuo vanha vaan?

Itsellä tällä hetkellä vielä todella oireetonta.. Esikoisen raskausaikana pahoinvointi alko jo ennen plussaa, mutta nyt ei merkkiäkään pahoinvoinnista. Jostain luin, että jos ensimmäisen raskauden aikana on ollut pahoinvointia, niin tulee seuraavissa raskauksissa vielä pahempana.. En tiedä perusteluja, mutta onkohan perää? Miten teillä, joilla on jo useampia lapsia? Niin ja edellisessä raskaudessa mulla oli suht pitkään pahoinvointia niin että pönttöä halailin päivittäin ja poika tuli. Parilla ystävällä taas paljon lievempää pahoinvointia tai ei ollenkaan tyttöjen odotuksista. Varmaan siis ihan yksilöllistä.

Piti ihan kurkistaa, että onko nännipihat tummunu tai mitään muitakaan muutoksia, mutta eipä näytä olevan. Samalta näyttää kuin aiemminkin.. Tosin mulla vasta rv 4+3. Mutta esikoisen raskaudessa kyllä nännipihat tummu jo aika alussa.

Nyt oon huomannut, että kun töissä heiluu menemään ja liikkuu koko päivän, ei edes muista aina olevansa raskaana kun ei oikeastaan ole mitään oireita:arghh: Sitten yhtäkkiä joku vihlaisu ja tajuaa vähän hidastaa tahtia. Kotiin tullessa maha turpoaa ihan kamalasti

Mullakin tosi oireetonta, nyt 4+4. Iltapäivästä/ illasta alkaa palella ja väsyttää, mutta samanlaista ollut jo koko syksyn muutenkin. Ehkä himpun hajuaisti terästynyt ja kummalliset jutut itkettää välillä. Syönnin jälkeen saattaa hetkeksi tulla sellainen semi-ällötysolo. Esikoisesta oli myös alku oireetonta, mutta jossain vaiheessa iski sitten etova olo ja täytyi syödä parin tunnin välein sen välttämiseksi.

Tossavainen; Ei kyllä ainakaan mun kohdalla pidä paikkaansa väittämä. Erikoisen aikana oli erittäin paha pahoinvointi, oksensin viimeisen kerran synnärillä. Muut 3 on ollut lievempää pahoinvointia ja nyt näyttää tämä menevän samaa rataa.

Itsellä tosiaan koko aikainen etova olo, muita oireita ei ole näkynyt.

Itse olen kuullut että pahoinvointi olisi miedompaa seuraavissa, eikä pahempaa.. :bookworm:

alia: Kiitos sun viestistä tai siis tuosta, että ei kannata huolehtia, jos ei pahoinvointia ole. :happy: Niinhän se on, mutta oon vähän hölmö ja panikoin, kun ei oo vielä ilmaantunut pahoinvointia kunnolla.. Ja meidän esikoinenhan on tyttö ja hänen raskausaikana tosiaan kärsin pitkään pahoinvoinnista, joten josko meille tuleekin poika tai sitten pahoinvointi ilmestyy, kun vain viikot menevät eteenpäin.... :)

Pyrstötiainen: Mulla ei tummentunut nännipihat esikoista odottaessa ollenkaan. :grin Ja en oo kyllä nyttenkään huomannut eroa, tosin viikkoja vasta kasassa 5+1. :)

Ruusa: Öö en tiedä miten tuo linea negra tulee, mutta siis mulla on edelleen se tummana ja esikoinen täytti kuukausi sitten jo 1 vuoden. Ois kyllä tosi hassua, jos tuohon viereen tulis toinen samanlainen. :grin Tai no en tiedä naurattaisko enää silloin, jos siis niin tapahtuisi.

August14: Tuo oiskin hyvä, jos pahoinvointi tulis seuraavissa/seuraavassa raskauksessa miedompana.. :grin Voisin mä ihan pientä pahoinvointia ottaa, jotta muistais olevansa raskaana, mutta en sitä jäätävää oksentelua, kun mikään ei pysynyt välillä sisällä.

Täälläkin ihan oireetonta ja ne kaikki aiemmat oireet on hävinny. Nyt on siis vasta 4+2, mutta satunnaisia pahoinvointikohtauksia oli jo viime viikolla, samoin myös kauhea väsy ja vilu. Pahoinvointia en kyllä kaipaakaan! Ekassa raskaudessa oli tosi voimakas pahoinvointi ~16 viikolle asti.

Mulla on lievää pahoinvointia päivän mittaa. Lisäksi hormoninäppyä oli näköjää tullu myös eilen tissiin sekä polveen!

Entisenä kahviholistina 2kuppia×3-4krt päivässä, nyt poika nukkuu ja ei kyllä vaan tee mieli. Lähinnä oksettaa ajatus. Esikoisesta Kyl maistu samaan tahtiin Ku aikasemmin.

Takaisin