Mulla ainakaan kaikki keskenmenot ei ole johtuneet siitä, että vauva ei ole elinkelpoinen vaan mun oman elimistön pettämisestä (ongelmat istukan toiminnassa/kiinnittymisessä). Tokan kolmanneksen keskenmenossa vauva tutkittiin ja hänessä ei ollut mitään vikaa. Sen takia oireita tulee kytättyä ja mulla tietyt merkit on joka kerta kertoneet raskauden päättyneen, vaikka mitään ei ole tullut ulos. Viimeisimmästä keskenmenosta tiesin niin varmasti, että menin vaan ultraan varmistaakseni asian ja lähdin sieltä ihan pokkana suoraan töihin. Tiesin etukäteen, että mitään elämää ei enää ole.
Ymmärrän hyvin oireita kyttääviä ja niistä huolehtivia. Olen yrittänyt olla aika zen-asenteella tässä raskaudessa, mutta ei se aina onnistu. Sen takiahan täällä kirjoitellaan, että saa purkaa niitä huolia, mitä ei ehkä livenä voi kenellekään vuodattaa.
Toki pitää muistaa, että raskaudet on erilaisia, toisilla on oireita, toisilla ei, ja ainakin mulla on tässä raskaudessa ollut pitkiäkin taukoja oireissa ja lopulta ne on tulleet entistä ehompina takaisin... Joskus rv 9 ja 10 paikkeilla luulin jo pahoinvoinnin loppuneen kokonaan, mutta eipäs loppunutkaan - nyt on muutaman päivän ollut ihan karmea olo (rv 12+).