Oireet

Mulla nippas eilen vasemmalta puolelta pikkusen mahaa ja sit sen jälkeen lorahti kirkasta verta housuun. Ei mitään hyytymiä mukana eikä kipuja muuta kun ihan pientä menkkamaista. Holahduksen jälkeen tuli pikkusen siteeseen vielä verta mut yöllä ei siteessä mitään ja nyt aamullakin paperilla sain vähän vaan rusehtavaa vuotoa näkyviin. Oli melkonen shokki se vessareissu enkä enää oikee jaksa elätellä toiveita että meille heinäkuista tulee :( en tiedä millanen keskenmeno on mutta en keksi muutakaan. Ekassa raskaudessa ei moista ollut :/ täytyy soitella ens viikolla lääkärille ni saa varmuuden asiaan, eikä tarvi sit miettiä onko sielä vielä pieni elämänalku vaiko ei.

Itse juon aika paljon vettä mut ei se silti lisää mun yöjuoksemista. No viime yönä kävin kerran vessassa mut that's it.

Niin ja ehkä kaikki onkin hyvin. Ehkä vaan pitäis lopettaa stressaaminen kun ei edes keskenmenonkaan oireita ole. Noh opetellaan nyt sit nauttii ja keskityn esikoiseen :)

Jaksamista Cherry92! <3

Cherry voi ei! :( Toivotaan että siellä pieni sitkeä sissi on <3 Luulis että km:ssa kivut olis kovemmat, kyllä mullakin välillä nippailee ja jomottelee pikkusen mahaa.

Cherry: Toivottavasti ois harmitonta ja samoin pilvikirsikka!

Papupata: Itse kävin esikoisesta vaan kerran yössä ja sen jälkeen oon muutenki normaalisti käyny ja nytkin. :) Sinällään hyvä jos ei tarvi uniaan keskeyyttää

On niin stressaavaa kun välillä oireet tuntuu häviävän! Tänään heräsin ilman pahoinvointia ja heti oon huolissani. Olisipa tää alkuraskaus jo ohi niin sais rauhottua eikä tarvis kokoajan pelätä pahinta.

Hirveää lukea muiden keskenmenoista :( ne saa omankin olon niin epäileväiseksi.

Katoileeko muillakin oireet välillä?

Kurpitsakakku! Mulla tota samaa! :confused: Kahtena päivänä nyt oli pahoinvointia ja rintojen aristusta, vatsanippailuja, mut tänää ei mitää!! Paitsi perus yökkäilyt hammaspesulla. Kyl tää alkuraskaus on epävarmaa.. mulla yks km taustalla, ni jotenki se lohduttaa, et tuskin taas samaa tai sit ois vaan kamalan huono tuuri! Reilu viikko sitten kuitenkin ultrassa näkyi viikkoja vastaava elävä sikiö ja lääkäri sanoi uuden keskenmenon riskin outoavan sinä samana hetkenä vain muutamaan prosenttiin.. sitä oon koittanu itelleni jankuttaa ja olla luottavainen. Kyllähän tää oireiden vauhtelu on iha normaalia. Koitetaa pysyy rauhallisina. :Heartred

Tuhruttaa täällä myös. Ensin maanantaina ja nyt eilen illalla/viime yönä. Voi olla sattumaakin, mutta molemmilla kerroilla alkaneet liikunnan jälkeen; ma pyöräilystä ja eilen salista (poljin myös kuntopyörää).

Ei kyllä luulisi että pieni hankaus teettää vuotoa!? En nyt ole pyöräilyä tai liikkumista kuitenkaan lopettamassa, kun niistä niin tykkään ja auttaa edes vähän näihin karseisiin mielialavaihteluihin.

Cherry, koita ottaa rauhassa <3 Mulle lääkäri sanoi, että km tulee kipujen (enemmän kuin yksi nippaus) ja isomman vuodon kanssa. Totta kai voi riippua tilanteesta, mutta älä menetä toivoa :)

On niin stressaavaa kun välillä oireet tuntuu häviävän! Tänään heräsin ilman pahoinvointia ja heti oon huolissani. Olisipa tää alkuraskaus jo ohi niin sais rauhottua eikä tarvis kokoajan pelätä pahinta.

Hirveää lukea muiden keskenmenoista :( ne saa omankin olon niin epäileväiseksi.

Katoileeko muillakin oireet välillä?

Katoilee kyllä. Mulla oli 4+ viikoilta alkaen etovaa oloa, oksetusta, palelee, rinnat kipuilee.. Sit ku alko 7+ viikko ni eipä oikeestaa oireita enää, muutako nälkä tuntuu olevan koko ajan, väsymys, palelu. Mut huono olo katos ku tuhka tuuleen ja vaikka on parempi fiilis tieten ku ei huonoa oloa oo mut silti se pelko on läsnä et no onko sit kaikki iha ok. :s ärsyttävää !

Oireet menee ja tulee tääläkin. Vuotokin on kokoajan nyt vaan läsnä eikä tunnu katoavan. Kirkkaita holahduksia, ei suuria mutta joka kerta tulee eri määriä.. Vatsakipu oli ke-to ja kuumeenkin löi ke illaksi.. Nyt on huomen aamulla tarkastus ultra (lääkäri katsoo ultralla ennen työvuoronsa alkua, voiko niin ihanaa lääkäriä olla olemassa ja vielä kunnan puolelta :) ) sit nähdään onko kasvanut, pysähtynyt vai kadonnut.. Ollu elämäni pisin vk.loppu.. Jostain keskustelusta luin lauseen: Raskaana kunnes toisin todistetaan <3 Noudattakaamme sitä <3

Voi että kun muillakin tulee vuotoja :/ Oon kans ajatellut et esim liikunnan tms jälkeen saattais tulla vähän tuhrua, mut mä en oo liikkunutkaan kyllä ihmeellisemmin. No, niinku lääkärikin sanoi niin ovat yleisiä. Nipsukka mä pidän sulle peukkuja!!

Onko täällä kellään sektiotaustaa? Tuntuu välillä et se arpi aristaa/nipistää. Toki muutenkin kaikenlaisia kipuja voi olla kun kohtu kasvaa, mut kävi vaan mielessä jos siellä kiinnikkeet poksuu jo...

Alkuraskauden vuodot ovat yleisiä. Mulla myös oli n.vk 6 pistävä kipu hetken ja tuli teelusikallinen kirkasta verta. Ultrassa 7+0 oli hyvä syke ja pari pv pienempi alkio.. to olis ultra taas, sit 10+0, et toiv. Siel kaikki hyvin. Olen nyt luottavainen kyllä. 6kk sitten alkoi keskenmeno pienellä tuhrulla joka lisääntyi viikkojen myötä. Vk12 ultrattiin ja oli mennyt kesken jo vk7....[emoji22] Ystävällä oli mustelma kohdussa ja vuosi vk 16 asti, mutta kaikki meni loppuunasti hyvin sitten eli kaikkea voi käydä..

Pilvikirsikka mulla on esikoinen tullu hätäsektiolla eli haava on pystysuunnassa. Vielä ei oo sen osalta tuntunu mitään. Vähän jännittää et jos istukka kiinnittyy arven kohdalle ni onko siitä haittaa.

Kisu aivan! Se mustelmakin voi tosiaan helposti vuodella.

Mamma okei! Varmaan niin yksilöllistä tämäkin. Mulle ei kukaan lääkäri tms ole kukaan koskaan sanonut mitään arven kunnosta, mutta eipä sitä taideta missään sen koommin esim ultrata. Kieltämättä jännittää muakin toi jos istukka kiinnittyy siihen kohdalle..

Mullekaan ei ole sanottu arven kunnosta mitään. Viikon päästä ar-ultra ni josko siellä näkisin et missä on kiinni jos siellä on edes joku.

Mun kamulle olivat sanoneet, kun oli kiinnittyny arpeen, että voi potkasta sen istukan pois. Mutta kyllähä tuo loppuu meni hyvin. Np-ultrassaha ne Kait sen kattoo sitten

Hui kauhee!! Mut luulen, et voitte olla rauhassa.. Mulla on muutamalla kaverilla menny kaikki hyvin, vaik sektio taustalla. Ja uusiutuuhan se kohdun limakalvo niin usein ja vahvistuu hyvin, ennenku kohtu alkaa kunnolla venymään. Olis kyl mielenkiintoista nähdä, millainen se sektioarpi on kohdussa, kun kohtu on palautunut normi kokoonsa pikkuiseksi! Että meneekö se semmoseen ryttyyn vai mitä sille tapahtuu. Arven vetolujuus on muistaakseni n.80% normi kudoksen vetolujuudesta, mut en tiedä, onko sama kohdussakin, vai koskeeko vaan ihoa.

Hui pilvilinna!!

Joo kyllähän nuo raskaudet sektion jälkeen menee yleensä ongelmitta. Mut on se silti vähän hurjaa kun miettii millasella rasituksella kohtu on!

Totta muuten Miuku! Ainakin toi päällä oleva arpi on pysynyt samana koko ajan, mut millainen se siellä sisäpuolella sitten on. Mä kyllä haluaisin välttää leikkurin tällä kertaa ja aionkin vaatia kunnon synnytystapa-arvion sairaalassa. Sen verran kuitenkin pelottaa.

Voi että, tsemppiä vuotojen kanssa pähkäileville. Toivottavasti olisi harmitonta:/!
Täälä alkanut ihan järkyttävä pahoinvointi aamusta iltaan... Esikoisesta jouduin aamuisin oksentelemaan,jonka jälkeen olo oli parempi. Ottaisin kyllä ennemmin sen kuin tämän jatkuvan pahan olon... Syöminen onneksi auttaa hetkellisesti. Tsemppiä muillekkin olojen ja ei olojen kanssa painiville <3!
7+3 :)

Takaisin