Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensimmäinen synnytys kesti 12 tuntii, 2h ponnistusvaihe, imukuppi käyttöö, eppari leikattiin, tytölle tuli solisluun murtuma ja oli teholla 3 päivää. Itse menetin verta noin litran, josta seuras monta verensiirtoa, 3 asteen repeämät ja alapäästä laitettiin koko oikea puoli uusiks leikkaussalissa, lääkäriltä kysyin seuraavana päivänä että monta tikkiä tuli, vastaus oli : 50 jälkeen ei meillä enää lasketa... Hyvin meni siis :smiley-bounce016
Mutta ei pidä ottaa paineita näistä hommista:laughing021

Mä ootan jo synnytystä innolla <3
Toki pieni pelko myös että meneehän kaikki varmasti hyvin...
Käynnistys myöskin viimeksi 41+5 ja syntyi 42+0 niin luonnollista käynnistymistä mäkin toivoisin. Vaikka siis ihan hyvä kokemus olikin :)
Luomuna oisin halunnu mennä mutta lopulta aika monta eri puudutetta laitettiin...

Betty ihana asenne sulla vaikka rankka kokemus takana!!! :)

Itsellä oireina tällähetkellä ainoastaan ihan jäätävän kipeät tissit :inpain: ja satunnaiset alavatsa nippailut. Alavatsa kivut alkoivat heti ovulaatiosta ajoittuen ainoastaan iltaan ja niistä tiesi jo ennen plussausta mistä kyse :angelic: Nyt nippailut vähän "hellempiä" vaikka välillä ihan satavarma että nyt ne menkat alko...Kohtuu piinaavaa! Eilen maistoin esikoisen vichyä ja voi mun jee se maistui kamalalle, samoin mies haisi lenki jälkeen jollekin ei tästä maailmasta :D Pysyispä tää nyt näin leutona olojen kanssa. Nyt 5+1

Voi kumpa vois vaan olla huolehtimatta raskauden kulusta niinkuin esikoisen kohdalla. Silloin ei edes osannut pelätä mitään ja keskenmeno ei edes ollut mahdollisuus. Nyt myönnän rehellisesti että on mennyt vähän yli kun googlettelen milloin mitäkin pienessä paniikissa :sorry: Ois just mukava kirjoitella tänne kun muut samassa tilanteessa. Kaikki varmaan häviää tonne yksityiselle puolelle... ite tuskin sinne pääsen kun kirjoittelu niin harvassa. Käytän tätä puhelimen sovelluksella niin menee ainoastaan lukiessa.

nippeli! Höpö höpö eikä häviä, en mie häviä ainakaan kun en pääse sinne vielä ja sitkun pääsen joskus niin silti höpöttelen täälläkin :happy093
Ja on täälläkin google käyny kuumana, et oo yksin tässä "vähän mennyt yli" jutussa :laughing001

Mulla on ollu ristiriitaset fiilikset synnytystä kohtaan jo pidemmän aikaa.
Eka oli 12h ja sillon oli epiduraali, eppari leikattiin kun oli 4,1kg jässikkä. Syntyi 41+1
Toinen synnytys oli ihan unelma. 7,5h ja oli pelkkä kohdunsuun puudute. Ponnistuksin 5min. Syntyi 38+4
Viimesin oli kamalin, vesien menosta meni reilu 15h mut supistusten alusta 2h18min, ponnistusvaihe kesti 16min ja alkoi ponnistuttaa jo 6cm kohdalla, mitään kivunlievitystä en saanut. Syntyi 36+6.

Itsellä oireina tällähetkellä ainoastaan ihan jäätävän kipeät tissit :inpain: ja satunnaiset alavatsa nippailut. Alavatsa kivut alkoivat heti ovulaatiosta ajoittuen ainoastaan iltaan ja niistä tiesi jo ennen plussausta mistä kyse :angelic: Nyt nippailut vähän "hellempiä" vaikka välillä ihan satavarma että nyt ne menkat alko...Kohtuu piinaavaa! Eilen maistoin esikoisen vichyä ja voi mun jee se maistui kamalalle, samoin mies haisi lenki jälkeen jollekin ei tästä maailmasta :D Pysyispä tää nyt näin leutona olojen kanssa. Nyt 5+1

Voi kumpa vois vaan olla huolehtimatta raskauden kulusta niinkuin esikoisen kohdalla. Silloin ei edes osannut pelätä mitään ja keskenmeno ei edes ollut mahdollisuus. Nyt myönnän rehellisesti että on mennyt vähän yli kun googlettelen milloin mitäkin pienessä paniikissa :sorry: Ois just mukava kirjoitella tänne kun muut samassa tilanteessa. Kaikki varmaan häviää tonne yksityiselle puolelle... ite tuskin sinne pääsen kun kirjoittelu niin harvassa. Käytän tätä puhelimen sovelluksella niin menee ainoastaan lukiessa.

En tykkää sovelluksella käyttää tätä! Suosittelen puhelimellakin käyttään selaimen kautta!!! Mä ainaki onnistun siten kirjoitella puhelimellakin...vähän liikaakin:oops:

Oireista niin jestas tätä väsymystä! Eilen nukahtelin jo 21:15 aikoihin kun katottiin telkkaria miehen kanssa...
Ja pelottaa tosiaan kaikki vatsatuntemukset ja holahtelut...
Ja hajuaisti on ihan hassuna kun jotku hajut kamalia, niinku kaappi jossa meillä on tiskitabletit ym siivousaineet:yuck: Ja roskikset ja yks ilta esikoisen pissavaippakin... Mutta esim jotku ruuat tuoksuu ihan taivaalliselta ja nuuskuttelen ja nautin ruokaa laittaessa ja tänään ihmettelin että kuin voi roskis haista niin hyvältä:joyful: Niin siellä oli mun tyhjä kookos hoitoaine pullo joka peitti muut hajut!!! Ja viime raskaudessa en voinu sietää kookosöljyn hajua...

Voi jestas, oon käyny tänään jo ainakin viidesti pissalla. Normisti käyn kolmesti päivässä. :D

Mul ei oo viel alkannu toi vessassa ravaaminen :D alkaa jo oottaa et alkais masukasvamaa et pääsis shoppailee äitiysvaatteita :)

Mä koitin mun äitiysfarkkuja ja JEE, ne mahtu päälle eikä pysyny ees ylhäällä vielä :D mullahan siis kaikki raskauskilot vielä esikoisesta...plus 20kg ylimäärästä.

Menkat kun olivat 9 päivää myöhässä ja sain vihdoin haalen plussan niin ajatus pyöri niin paljon mielessä ja malttamattomana kävin verikokeessa. Plussa tuli!!
Muita oireita: kuvotus, väsymys ja ärtymys. Tosin väsyminen ja itutus saattaa johtua muustakin :) Kotona on 2 vuotias tyttö, sitten on työt jne. Väsyttää vähemmästäkin, ja hermostumisia tulee ja menee meikäläisellä

Vaikkei migreeniä kenellekkään toivoisi, silti ihana huomata, että meitä on täällä muitakin migreenistä kärsiviä ja tarvittaessa on vertaistukea saatavilla. Itsellä normaalisti stressi laukaisee migreenin, joten täytyy kiinnittää huomiota omaan jaksamiseen ja olla stressaamatta mistään turhasta.

Pahoinvointia ei minullakaan oikein ole ollut ja vaikka myös minä olen lukenut, että pahoinvoinnista kärsivät saavat vähemmän keskenmenoja, en ole ainakaan erityisemmin huolissani pahoinvoinnin puutteesta. Kaikki odottajat ja raskaudet ovat tosiaan erilaisia.

Onko kukaan muu kuullut, että tyttövauvojen odottojat kärsisivät enemmän raskauspahoinvoinnista kuin poikavauvojen?

Itsellä ei myöskään väsymys ole vaivannut. Mutta unen laatu on hieman kärsinyt. Normaalisti laitan unimaskin päähän ja tyynyn kainaloon, nukahdan muutamassa minuutissa ja nukun vähintään seuraavat 8 tuntia. Nyt on vaikeuksia nukahtaa ja herään usein juomaan tai käymään vessassa. Myös vatsan juiliminen välillä herättää. Tai herätti aivan aluksi, nyt hieman vähentynyt. Kaikki alkoi jo ennen plussaa.

Mulla on hyvinkin positiiviset ajatukset synnytyksen suhteen, toki se jännittää ja ehkä vähän pelottaa, mutta se kai liene normaalia. Esikoisen synnytys kesti n. 10 tuntia, sairaalassa kerettiin olla reilu viisi tuntia ja ponnistuvaihe kesti 22 minuuttia eli aika nopea synnytys näin ensisynnyttäjäksi. Epiduraalin sain ja se oli kyllä oikein hyvä juttu ja toimi itselleni. :)

Mulla edelleen oireina vaan väsymys ja palelu.. Pahoinvointia ei oo ollut ollenkaan, vaikka esikoisen aikaan kärsin siitä monta kuukautta. No ehkä se pahoinvointi mullekkin iskee jossain vaiheessa ja enhän mä sitä odota ees innolla. Tosin kun ei oo muuta todistetta raskaudesta kuin tuo raskaustestin plussa ja nuo pienet oireet, niiin herää ajatus, että entä jos en olekaan raskaana, vaiikka enpähän mä ois saanut kahta plussaa tehtyä.:eek: Pitäis hakea tuo digitesti vielä kaiken varalta.

Takaisin