Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
August14, mitä kuuluu?

Mulla kans mahakipuja,mutta semmosta että maha kovalla tai Oon syönyt jtn mistä tulee maha kipeäksi. Söin viikonloppuna herkkuja ja viimeyönä koski vatsaa ja ripulia pukkaa.

Tuntuu siis kans hirveeltä kun yöllä herää jomoon. Mut itsestä ainaki tuntuu että suolisto on tosi herkillä nyt. Esikoisesta kärsin odotusaikana kaksi mahapöpöä oksennuksen kanssa.

Nyt myös hirvee flunssa päällä. Sitäkin oli viimeksi. Vastuskyky täysi 0.

Kiitos kysymästä, tänään kivut tipotiessään, yöllä oli valtavankovat koko vatsan alueen kipuja, mutta aamuun mennessä olivat kadonneet. Mikä helpotus, kyllä sitä kerkesi pahinta ajatella..

Jemppuli_ , näin minäkin olen kuullut, että menkkakivun kaltainen kipu olisi alussa täysin normaalia.

August14, minäkin täällä huolestuneena puolestasi. Tämä aika on niin pelottavaa, kun kaikki on niin epävarmaa ja kova kipu saa kenet tahansa ajattelemaan pahinta. Yritä tosiaan pysyä positiivisena... Kerkesitkin jo kuulumisia kertoa. Hyvä, että kaikki nyt hyvin.

Eloinen17, kyllä ensimmäinen oksennus vielä ilon aihe on. Katsotaan sitten, jos jatkuu huonovointisuus pitempäänkin, voi itkukin päästä. Itsellä ainakin toistaiseksi ollut vain muutamana päivänä etovaa oloa.

Miten muilla? Kärsittekö migreenistä? Itse muutaman kerran vuodessa kärsin aurallisesta migreenistä ja eilen illalla silmissä alkoivat sahalaidat näkyä. Onko muilla tietoa lisääkö raskaus migreeniä?

Huhhei..pahaolo rantautui myös tänne, yöks :yuck:

Tosta tupakasta..mulla meni 7kk sähkösavukkeella ja nyt tuli 4vkoa täysin savutonta, eli loppu jo ennen pakastealkiosiirtoa. Eipä oo kyl pahemmin ees tehnyt mieli. 2 aikasemmassa en pystynyt tai ei ollut selkärankaa lopettaa kokonaan, vähensin kyllä runsaasti. mutta nyt kun noihin hoitoihin jouduttiin, niin päätin että nyt loppuu.

rv 6+0

Mä lopetin esikoisen plussattuani. Nyt synnytyksen jälkeen hyvin satunnaisesti (kerran kahessa viikossa/kuukaudessa) polttanu yhen röökin. Ei minkäännäköistä aikomusta tupakoida raskauden aikana.

Mulla on ihan samanlaisia kipuja selän ja vatsan alueella kuin August14 sulla. Koko ajan kauhulla menen vessaan että tuleeko verta :/

Mulla nyt siis 4+6 viikot.... Itselläni ei siis kokemusta keskenmenosta, joten senkin takia ajattelee että kun se tuntuu olevan niin yleistä, että varmaan omallekkin kohdalle sattuu..
Mutta toivotaan että kaikki hyvin menee. Aika kovaa jomotusta tosiaan, mutta olen huomannut että tulee aina jos rasittaa itseään, esim käy lenkillä tai imurointi, niin sen jälkeen kun istahtaa vähän aikaa niin kyllä tuntuu. Ja myös iltaisin sellainen paineentunne mahassa ja jotain ihme muljahtelua :D

Voi kun niin odotan että olisi se nt-ultra ja että kaikki olisi hyvin.

Hienoa kaikille tupakoinnin lopettaneille, mahtava juttu :cool05

Ja kyllä täälläkin vaikkas kuinka paljon menkkamaisia kipuja, mulla ei vaan heijasta selkään...

Miten muilla? Kärsittekö migreenistä? Itse muutaman kerran vuodessa kärsin aurallisesta migreenistä ja eilen illalla silmissä alkoivat sahalaidat näkyä. Onko muilla tietoa lisääkö raskaus migreeniä?
Täällä yksi migreenikko. Ja aurallista migreeniä ilmeisesti voi raskaus pahentaa. Mulla oli heti plussan jälkeen kaksi kohtausta, mutta nyt onneksi rauhoittui toistaiseksi. Panadol Forten voimalla sitten vaan, vaikka ilmeisesti ibuprofeeniakin saisi nykysuositusten mukaan ainakin jossain vaiheessa raskautta käyttää.

Nuubel, mulla pahimmat ja eniten migreenejä raskauksien aikana. Kyllähän ne hormonit vaikuttaa. Korostuu levon, ravinnon yms merkitys.

Tupakoinnin lopetin 4+5, edellisestä lopetin 4+3. Tuon keväisen raskauden aikana (joka siis meni kesken) lopettaminen oli vaikeaa ja tais olla lähemmän rv 6 kun sain lopetettua..

Mulla kans migreeni ja käytän kohtauksiin panadolia ja panacodia. Lisäksi sumatriptaania kohtauksiin nenäsuihkeena. Kolmas raskaus ja eiköhän taas samalla kombolla mennä.

Mun oireet nyt 4+1

•Alavatsalla painontunne
•Munasarjojen vihlaisut joka kerta, kun nousen ylös, aivastan tai yskäisen (mahtavaa tässä superflunssassa... )
•Kokoajan näläntunne siis voisin syödä taukoamatta jotain enkä tule täyteen :(
•elohiiri oli silmäkulmassa 2 päivää!! (Kuulemma raskausoire)
•pitää käydä usein pissalla
•ummetus
•jäätävä väsymys (johtuu myös varmasti flunssasta, sekä siitä, kun poika ei edelleenkään nuku kokonaisia öitä
•ihan jäääätävä turvotus! :D näytän varsinkin iltaisin samalta, kun viimeraskaudessa puolivälin jälkeen..
•finnejä pukkaa... naamaan ja selkään :(
•vatsan nippailut ja nappailut, sekä alaselkä särky
•ihan hirveä palelu :(

Muita oireita odotellessa :) mä kyllä nautin jokaisesta merkistä, mikä kertoo tästä raskaudesta <3

Mies väitti että mulla on alkanut raskaushormonit jylläämään kun haukuin sen eilen ennen treffi-iltaa idiootiksi ja sitten pyytelinkin jo itkien anteeksi. Suutuin uudestaan kun se kehtas niistä hormoneista mainita ja itkin vähän lisää. :D omasta mielestäni ihan normaalia mulle koska itken aina vihaisena.

Migreenikko minäkin. Onneks yleensä vähenee kohtaukset raskausaikana. Mutta viimeksi piti sairaalassa pötkötellä yks päivä kun ei asettunu.

Täällä ollu alavatsa jännän kipuileva, ei siis mitenkään kovaa kipua vaan sellasta nipistelevää. Kohdunsuu oli nyt illalla selvästi sulkeutunu ja alkamassa vetäytyä taakse. :) Pientä etomista ollut mutta oon koittanu syödä tasaisesti. Jännittävää tää on :)

Täällä ollaan viikolla 4+6.
Ensimmäinen tuloillaan ja kaikki on uutta ja jännää. Ei aikasemmin oo oikein ollut muuta kun aivan hemmetin herkät rinnat. Äsken sängyssä maatessa alko oksettamaan, kipinkapin vessaa ja tervetuloa Yrjö kyläilemään.. :D Pakko nostaa peukut pystyyn että tästä selviää.

Mulla on raskaus ja imetys pitänyt migreenin aika hyvin poissa, raskausaikana oli yksi tosi paha kohtaus ja imetysaikana kohtaukset olleet lievempiä ja harvinaisia. Ei oo kyllä niitä ikävä, toivottavasti pysyvät kauan poissa!

Mutta voi luoja tätä oloa, etoo aamusta iltaan, ruoka ei maistu, väsyttää, päivällä palelee ja yöllä on kuuma..

Takaisin