Oireet

Onko teillä kohdun kasvukipuja, menkkamaisia jomotuksia? Mulla nyt 13+0 ja välillä on päiviä kun tuikkasee, juilii kohtua. Onkohan näitä loppuun asti kun kokoajanhan se kohtu kasvaa :) odotan myös jo kovin vauvamasua tämän turvotusmahan tilalle.

Mulla on ollu tänää ku on siivottu ukkokullan kans hulluna ja hyödynnetty nää pakkaset tuulettamalla kaikkee. :woot: Kolmesti raskaana olleelta ystävältä varmistin ja se sano samaa, et nyt ku kohtu alkaa kunnolla kasvaa, tuntuu se tilan raivaaminen

Mä oon käynyt jo kaksinkerroin pari kertaa, kun juilinut niin pahasti [emoji46] Mutta kyllä sen kestää [emoji23]

Vihlaisuja tuntuu välillä täälläkin plus esim aivastaessa sattuu alamasuun joskus. Viime raskaudessa oli samaa, ei tietääkseni mitään syytä huoleen :)

Mulla vihlaisuja silloin tällöin. Alavatsassa myös jatkuva paineen tunne. Ei mielestäni esikoisesta ollut tällaista kuin vasta paljon myöhemmin. No, tulee mitä tulee. Raskaus ei kyllä ole mun hommaa. Edelleen oksennan päivittäin ja paha olo estää nukkumasta.

Mulla myös selkä ja niska jumissa. Liittynee jatkuvaan yökkäilyyn. Nivelet meni mulla huonoksi imetysaikana, ja kuulemma hormonit löystää vielä silloinkin niveliä.... katsotaan, miten käy tällä kierroksella.

Olkapää ja alaselkä on taas niin kipeet et ei tiedä mitä tekis näiden kanssa. Ei auta lepo eikä venyttely ja hierojalle en oo uskaltanut nyt mennä..

Hierojalle voi kyllä mennä raskaana, täytyy vaan sanoa Hierojalle et on raskaana! :)

Alaselkää ei saa hierotuttaa, mut muuten ihan ok kylkiasennossa esim.. Mulla kans tänään jomotusta ja alaselkä kipuilee. Taas pelkäsin keskenmenoa heti, mä oon ihan seko. Sit tuntuu et iltapäivisin paisun kuin pullataikina, kauhee olo! Rv14+1

Mulla joskus menkkamaista jomotusta alavatsalla sekä alaselällä.. Yskiessä sekä aivastaessa vihlasee alavatsaan, toisinaan myös yöllä asentoa vaihtaessa.

Mulla viime yö oli hankala. Ei asentoo löytynyt. Sit rannetta puudutti ja sit aamulla koski koko kättä olkapäästä lähtien.

Mulla on 10+4 ja oksettava olo tulee enää vaan iltaa kohden ja tottakai jos ei syö... Väsyttää edelleen ihan hulluna! Mitäs teiän muitten oireille kuuluu?

Olen käynyt nyt hierojalla 6 x koko elämäni aikana. Tilanne piti mennä niin pahaksi et särkylääkkeet ei enää päänsärkyyn auttaneet niin sit oli pakko mennä. 2 eri mieshierojalla oon käynyt ja tää viimeisin on hieronut yli 30 vuotta. Vanhempi mukava mies mut jännittää kertoa sille et oon raskaana, siks en oo varannut vielä aikaa...

Mie kävin omt:lla hieronnassa marraskuussa myös vanhalla miehellä. Niin kerroin sille. Tosin oon hoitaja ammatiltani, että en nii kainostele :D

Täällä 12+5 ja menkkamaisia juilimisia myös ja välillä alaselkäsärkyjä. :/ varsinki jos seisoo/kävelee pitkään. Äkkinäisiä liikkeitä jos tekee ni "tuikkasee" ikävästi masua.

En mäkään kainostele muuten mutta se raskaudesta kertominen on jotenkin hankalaa, optikolla kerroin niin se mies meni ihan paniikkiin eikä osannu enää oikein edes puhua, kuitenkin yli 40 mies kyseessä :D Pitää laittaa vaan rohkeasti viestiä sille hierojalle ja kysyy ens viikolle aikaa...

Mullakin on menkkamaisia jomoja ja vihlasuja välillä. Samoin paineentunnetta välillä. Onkohan ne harkkasupistuksia? Tänäänkin oli touhua ja oli jotenkin vähän inhottava olo, kun oli niin "tietoinen" kohdusta. Viimeks harkkasupparit alkoi vasta joskus 20+ viikoilla, niin en ehkä osaa niitä vielä tunnistaa, kun kohtu niin pieni.

Mulla ei oo noita menkkajomoja ollu ollenkaan, mutta niistävään tuikkimista ja jotain vihlaisuja kyllä ollut viimesen viikon varmaan päivittäin.. :)

Harkkasuppareilta täälläkin vähän tuntuu, mutta olo on melkein jatkuva. Eikä varmaan pitäisi vielä tässä vaiheessa olla moisia. Rv 10+6 nyt. Viimeksi tuli varmaan joskus rv 15-16 paikkeilla. Sitten pahoinvoinnin helpotuttua, ne olikin lähes jatkuvia, eli jäin saikkelle melkein kaksi kuukautta ennen äitiysloman alkua ja sitten neiti syntyi heti, kun 37 viikkoa tuli mittariin. Koskahan tämä aikoo ulkoistua, jos en nyt oksenna sitä ulos... voi positiivisuus.

Takaisin