Oireet

2 tuntia valvottu , ei tuu uni... epäilen että n. Tunti vielä edessä ja sit alkaa uni maittaa.. esikoinen herääkin sitten siitä parin tunnin päästä... olis kiva nukkuu:) klo on siis 5 aamulla..

Mulle tuputettiin esikoista odottaessa lääkkeitä, kun en nukkunut. Unettomuus alkoi tosin jo ekan kolmanneksen jälkeen. Osastollekin ottivat lepäämään, mutta en vaan nukkunut pakkolääkityksestä huolimatta. Ihania nämä hormonit. Olen itse yrittänyt olla kärsivällinen ja pötköttää sängyssä öisin, vaikka hereillä olenkin. Aivan kamalaa välillä koittaa jaksaa esikoisen kanssa. Tsemppiä kaikille unettomiin öihin. Kohta saadaan valvomisseuraa.

Mulla on tosi huonot unenlahjat muutenkin että tää ei oo uutta.... nyt enemmänkin vaikuttaa se etten pysty nukkuu vatsallaan mikä on ominainen asento mulle normaalisti..

Miestä käy sääliksi, mun itse pyörin ja etsin hyvää asentoantai, kun nousen ja lähden haahuilemaan.

Onneksi äitiysloma alkoi niin ei ahdista tämä valvominen.

Eilen oli kivuliasta. Uutena tulee kivuliaat "renkaat" molempiin nivusiin kiertäen siis lonkan kautta - jotain paikkojen avautumista? Mietin ravintolassa ruokaa tilatessani, että mitähän seuraavaksi kun supistukset alkoi tuoda kipua mukanaan.

Nooh, grammanen auttoi ja pystyin jatkamaan päivää. On tää jännää..

Kellään muulla oireita saunassa käymisen jälkeen? Itsellä nyt kolmatta viikkoa ainakin kun la saunan jälkeen nää su on vähän kivuliaita. Ei tee mieli kauheasti liikkua kun jo valmiiksi paikallaan ollessakin kipua. Uskaltaakohan enää saunaan mennä edes. On vain niin viikon kohokohta kun pääsee sinne.

Mulla sauna rentouttaa ja venyttelen yleensä saunassa ni auttaa tosi paljon, kun paikat on jumissa ja olo aika liikuntarajoittenen....

Ei ole saunomisesta mitään tullut. Puutuuko muilla vatsan iho? Mulla on navan ympärillä oleva iho tosi ärsyttävän tuntoinen, kun tunto ei pelitä [emoji3] en tiedä johtuuko vanhoista raskausarvista vai mistä..?

Synnytys ei kyl käynnisty saunomalla, siivoamalla tms. jos kroppa ei oo valmis. Ainoa, mistä on tieteellisesti todistettu olevan edes jotain apua, on seksi. Tai oikeastaan sperma. En enää muista mikä se aine oli, mitä spermassa on, joka voi kypsyttää kohdunsuuta.

Mä yritin esikoista saada syntyy kaikin mahdollisin keinoin, mm. pesin saunan. :D ei käynnistyny. Tosin sairaalassakin käynnisteltiin 5 päivää ja sain kokea kaikki käynnistysmenetelmät... (cytotec, ballonki, kalvojen puhkaisu ja oksitosiini)

Spermassa on prostaglandiinia joka tosiaan voi kypsyyttää paikkoja. Yks tärkeä hormoni synnytyksessä on myös oksitosiini eli ehkä ennemmin kannattaa rentoutua kuin rehkiä :) Joskus se rehkiminen meinaan saa niin kovasti adrenaliinit liikkeelle että mahdollisesti käynnistymässä oleva synnytys pysähtyykin. Kuuluu ihan lajinomaiseen käyttäytymiseen ja muutkin eläimet synnyttää vasta kun ovat turvallisessa ja rauhallisessa paikassa.

Gemini supisteleeko säännöllisesti? Ootko ottanut panadolia ja juonut riittävästi vettä? Mä en oo omia paikkoja tutkinut ollenkaan enkä edes tiiä miltä kohdunkaulan kuuluu tuntua :O

Ei supistele säännöllisesti ainakaan kivuliaita, mutta vaisto sanoo et nää tekee jotain nyt paikoille. Mutta jospa kuitenkaan ei olis se oikea hetki ihan vielä.

Hei aiemmin synnyttäneet.. sanotaan, että vauva rauhoittuu muutama pvä ennen synnytystä.

Tuskin kuitenkaan täysin eli minkälaista se liikehdintä silloin on?

Synnytys ei kyl käynnisty saunomalla, siivoamalla tms. jos kroppa ei oo valmis. Ainoa, mistä on tieteellisesti todistettu olevan edes jotain apua, on seksi. Tai oikeastaan sperma. En enää muista mikä se aine oli, mitä spermassa on, joka voi kypsyttää kohdunsuuta.

Mä yritin esikoista saada syntyy kaikin mahdollisin keinoin, mm. pesin saunan. :D ei käynnistyny. Tosin sairaalassakin käynnisteltiin 5 päivää ja sain kokea kaikki käynnistysmenetelmät... (cytotec, ballonki, kalvojen puhkaisu ja oksitosiini)

Spermaa saa olla aika paljon, että se käynnistää synnytyksen :D

Täällä laitetaan käynnistyksessä olevat kävelemään portaita sairaalassa tai muuten jos ei synnytys etene. Vapaaehtoisesti siis jos haluaa ja kykenee.. Ei synnytys kyl makaamalla käynnisty jos tiukassa muutenki, mutta nii.. Itellä rupes myös supistamaa sillon, kun vuoto alkoi nii jo noi kerrostalon portaat. Ja varhaisilla viikoilla kipeästi supistelevat laitetaan myös vuodelepoon.

Hmm

Siinä kävelyssä on toki sekin että se auttaa vauvaa laskeutumaan ja painamaan kohdunsuuta. Mullekin sanoi serkkujen äiti kätilönä ettei sillä kävelyllä synnytystä saa käynnistettyä. Ainakaan normitilanteessa. Kokemusta on myös mäkien juoksemisesta eikä tullut edes harkkasuppareita :D

Juu, kyllä mäkin ravasin ympäri taysia, myös rappusia, silloin esikoista odottaessa.
Ei vaikutusta.

Takaisin