Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laitoinkin tuonne varhaisultra puolelle huomisesta extra ajasta, jossa toivottavasti selviäisi syy tälle tuhruvuodolle.. oireita on, pahoinvointia ja väsymystä. Etenkin iltapäivät on toooosi hankalia. Jotenkin vain tämä vuoto ja alavatsan vihlonnat on vienyt toivon. On jo mieli varautunut siihen ikävimpään vaihtoehtoon.. :(

Bubble, onneksi sait ajan huomiselle! Toivottavasti kaikki on hyvin.

Eloinen, ihan sairaan ärsyttävää, kun viimein sais nukkua niin sitten kuumuus valvottaa!

Kaikki muut oireet löytyy paitsi pahoinvointi...Ja olen varovaisella mielellä liikkeellä, kun jostain luin, että on suurempi riski saada keskenmeno jos ei ole raskauspahoinvointia :sad001 Onko muilla vastaavaa?

Lumikki1, mun mummilla oli 2 raskautt jossa ei mitään oireita, kerran taisi närästää. 2 tervettä tyttöä.

Äidilläni taaa pahoinvointia aamusta iltaan vk 20 asti, 2 tervettä lasta.

Raskausoireet ovat täysin yksilöllisiä, pidä mieli positiivisena :rolleyes:

Kuinkas moni tääl pelkää jo synnytystä, vaikka sinne viel matkaa onkii? Ite ainaki pelkään sitä hirmusen paljon jo :/ välil miettii et toivottavast tulis vaikka hätäsektio, mutku muistan miten mun siskol tulehtu se haava pahast ja jokapaikka niin kipee ku ei tietty pystyn liikkumaa..

Itse en jännitä synnytystä :) esikoisen synnytys kesti
23h kokonaisuudessaan ja kipuja oli paljon, kun avautuminen kesti ja kesti. Mutta sitten, kun alkoi tapahtua niin se meni nopeasti, lähes kivuttomasti (kiitos epiduraalin). Kätilö oli superihana, joka vaikutti varmasti isosti siihen miten se sujui.. :)

Nii ja varmast sit jälkikätee miettii ettei se ookkaa niin paha mitä ensin kuvittelee :) ja mun siskol ei sattun olemaa kovinkaa mukavat noi lääkärit ja kätilöt siellä, ni toivotaa et itellä parempi tuuri :o

Toki jännitin synnytystä kovasti, mutta kaikki tapahtui niin äkkiä että jännitys unohtui.. :D esikoinen syntyi kuukautta etuajassa niin en tosissaan edes kerennyt paljoa stressata ja pyöritellä asiaa mielessä. :) neuvolan kautta olisi pelkopolille päässyt jos olisi ollut tarve, ei tarvinnut itse kysyä apua vaan automaattisesti kysyi onko tarvetta sellaiselle.. :)

Niijoo :D joo jos aikasemmin tulee ni eihää siin kerkee miettiä ku se on menoa sitte :D mikäs toi pelkopoli niinku on?

Mä olin itse esikoisesta 13 h salissa, 2 krt epiduraali ja erittäin pitkittynyt latenssivaihe (eli avautuminen). se oli jäätävää. Tunnin ponnistusvaihe ja toisen asteen repeämät. Mutta niin se kuulkaa on, että aika kuultaa muistot enkä malta odottaa, että pääsen sinne taas kärvistelemään! :D se on se "hetkellinen" kipu ja maailman rakkain on sylissä. <3

Pelkopolilla pääsee juttelemaan siitä mikä siinä synnytyksessä pelottaa ym. mikä painaa mieltä. Siellä sitten asiantunteva ihminen auttaa kaikin tavoin, että pelko helpottaisi ja etsitään niitä ratkaisuja, olipa se sitten vaikka se sektio tms. :) ja käynnit ei jää yhteen käyntiin.. itse en käynyt pelkopolilla mutta tunnen monia jotka ovat siellä käyneet.. :)

Mä odotan synnytystä. Haluisin spontaanin käynnistymisen tällä kertaa. Viimeks käynnistettiin, 6päivän päästä siitä synty.

Itselle leikattiin eppari (episotomia tms. :rolleyes:) ja kuukauden se oli kipeä, mutta ei niitä kipuja enää muista, pääsin kuitenkin heti kävelemään ja istumaan ja haava parantui hyvin. Ei ole vaivannut ollenkaan sen jälkeen.. :)

Ja muistelen itse melkein heti synnytyksen jälkeen miettineeni että jes voisin tehdä tään vaikka heti uudestaan, oli se niin hienoa. Vaikka emme sitä omaa kääröä saaneet kotiin vasta kuin parin viikon päästä niin silti se oli ihanaa. En muuttaisi synnytyksestä mitään. :)

Jännä kuulla eri kokemuksia synnytyksest ja että jotkut vois tehä sen heti uudestaa :) ja kyl seki pelottaa että jos vauva tulee niin vauhdilla ettei kerkee puudutuksia saamaa :o

Mä en saanu puudutuksia mut silti se ei sattunu niin paljoo kun pelkäsin. :D ponnistusvaihe kevyt 2h ja imukuppihommikshan se meni. Onneks ei tarvinnu epparia leikata, ei tullu kyllä repeemiäkään. Odotan siis innolla synnytystä. <3

Takaisin