Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rv 5+0 alkoi pahoinvointi (nyt menossa 6+4). Oksennus tulee aamulla ja yritän vain keretä syömään jotain ennen sitä, jotta olisi jotain oksennettavaakin. Loppupäivä menee ellotellessa ja illalla närästää. Närästys johtunee siitä että voin syödä kunnolla vasta illasta ja sitten tuleekin ravattua jääkaapilla useamminkin kuin vatsalaukku tykkäisi. Närästystä nyt on ollut ennenkin, joten miksikään varsinaiseksi raskausoireeksi minun on hankala sitä lukea. Mutta tuo pahoinvointi...voi tsiisus...
Hajuaisti on terästäytynyt huolimatta tästä flunssasta, joka on kestänyt jo 3,5 viikkoa. Sanoisin myös että vastustuskyky on alentunut, sillä KOSKAAN ennen en ole ollut 2 viikkoa kuumeessa.

Hoh, ja rinnat ovat kasvaneet! Näin ainakin mies väittää, itse en ole niin kiinnittänyt asiaan huomiota. Ollut kiire halaillessa oksusankoa.

Mulla nyt rv 5+6, eikä pahemmin oireita. tissit kohtuu arat ja turvotusta on. mietimpä että koskas mahtaa muita oireita tulla? Tosin ei mulla 2 aikasemmassakaan ollut ees tissit kipeet, eikä juuri normi väsymystä enempää, oisko nyt että samoilla mentäis tääkin..viikko vielä ultraan ja tänään testasin pois yhen rfsu:n testi ja leffaviivat edelleen :wink

Onko kellään päänsärkyä liittyen lämpövaihteluihin? Kun menee esim. ulkoa pakkasesta sisälle tai heittää saunassa löylyä tai laittaa auton lämmityksen täysille, tuntuu heti silmien välissä otsassa. Mulla ollu kaikissa raskauksissa ja kukaan lääkäri ei oo osannu sanoo mistä johtuu. Tuntuu vaan että pahenee joka raskauden myötä enemmän ja enemmän. Saunassa jos meinaa käyä niin on oltava paksu hattu tai pyyheturbaani kunnolla naamalla että voi olla.

Nyt kuudes viikko menossa. Ennen plussaa pieniä oireita, joiden kovasti toivoin vihjailevan raskaudesta eikä olevan vain kuvittelua. Iltasella nukkumaan mennessä alavatsaa tuntui kuumottavan. Myös nenän limakalvot tuntuivat kipeiltä. Närästyskin ilmestyi yhtenä iltana vakkei minua oikeastaan koskaan närästä. Näiden oireiden lisäksi rintojen arkuutta ja alavatsan kipuja, jotka ovatkin joka kierrossa.

Alavatsakivut ovat siinä mielessä pelottavia, että tuntuvat samalta kuin kuukautisvuotoa ennakoivat kivut, mutta eroavat siinä, että menevät ohi kyllä muutamassa minuutissa.

Tänä aamuna ilmestyi kuvioihin etova olo. Tässä vaiheessa ihan ilolla oireita ottaa vastaan, sillä olo on niin epävarma koko jutusta. Tuntuu, että oireet kertovat raskauden etenemisestä.

Näinköhä menee kesken, alaselkää ja vatsaa juilii..

Ensimmäisiä oireita tais olla närästys ja VÄSYMYS. Väsymys. Väsymys. Aivan järkkyä. :smiley-bounce022 Tällä hetkellä oireina aamuisin/päivisin kuvottava olo, ei pahoinvointia varmaan vielä, mutta kuvotus. Samoin väsymys. EDELLEEN. Alavatsan nippailuja ja oikealla puolella tuntuu pientä nipistelyä. Hauska muuten saada tietää että kummalla puolella keltarauhanen on nyt, viimeks ovuloin oikealla ja nytkin näyttäs vahvasti sille että oikeella se keltarauhanen olis. :gen014

En oo ilmoittautunut vielä listaan, mutta nyt on pakko kommentoida teidän kirjoituksia. August14: yritä olla stressaamatta vaikka tiedän että se on vaikeaa. Kyllähän mahakivut ja alaselkäkivut kuuluvat alkuraskauteen. Yritä pitää mieli korkealla ja hetki kerrallaan eteenpäin. Toivon parasta. <3 Mulla itselläni siis keskenmeno reilu kuukausi sitten! Tosi lievät kivut oli. Nyt en ole lukenut sun taustasta mitään. Mutta ainut neuvo on, että yritä ottaa rauhallisesti ja pysyä positiivisena. Tiedän tunteen kun pelottaa ja ahdistaa kun ei tiedä mitä tapahtuu. Nuubel: mulla kans ollut nyt muutamana päivänä menkkamaista kipua kohdun seudulla ja vatsassa. Tuntuu juurikin samalta kuin silloin kun menkat alkaa. Mutta ilmeisesti normaali oire alkuraskaudessa. Se on kyllä ahdistavan tuntuista. Pitää vaan toivoa että kaikki on hyvin! Tsemppiä meille kaikille. <3 ps. Yritän pysyä vielä toistaiseksi taka-alalla keskusteluissa (jos maltan, heh) koska keskenmenon pelko on vielä niin suuri. Jemppuli_ rv4+4

Enkä siis halua, että tämä raskaus omassa päässäni konkretisoituisi liikaa. Vaikka siis vaikeaa on.. Toki olen todella onnellinen näin nopeasta raskautumisesta km:n jälkeen.

Jee tänä aamuna oli etova olo ja hetken jo mietin että joutuuko oksentaan puskaan kun olin sopivasti koirien kanssa lenkillä

5+1 ja ei kovin selkeitä oireita. Tissit on turvonneet ja arat, iltaisin ihan kauhea jano ja raivariherkkyys on ihan huipussaan. Mitään pahoinvointia, turvotusta tai kummempia vatsatuntemuksia ei ole. Toivoisin kyllä, että olisi vähän selkeämpiä oireita, mutta toisaalta jos kaikki onkin hyvin, pärjään kyllä näilläkin oireilla!

Paleltaa, närästää, mikä aiheuttaa kuvotusta ja sit kun saa röyhtäistyä helpottaa hetkeksi ja taas alusta... Ei kyllä oikein muita oireita.

Täällä jatketaan tällä oksennus,ripuli-koomalla.. 4 aikaan aamuyöllä taas alko kauheempana olot. Itkettää, kun niin kauhee olo eikä tiedä mistä tulee ulos. Pitäis tänään käydä vielä ennen klo 12 töissä tekemässä pakolliset hommat. Ei kun klo 9 taas neuvolantätiä häiriköimään näistä oloista että sais sitä saikkua pidemmälle.

Mulla on 5+4 menossa ja ainut oire on ollu arat rinnat, mut ei viel ainakaa muita oireita :) onks teille tullu viel mitää mielihaluja?

Minua palelsi aina iltapäivisin vk 4,5 ja 6. Nyt on muuttunut myöhäisillan palelluksi, eli pitää laittaa enemmän vaatetta nukkumaan mennessä. Eilen nukahdin miehen kainaloon kun hän jakoi kanssani peittoa, omani ei riittänyt :shy: muutos tapahtui 6+4

Tänään piti työmatkalla poiketa kaupasta juotava jogurtti kun tuli huonosti syötyä aamupalaa kotona ja tyhjällä vatsalla tulee avain järkyttävän huono olo!! :depressed:

Takaisin