Oireet

Mulla on myös ollut päivittäin pahoinvointia koko raskausaika, välillä oksentelin vähän vähemmän hetkellisesti, pari päivää viikossa ei tarvinnut ollenkaan tai vain pari kertaa ja muuten useita kertoja mutta nyt taas vähän enemmän. No viides kun on jo raskaus ja kaikki menneet näin niin tietää jo odottaa että helpottaa vasta synnytyksen jälkeen. Ja sitten aika kultaa muistot onneksi nopeasti :hilarious: Muuten ei mitään onneksi ole, ei supistele eikä ole liitoskipuja. Vaikka on jättimaha ja olen lyhyt niin ei edes selkäkipuja. Enää 7-9vk riippuen milloin vauva päättää syntyä, jaksaa jaksaa :grin

Voi ei Sande... Ilmeisesti kuitenkin pystyt elämään pahoinvoinnin kanssa. Mulla esikoisesta jatkui pahana tyyliin vkolle 27 ja sen jälkeen satunnaisesti. Tällä kierroksella pahoinvointi oli tosi rajua (30 krt / vrk), paino putosi useamman kilon ja tippaan päädyttiin. Primperaneista yms. huolimatta. Äitini kuulemma oksentanut kaikista viidestä synnärille asti. Pojista vähän vähemmän. Voimia sulle.

Jos olo on jatkuvasti etova ja pahoinvointi häiritsee, kannattaa kokeilla sitä homeopaattista lääkettä, joka mulla tehosi molemmilla kerroilla... Ei kai siinä mitään menetä.

Eilen touhusin pihalla jonkun tunnin niin kyllä oli jalat taas sen näköiset illasta vaikka oli tukisukat jalassa ettei mitään rajaa.. :(
Pelottaa kun tulee lämpimämpi et sitku nuo itikat syö jalat ja niitä yöllä raapii niin sitpä tuleekin kunnon ongelmat näiden turvotusten kanssa..
Aamusta kun nousee ylös niin oikein tuntee kun heti alkaa neste pakkautua jalkoihin vaikka on vetänyt tukisukat jalkaan.
Järkyttävä väsymys on kanssa nyt päällä kun tuo koivu alkaa tuosta aktivoitua..

Moikka.
Olisko täällä jollain muulla kokemusta kovemmista kivuista vatsalla? Välillä jopa sähköiskumaisia. Keskellä navan korkeudella, navan molemmin puolin.

Tällaista kyselee hän.

Moikka.
Olisko täällä jollain muulla kokemusta kovemmista kivuista vatsalla? Välillä jopa sähköiskumaisia. Keskellä navan korkeudella, navan molemmin puolin.

Tällaista kyselee hän.

Vatsan sivuilla nivusista ylöspäin on ollut kipua välillä yöllä kun kääntää kylkeä..

Hmm mulla tulee rasituksessa navan molemmille puolille kipuvyö. Ja alhaalla sivulla on sellainen lihaspistoksen tuntuinen, myöskin rasituksessa. Silloin kun vauva potkaisee siihen kohtaa niin siinä välähtää kova äkkinäinen kipu. Voisikohan olla liitoskipuilua jonka vauva saa välillä aktivoitua kun täräyttää siihen?

Mulla on närästäny enempi ja vähempi muutaman kuukkauden, mutta viime viikolla se alko olla jo sellaista ettei pystynyt vaakatasoon menemään kun nous nesteet suuhun. Tajusin sitten lopettaa kahvin juonnin ja voi mikä helpotus! Ei pahemmin oo enää närästäny. Jos rasvasta syö niin sitten vähäse, mut muuten ei lähes ollenkaa.

Nyt alkaa näköjään tekemään kipuja jo normi kotityöt, ilman sen suurempia ahkeroimisia, kun tuntuu ihan että pitää istua kun alkaa mahaa painaa ja selkää :) siis ihan esikoisen kaa touhuamista, puutarhatöitä ja ruuan laittoa, ei edes imurointia tai vessanpesua jotka aiheuttaa mulla ainakin kovempaa väsymystä ja uupumista...

Mä juon vaan aamukahvin senkin takia että nukun paremmin sitten.. aamukahvitkin tulee välillä ihan yllättäen suuhun, mut ei aiheuta jatkuvaa närästystä..

Naksuuko kenelläkään muulla mahassa? Siis ihan "naks" ääni? :woot: Mulla ollut viikoilta 30+ välillä että kohdusta kuuluu yksittäinen naks ääni enkä ole keksinyt mistä kyse.

Samanlainen ääni kuin naksuttaisi esim. sormia mutta hennompi :hilarious:

Joo mullakin napsuu :hilarious: neuvolassa ei muistanut että mikä lie aiheuttaa, mutta tosiaan kuullostaa siltä kun pieni naksauttais polveaan tai vastaavaa :D

Mä kuulen naksumista yöllä kun käännän kylkeä, oon jotenkin otaksunu että alaselästä tulis mutta en mee vannomaan :happy:

Tunteeko sitä mitenkään?
Olen puolikuuro niin en varmasti kuule :D mutta tuntisko sitä? Napsumista siis..

Tänä aamuna kuulin ekan kerran napsauksen kun nousin sängystä ylös..

Mulla ainakin napsuu ja paljon! Eilen kävi kunnon mylläys ja napsui ja kerran potkas ja napsahti samalla :O Odotan sitä kertaa kun napsahtaa lopullisesti :D

Täällä välillä myös naksahtelee. Huvittavan kuuloista. Onko kellään muulla jotenkin koko alapää hellänä? Itsellä vihloo ja tuntuu painetta. Esikoinen oli perätilassa, niin ei ollut mitään liitoskipuja tms. silloin. Oireena lisäksi edelleen aivan tajuton väsymys, kun yöt on mitä on ja esikoisen kanssa täytyy jaksaa päivät. Lisäksi hemoglobiini edelleen sadan tuntumassa eikä nouse vaikka vedän tripla-annostuksella rautaa. Selällään en pysty olemaan juuri lainkaan. Neuvolassa mittausten aikana tulee tuskan hiki ja naama tuntuu puutuvan ja happi loppuvan. En tiedä, mitä painaa, kun viimeksi ei ollut mitään ongelmaa selällä maatessa.

Mulla ainakin on alapää hellänä ja tuntuu painetta ja vihlontaa. Toivon et olis vauva jo laskeutunut, kiinnittynyt tuskin vielä on.

Kokeilin itse vauvan päätä ja mun mielestä se ei heilu enää yhtä paljoa kuin alkuviikosta. Ehkä se sinne laskeutuu!

Muokattu viimeksi:
Takaisin