Oireet

Itse tulee juotua 1,5 litrasta jopa kolmeen litraan päivässä ja "seurapiirirakko" kyllä toimii vielä. Nyt janottaa iltaisin pirusti ja sit juo sen puol litraa vielä ennen nukkumaan menoa niin pakko käydä sit yöllä vessassa mut ei sitä kyllä pysty nukkuu jos ei juo sitä vettä kun janottaa :D
Mites noi pissitulehdukset, onkos niitä ollu usein? Mulla oli harvoin kun söin karpalokapseleita mut lopetin ne kun tulin raskaaksi kun ajattelin et ne on vaarallisia vauvalle kun ei sais noita luontaistuotteita käyttää. Noh aloitin ne uudestaan ekan vti kuurin jälkeen niin eipä ole ollut nyt kohta 2kk mitään :D

Mulla on normaalia enemmän päänsärkyä, mutta ei onneks vaivaksi asti ja Panadol auttaa. Täällä iski vti ja kuuri piti aloittaa viime viikolla. Edellisissä raskauksissa olen välttynyt vaikka jossain vaiheessa elämää ollut toistuvia tulehduksia. Inhottava vaiva... Karpalokapselit täytyy ottaa jatkossa käyttöön...

Täälläkin kärsitään joka päivä päänsärystä mutta yritän välttää särkylääkkeitä. Tiedän että Panadol on turvallista mutta en haluaisi syödä sitä kuitenkaan joka päivä. :( Yritän sinnitellä kunnes oikeasti on pakko ottaa (ei siis joka päiväiseen päänsärkyyn vaan vasta kun oikeasti pakko)...

Mulla kans päätä särkee joka päivä, särkenyt jo viikkoja.. parasetamolia otan jos ihan pakko, ei viitti joka päivä eikä edes joka viikko syödä. Turvallinen lääke olis mutta haluan vältellä sitäkin vaikka vähän kärsiikin, en tiiä oonks hölmö mut en kovin helpolla syö lääkkeitä muullonkaan (ennen raskautta siis)'

Jos särkee, kannattaa ottaa lääkettä. Parasetamoli on todistetusti turvallinen ja tuskin se äidin pääkipu on hyväksi vauvalle...
Mä syön kyllä surutta sallittuja lääkkeitä jos tarvii. Normaalisti en juuri lääkkeitä käytä (pl. allergia- ja astmalääkkeet).

Joo otin ne kapselit käyttöön kun mulla aina tosissaan tuo e-coli aiheuttaa tulehduksen... Nyt ei oo ollu.

Onko muilla tollasta tosi pakottavaa tunnetta tossa kohdun seudulla ollu viikolla 17 eteenpäin?

Mulla huomenna vaihtuu siis 18+0 ja tässä on nyt 5 päivää ollut sellaista puristavaa tunnetta tuolla alavatsalla...

Mulla nyt jonkun aikaa ollu kipua kankussa ja se säteilee reisiin välillä :( on kyllä ilkeen tuntusta ku vihlasee niin kauheena välillä..
Onko muilla ollu??
Rv15+5

Joo mulla ollu suviemma sillon tällön. Iskias varmaan. Tyypillinen raskausvaiva. Neuvolasta neuvoi ottamaan yhteyttä fysioterapiaan, jos alkaa jatkuvasti vaivata.

Mulla oli kans iskias-tyyppistä vaivaa etenkin alkuraskaudessa. Kankku kipeä ja erityisesti nukkuminen oli vaikeaa, kun ei meinannu löytyä kivutonta asentoa. Nyt toisinaan tiukkii, muttei lähimainkaan joka päivä.

Joo ei paino kyllä vieläkään oo noussu :) en oo kyllä päässyt neuvolan puntarille kun ois just ollu neuvola mutta oli miestuuraaja enkä halunnut :/ sisätutkimus ois nyt ollu niin siihen oli merkattu mieslääkäri.. En halua ulkoja ronkkimaan mua :D siirty ens viikolle siis neuvola ja lääkäri.
Mulla kans koko ajan vatsa kipuilee tai "elää".. ihoa kiristää, välillä painaa joku jostakin tai vihloo tai pistelee ja pissalla juoksen vartin välein :D kahen viikon päästä jo puolessa välissä raskaus ja se tuntuu ihan uskomattomalta :D

Onko muilla ollut kipeitä supistuksia, sellaisia pysäyttävän kipeitä?

Kivuttomia harjoitussupistuksia ollut jo toosi pitkään mut viimeaikoina tullut ihan kipeitäkin ja alaselkää jomottanut. Kävin tänään neuvolalääkärissä, pissatestit aina olleet normaalit, kohdunsuu kiinni ja 3cm pitkä mutta punoitti epäilyttävästi. Määräsi näin aluksi paljon lepoa, viikon saikkua (tarvittaessa aina lisää) ja kaikenlaisista tuntemuksista pitäis kuulema ottaa yhteyttä.

Mitään suurta huolta ei vielä ole, vauvallakin oli kaikki hyvin mutta ekassa raskaudessa tällaisia kipeitä supistuksia tuli vasta synnytyksessä niin kuitenkin vähän huolestuttaa, viikkojakin vasta 17+4.

juli, mulla on. Itsellä on samaan aikaan alku- ja loppuraskauden vaivat: edelleen karmea pahoinvointi, mutta sen lisäksi kipeätkin supistukset. Supistuksia tulee välillä säännöllisenä sarjana, välillä yksittäisinä, ja siis ovat oikeasti kipeitä. Eniten ne tuntuu niiltä synnytyksen jälkisupistuksilta (jotka oli itsellä niin tuskallisia, että olisin halunnut epiduraalin uudestaan vaikka vauva oli jo syntynyt). Niin kauan, kun kohdunkaula pysyy suljettuna, ei sulla pitäisi juli olla hätää. Mulla on ongelmana se hematooma, eli tässä on kaikki kriisin ainekset: kivuliaat supistukset ja vaihteleva vuoto, välillä tulee suuria määriä, välillä niukasti. En ole siis hetkeäkään voinut vielä rauhoittua nauttimaan raskaudesta vai miten sitä sanotaan. Meillä on ollut ylimääräisiä ultria, viimeisimmässä vuodon suhteen tilanne oli mennyt huonompaan, joten sain ehdottoman liikuntakiellon. Sen myötä huomaan, että vuoto on vähän vähentynyt ja supistuksetkin vähentyneet kun olen vain maannut (jeps, on tarvittu apukäsiä lastenhoitoon). Nyt oikeastaan mietin vain sitä, että onko sikiö elossa ja heti sen perään, että jos tämä jatkuu tällaisena, niin heinäkuu tuntuu olevan toooodellla kaukana.

Voi ei, no ette ole kyllä helpolla päässeet. Kamalaa kun joutuu olemaan jatkuvasti huolissaan :(

Takaisin