Oireet

Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että raskaushormonit saattaa lisätä pelkotiloja. On siis ihan normaalia pelätä oireitaan tai oireettomuuttaan ja kun me ei ainakaan olla vielä raskaudesta kenellekään kerrottu niin missäs muuallakaan näitä huoliaan purkais kuin täällä, missä se vertaistukikin on parhaimmillaan! Kun kaikki samassa veneessä ollaan. Ja vaikka suurin osa meistä turhaan sitä keskenmenoa pelkääkin niin on täältä heinäkuisista silti muutama pudonnut kelkasta eikä kukaan samaa omalle kohdalleen halua. Vaahdotaan siis kaikki oireista ja niiden puutteesta hyvällä omallatunnolla ja just täällä :)

Mä taidan lähteä kohta lanssilla päivystykseen. Eilen tk:ssa, kun mies tuli töistä, ja sanoivat, etteivät nesteytä illalla, kun laittavat puljun kiinni. Yhtään nestettä ei ole tänään pysynyt sisällä. Kaks lusikkkaa raejuustoa tosin vielä tulematta ylös... päätä särkee, väsyttää, oksettaa. En pääse edes suihkuun käymään. Silti hävettää soittaa kyytiä.

Siisonko kyse nyt lilliputtiksen sanomasta oireettomuuden kyttäämisestä vai kyfin abortti on murha?

Muokattu viimeksi:
Eips varmaan kummankaan sanomisesta vaan yleisesti siitä että kai täälä kuitenkin saa kirjoitella mieltä painavia asioita oli kyse sitten oireista tai oireettomuudesta, mutta ilman että kukaan "ärsyyntyy" ketjun kommenteista :)

Mä oon koittanu tunnustella kohtua mutta en vaan omasta mielestäni tunne sitä! eli taas yksi huolen aihe lisää :D viikkoja nyt jo kuitenkin 12+1 no onneks perjantaiba eka ultra..

Kyllä mä ainakin olin stressaantunut oireettomuudesta, koska ei voinut olla varma, että onhan kaikki ok. Nyt kun eka neuvolakäynti ja ultra takana, niin uskaltaa jo suhtautua oireettomuuteen positiivisesti.

Se kohtu nousee yleensä vasta 12-14 -viikoilla, et ei mitää paniikkia ku ei tunnu. :woot: Uudelleensynnyttäjällä varmasti pompsahtaa nopeammin näkyviin ja tietty riippuu jokaisen vatsanpeitteistä se. Se kohtu tuntuu semmoselta napakalta ja pallomaiselta.

Mä tunnen kohdun nyt sellaisena möykkynä tuolla alavatsalla, vasta eilen ekaa kertaa tunsin. Ehdin jo epäillä olenko raskaana ollenkaan mutta nyt on jo toiveikkaampi fiilis. Perjantaina ultra!

Muistan ekassa raskaudessa että en tuntenut sitä kohdun "nousemista" tuohon alavatsalle enkä tuntenut koko kohtua muutenkaan :D sitten kun masu alkoi kasvaa nii näkihän sen että siellä jotain on. Nyt toisella kertaa jotenkin kai tietää mitä kuulostella, tai tuntee kehonsa paremmin, en tiedä.

Ei siis kannata huolestua jos kohtuaan ei tunne. Ihan normaalia. :)

Mulla se tuntuu "kovalta", napakalta, semmonen kohouma (kohdun "yläreuna" oletan tuntuvan) mitä ei ole ennen ollut/tuntunut. Olen hoikka niin tuntuu hyvin. Vatsa kyllä pömpöttää iltasin ylempää masusta niiku olisin jo pitkälläki :D

Olen kanssa yrittänyt kohtua etsiä, mutta taitaa olla tuolla röllykän alla niin hyvässä jemmassa että ei tunnu sen läpi, eiköhän se sieltä jossain vaiheessa pompsahda että tuntee. Ainakin on hyvin suojattu:joyful:

Joo lilliputtis ei kukaa varmaa niin luulekaa! <3 Eiköhä tää ollu jo tällä selvä ja jatketaan kaikki hyvillä mielin kirjoittelua. :) kanaemo täs moi :D

Itse en edes hirveesti pysynyt kärryllä koko hommassa. Ehk johtuu siitä, kun tykkään kuulla muidenkin mielipiteitä vaikka oma olisikin täysin eri. Enkä hirveesti osaa ottaa itseeni eriäviä juttuja. Varsinkaa tuntemattomilta.. :rolleyes:

Kyllä mäkin olen välillä pohtinut onko kaikki hyvin kun mä olen tosi oireeton. Oikeastaan ainoat oireet on kipeät rinnat ja silloin tällöin väsyttää. Mutta samalla tavalla täällä on pohdittu milloin minkäkin oireen "normaaliutta" ja haetaan vertaistukea muilta odottajilta. Terkka ja varhaisultran tehnyt lääkäri onneksi sanoivat, että ihan normaalia on olla oireetonkin, joten ei huolta. Harvemmin vain tulee "valiteltua" oireettomuutta, ja ne joilla on jotain vaivaa valittavat tietysti enemmän joten vaivojen koetaan olevan raskauden -ja varsinkin alkuraskauden- kulmakivi.

Itse oon näiden "muillekin vois jakaa" oireiden takia toivonut oireetonta raskautta mikä on mulle varmaankin sula mahdottomuus. Tosin mietin tota aamulla, että jos oiskin oireeton raskaus varsinkin, kun esikoisesta oli tosi äklöt olot niin, en ehkä kuitenkaan osaisi olla stressaamatta jos ei juuri ois oireita.

Enkä eriasia jos on pohjalla jo oireeton onnistunut raskaus niin silloin varmaan osaisi olla iisimmin. Ja jos vielä sekin, että on välttynyt keskenmenoilta nii sekin varmaan helpottaa.

Takaisin